Novinarka Tina Vujanović je testirala najbrži serijski Porsche svih vremena! Ovo su njeni utisci!

Release Date
30/07/2024
piše
Tina Vujanović
fotografije
Porsche / Maximilian Balazs
tekst u cjelosti preuzet sa
automotorevija.rs

Nije lako ovo reći i napisati. Većini nas mnogi Porsche modeli su zaista san. Pa sad zamislite još da imate priliku da vozite jednog od njih koji je, pritom, najbrži i najsnažniji ikad – e to je onda već nadrealno… Nije lako bilo ni Porscheu da napravi svoj najbrži automobil. Pročitajte utiske sa ekskluzivne vožnje novog Taycana Turbo GT – zvanično najbržeg i najsnažnijeg serijskog Porschea svih vremena

Možda ćete reći Da, ali taj Porsche je električni… Isto tako smo i mi govorili prije nego što smo prije nekoliko godina održali prvi sastanak sa ovim ekstravagantnim automobilom. A sada… Sada smo doživjeli da do 100 km/h stignemo za 2,3 sekunde. To je bilo toliko brzo da nismo stigli da shvatimo šta se desilo, pa smo ponovnim lansiranjem morali još nekoliko puta da se uvjeravamo.
Od 0–100 km/h 2,3 s; maks. brzina 290 km/h

Novi Porsche Taycan Turbo GT je strahovito brz. I kada to osjetite, nema apsolutno nijedne loše stvari koja se ovoj brzini može zamjeriti, pa čak ni to što je automobil električni. Mi prvi volimo masni i glasni zvuk benzinskih motora. Ali, vjerujte, na to nećete pomisliti kad vas Turbo GT katapultira kao iz praćke.

Tina Vujanović

Izuzetno mi je drago što sam imala priliku da zategnem svoje lice uz pomoć najbržeg serijskog Porsche modela ikad. Šalu na stranu, vjerujem da ovu najkraću vožnju do 100 km/h, nikada neću zaboraviti – Tina Vujanović, automotorevija.rs

Nećete stići da pomislite išta za te 2,3 sekunde, već ćete samo osjetiti kako vam se lice zateže dok vrlo snažno držite volan u rukama. Nama je najbrži Porsche priredio svojevrstan tretman podmlađivanja, zategnuvši nam bore barem na kratko, pa smo tako i mi, kao i Taycan dobili jedan facelifting. Za ovo iskustvo su zaslužni elektromotori koji pri launch controlu isporučuju – pazite sad – 1.020 KS, tako da je Turbo GT i ubjedljivo najsnažniji serijski Porsche ikada.

Baterija je 105 kW, maks.snaga punjenja 320 kW, a vrijeme od 18–45 min. Domet Taycana Turbo GT može biti do 555 km u idealnim uslovima

Standardno ima 777 KS i obrtni moment od čak 1.340 Nm (odmah dostupnih), ali tu je i nova funkcija Attack Mode. Slično kao i poznati taster za instant snagu na drugim Taycan modelima, Attack Mode nudi dodatnu isporuku snage, koja, kada se sve izračuna, poboljšava performanse u vremenskom intervalu od 10 sekundi. Dok je kod prethodnih modela ova funkcija nudila 70 kW, ona sada isporučuje do 120 kW na sva četiri točka. Aktivira se jednostavnim povlačenjem desne polugice mjenjača iza volana. Mi smo spremni i blago nama!

Karbon-keramičke kočnice i točkovi od 21 inča spadaju u standardnu opremu na Turbo GT automobilu

Svega 6,6 sekundi mu treba da dostigne 200 km/h, ili 6,4 sekunde s Weissach paketom. Najveća brzina na stazi je 290 km/h. Koliko smo mi išli na stazi nadomak Grobnika u Hrvatskoj – pojma nemamo, jer nema kad da se gleda u instrumente. Ali znamo da ćemo ovu najkraću vožnju (do vjerovatno 200 km/h) pamtiti doživotno.

Prenos je automatski, pogon je na sva četiri točka, a masa vozila iznosi 2.290 kg

I da se malo opravdamo, rijetko kada započinjemo test na ovaj način – pričom koja treba da bude u kakvoj razradi, da se čuva kao poslastica teksta koji ima svoj uvod i onda briljira s utiskom sa lansiranja u jednom automobilu.

To samo govori da ovaj automobil nije standardni, pa zato ni ovaj test ne može biti takav. Vožnja najbržeg i najsnažnijeg modela u historiji Porschea zahtjeva šut u pozadinu svim šablonima ovog svijeta. Jednako jak kakav smo i mi doživjeli, smješteni u savršena karbonska sjedišta, vezani, sa snažim držanjem za volan i još snažnijim pritiskom lijeve noge na kočnici, a desne na gasu.

Standardno u Turbo GT dolaze olakšane kadice od karbona, a mogu se odabrati i adaptivna sportska sjedišta (bez doplate). Logo Turbo GT krasi naslone za glavu

Dok smo stajali tako napeti, zaglušujući zvuk pripravnosti kakvog svemirskog broda krenuo je da se promalja kabinom, zadnji spojler se podigao, te su se po otpuštanju pedale kočnice začule samo gume i, zavisno od vozačevog karaktera, eventualno nemušti jezik do 100 km/h.

Ne brinite, nije sramota šta god da pokušate da izustite tad, jer traje svega par sekundi.
Glava je mislila ovo: Periferni vid mi je nestao, nešto me stiska u grudima, drž’ ne daj taj volan, lice mi je ostalo negde iza. A izrečeno je ovo: Mmm, ssskkk, fuuuf – je l’ se ovo uopšte desilo?


Pa šta su konstruktori ovdje napravili da nas ovako fizički i emotivno razbacaju?

Kako je toliko brz?

Tajna nove brzine i efikasnosti je poseban inverter koji koristi silikon karbid i šalje 900 ampera na zadnju osovinu, za 50 procenata više od 600 ampera u modelu Turbo S”. Uparen s novim e-motorom, omogućuje više snage i efikasnosti. Konkretno, motor je lakši za oko 10 kg nego prethodni, dok je Turbo GT za oko 70 kg lakši od verzije Turbo S. To je postignuto još većom upotrebom karbona, koji je sada primjenjen i kod B-stubova, bočnih retrovizora i pragova. Čak je smanjena i težina prtljažnika (vjerovatno uklanjanjem tepiha), a eliminisana je i elektronika iz vrata koja je služila za samozatvaranje, dok su konstruktori u dodatno olakšanoj Weissach verziji uklonili i analogni sat, koji standardno dolazi uz Sport Chrono paket.

Kokpit najsnažnijeg Porschea ikada napravljenog

I da, osim lansiranja u Turbo GT-u, imali smo i slalom vježbe na poligonu kako bismo uvidjeli razlike u oslanjanju. Naime, novo Porsche oslanjanje Active Ride također dolazi standardno sa specifičnim podešavanjem za Turbo GT, dok novi prednji spojler nudi i pomične dijelove za što bolju aerodinamiku. I zadnji spojler je prilagodljiv i dolazi standardno.

Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja sa velikih brzina je povećan za 30%, sa 290 na 400 kW

Active Ride, osim komforne opcije koja radi tako što se automobil podigne za 55 mm kada ga otključate da biste lakše ušli i sjeli u nisku limuzinu, a potom se spusti kada zatvorite vrata, ima i druge važne karakteristike. Recimo, sada se novi Taycan kroz krivine vozi osjetno bolje nego prethodni. Držanje vozila u brzim krivinama i savršeno upravljanje neopisivo su izraženi, omogućavajući vozaču da zaista sa samopouzdanjem može kasno da koči. To su omogućili novi sportski amortizeri, kao i brojna podešavanja poput Tilt funkcije, koja vodi računa da se, već niski i široki Taycan, slučajno ne naginje ni za makac pri naglim promjenama pravca.

Ipak, i sada se osjeća da je automobil težak kada se zalaufa, ali je ipak lakši nego prije. I da, ovo je prvi električni automobil u kom nismo imali tzv. range anxiety, odnosno brigu oko dometa, jer se baterija prazni vrlo polako, koliko god stiskali gas. Ukratko, ako ste ljubitelj vožnje Porschea, ovaj model će vam pružiti istinski užitak, pod uslovom da možete da mu oprostite to što nema zvuk.

Ima još Porschea

Možda će vam se činiti da poslije priče o Turbo GT-u nema dalje, ali i te kako ima, i nastavak je također sulud. Novi Turbo S, Cross Turismo i Sport Turismo su jednako zabavni za vožnju. Štaviše, prosječni vozač ne bi ni primijetio razliku u ubrzanju, jer ove verzije do 100 km/h stižu za 2,4 sekunde i pružaju ozbiljno uzbuđenje.

Novi Taycan dolazi kao sportska limuzina, potom kao praktičniji Taycan Cross Turismo, koji je dostupan sa off-road paketom, a tu je i Taycan Sport Turismo – sportska verzija praktičnog Cross Turisma

Taycan Turbo S standardno ima oko 700 KS, a čak 924 KS pri launch controlu. Ovu verziju smo najviše vozili po hrvatskim auto-putevima, a potom i vrlo brzim dionicama i krivinama na Lošinju.

Iako je redizajn donio još više opreme za Taycan, ovaj model je za oko 15 kg lakši nego prije

Utisci su da je ovo jedan preudoban, prebrz sportski automobil, koji ni po čemu (osim zvuku) ne odstupa od poznate Porsche čarolije koja vas omami pozicijom sjedenja, savršenim volanom, upravljanjem, oslanjanjem i osjećajem da ste se spojili s mašinom.

Sve verzije imaju veći domet nego prije, zavisno od karoserijskog oblika i motora, autonomija može biti čak do 678 km, što je povećanje od 35%

Za taj doživljaj najmanje treba da izdvojite 120.000 eura, dok Turbo GT košta 240.000 eura u Njemačkoj. Da li je to puno ili ne za najbrži Porsche svih vremena, ne znamo, ali znamo da nije lako napisati i opisati vožnju takvog automobila, u svakom smislu. Proleti za 2,3 sekunde, a ostaje za cijeli život.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.