Ukoliko idete u Rim na nekoliko dana, posebno ako je riječ o samo dva dana, najbolje je napraviti dobar plan za obilazak nekoliko najvažnijih stvari, jer ukoliko pokušate vidjeti što više, samo ćete upropastiti obilazak magičnog Vječnog grada.
Ekipa FBL redakcije dobila je priliku da ode na fudbalsku utamicu A.S. Roma – Juventus F.C. koja se igrala 13. maja 2018, pretposljednju utakmicu Serie A i pretposljednju utakmicu u karijeri sjajnog golmana Gianluigija Buffona. U Rominom timu nas je čekao Edin Džeko, a u Juventusovom Miralem Pjanić.
Odlučili smo otići na utakmicu sa novom Toyota C-HR hibridom s 1.8 benzinskim četverocilindričnim motorom pojačanim s električnim (ukupna snaga 122 KS), napravili smo plan i krenuli. Čekale su nas tri države Hrvatska, Slovenija i Italija, gradovi Zagreb, Ljubljana, Venecija, Bolonja, Firenca i 1288 km u jednom pravcu.
Na put smo krenuli u petak, 11. maja u 19h. Četvero nas se smjestilo u udobnu Toyotu C-HR. Riječ je o sportski nastrojenom crossoveru, kojem, kad je riječ o praktičnosti, balans nije narušen. Prostora u visini glava i pojasu nogu ima sasvim dovoljno i na prednjem i na zadnjem sjedištu. Vozačevo sjedište može da se spusti do samog patosa, čime je obezbijeđen udoban položaj tijela koji olakšava dug boravak u automobilu. U dobro oblikovan i maksimalno iskoristiv prtljažnik sa 377 litara zapremine smjestili smo stvari.
Noćna vožnja, pljuskovi i dosadni autoputevi nisu bili prepreka, jer je Toyota C-HR hibrid opremljena naprednim sistemima aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense® koji obuhvataju sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, prepoznavanje pješaka, upozorenje prilikom napuštanja prometne trake i automatsko prebacivanja dugih i kratkih svjetala, tempomat s prilagodbom brzine pomoću radara, kameru za vožnju unazad i brisače sa senzorom za kišu.
LDA – Lane Departure Alert sistem je jednostavan, čim pređete preko linije na cesti (bez obzira puna ili isprekidana), a niste dali žmigavac, auto zaključuje da ne obraćate pažnju i zvučnim signalom, te prikazom na ekranu vas upozorava da se vratite u svoju traku.
Zanimljiv je i RSA – Road Sign Assist sistem, koji automatski detektuje znakove na cesti. Ako se približavate znaku koji pokazuje ograničenje 150 km/h na ekiranu će vam se prikazati taj znak. Kad se približite granici na ekranu vam se isčitaju neke osnovne informacije za pravila u saobraćaju države u koju ulazite.
Na odredište, Zagarolo, mali gradić na domak Rima stigli smo u 11 sati, 12. maja. Dočekala nas je ljubazna spremačica i poželjela nam dobrodošlicu.
Zagarolo nam je bio savršen, apartman nije bio skup (55 eura za 4 osobe), udaljen je od centra Rima 20-ak minuta vožnje, a desetak minuta od gradića Frasceti u kojem se nalazi BJJ klub Pound For Pound Roma, a koji je bratski/sestrinski klub sarajevskog kluba Bosnae Team United BJJ u kojem trenira dio FBL ekipe. Nakon što smo se smjestili i malo odmorili, jedan dio ekipe je otišao na trening, a drugi u obilazak Zagarola.
Nakon toga slijedio je odmor, a u prvi obilazak Rima krenuli smo navečer u 22h. Zahvaljujući kasnim obilascima, imali smo priliku vidjeti Fontanu di Trevi i Španske stepenice bez smetnje, a koji u dnevnim satima vrve od turista iz svih dijelova svijeta.
Dan poslije, čekao nas je obilazak Colosseuma, Rimskog foruma, Pantheona, Fontane di Quattro Fiumi, crkve San Pietro in Vincoli, te odlazak na utakmicu na Stadio Olimpico.
Kad smo ušli u centra ispostavilo se da su Rimljani i Rimljanke pomalo blesavi vozači/ce koji/e se ne drže baš pravila na cesti, a policija ne mari previše za to. Nakon što se pokazala idealnom na otvorenom, Toyota C-HR hibrid je bila idealna i za vožnje po gradu. Uglavnom smo se držali Eco područja na “okretomjeru”, bez nekih velikih potreba za ulazak u Power područje, pa smo u vožnjama po Rimu trošili oko 5 litara. Retrovizori su veliki, a ugrađena je i kamera za vožnju u rikverc, pa vožnja u gradu nije bila problematična.
Stadio Olimpico je glavni i najveći sportski objekt u Rimu. Nalazi se u sklopu sportskog kompleksa Foro Italico na sjeveru grada. U vlasništvu CONI-a, građevina je primarno namijenjena za fudbal, a dom je klubova S.S. Lazio i A.S. Roma. Kroz historiju je mnogo puta renoviran i nadograđivan.
Imali smo karte za sjevernu tribinu na dijelu gdje su smješteni navijači Rome. Iako je utakmica završena 0:0 i nismo vidjeli Buffona, baš tu utakmicu nije branio, uživali smo u svakoj minuti. Juventusu je svakako odgovarao rezultat, pa je Pjanić slavio titulu prvaka sa svojim klubom, a nakon završetka sezone, Edina Džeku su navijači Rome proglasili najboljim igračem ekipe.
Dan poslije, 14. maja krenuli smo za Sarajevo. Italija, Slovenija, Hrvatska, Firenca, Bolonja, Venecija, Ljubljana, Zagreb i oko 1300 km nazad. Opet zabava za upravljačem Toyota C-HR hibrida, koja nam je na našem putu ponudila sigurnost, stabilnost i udobnost.