Danas je u Bosni i Hercegovini, u Tarฤinu, u okviru kompleksa Tarฤin Forest Resort, na neobiฤan naฤin novinarima i kupcima predstavljen INEOS – novi automobilski brend i njihov model Grenadier. Uvoznik automobila INEOS je kompanija Grand Automotive iz Sarajeva, poznata po zastupanju automobilskih brendova Ford, MG i Chery.
Ineos Grensdier, kontroverzni i beskompromisni terenski automobil nastao u duhu svijetle tradicije najboljih terenskih automobila, od sad ฤe biti dostupan kupcima u BiH, i to onima koji bezrezervno cijene avanturistiฤki duh i neuniลกtive 4×4 automobile.
Grenadier je izuzetan automobil za specijalne sluลพbe, policiju, oruลพane snage, gorske sluลพbe spaลกavanja i sliฤno.
INEOS Automotive dio velikog hemijskog konglomerata
Ineos je potpuno novo ime u automoblskoj industriji i dio je INEOS Grupe koja je druga po veliฤini hemijska kompanija na svijetu. Zapoลกljava 26.000 ljudi u 36 preduzeฤa, s proizvodnom mreลพom lociranom na 194 lokacije u 29 zemalja.
Korijeni osnivanja kompanije seลพu u 1992. godinu, kada su je pod nazivom Inspec osnovali Jim Ratcliffe, ranije direktor ameriฤke privatne investicijske grupe Advent International, i John Hollowood, sa ciljem kupovine hemijske divizije British Petroleum (BP). Naknadno ลกirenje dovelo je do preuzimanja nekoliko velikih kompanija pa i do konaฤnog imena INEOS koje je izvedeno iz rijeฤi INspec Ethylene Oxide and Specialities.
Filijala Ineos Automotive Ltd. osnovana je 2017. godine sa ciljem razvoja i proizvodnje terenskog automobila, zamiลกljenog kao duhovnog nasljednika Land Rover Defendera, i to pod kodnim nazivom Projekt Grenadier. U septembru 2019. godine prvobitno je najavljeno da ฤe se automobil, veฤ sluลพbeno nazvan Ineos Grenadier, proizvoditi u dvije nove fabrike u u Portugalu (ลกasija i karoserija), te u Juลพnom Walesu (konaฤno sklapanje), s pogonskim sistemima koje ฤe isporuฤiti BMW. Zvaniฤna promocija planirana je za 2022. godinu. U decembru 2020. godine, Ineos je najavio da ฤe finalna proizvodnja biti u Hambachu, u Francuskoj, umjesto u Juลพnom Walesu.
Fabrika INEOS Automotive u Hambachu je najsavremeniji pogon povrลกine 210.000 kvadratnih metara. Zapoลกljava 1.000 iskusnih radnika. Blizina njemaฤkog automobilskog klastera oko Stuttgarta daje joj odliฤan pristup lancima snabdijevanja, automobilskim talentima i trลพiลกtima.
INEOS je ovaj pogon u januaru 2021. godine otkupio od Mercedes-Benza. Nakon toga je u njega investirao viลกe od 50 miliona eura, pored 470 miliona eura uloลพenih u tu lokaciju 2019. godine. Linija za proizvodnju modela Grenadier ukljuฤuje novu poluautomatsku lakirnicu, novu potpuno automatizovanu liniju za sklapanje karoserije i novi centar za kontrolu kvaliteta.
Grenadier kao najbeskompromisniji terenski automobil na svijetu
ย Ineos je do sad ponudio model Grenadier i to u nekoliko varijanti, ali su najvaลพnije Grenadier Station Wagon – dvovolumenski terenski automobil sa svim ostakljenim povrลกinama, Grenadier Quartermaster – pick-up s pet sjediลกta i s tovarnom platformom, Grenadier Utility Wagon – dvovolumenski terenski automobil sa ostakljenim povrลกinama putniฤke kabine, te Grenadier Quartermaster Chassis Cab – ลกasija s kabinom od pet sjediลกta i povrลกinom za nadogradnju iznad straลพnje osovine.
U ponudi su tri nivoa opreme, pri ฤemu se razlikuju prema luksuzu i prema terenskim dodacima.
Dizajn svakog Grenadiera je jasan, jednostavan i direktan. Oblik je bezvremenski i prepoznatljiv, a diktiran je namjenom i stilom koji istiฤe suลกtinu. Jasno je da je kutijast kako bi se maksimalno mogao iskoristiti i unutraลกnji prostor. Toฤkovi su postavljeni u uglovima ฤime su minimizirani prepusti i ฤime terenske karakteristike u potpunosti mogu doฤi do izraลพaja.
Bez obzira na sve, Grenadier je moderan, funkcionalan i vrlo sposoban terenski 4×4 automobil ฤija je osnova praktiฤnost. Forma u potpunosti prati funkciju, a moguฤnosti su prioritet Grenadiera. Dizajn time podsjeฤa na kultne terence iz proลกlosti koji su i formirali svojevrsni globalni pokret.
Karakteriลกu ga ravne i jednostavne povrลกine, te straลพnja vrata koja su izdijeljena prema odnosu 30/70. Sa strana su zaลกtitne lajsne, a sprijeda i straga masivni branici. Krovne ลกipke i krovne trake omoguฤavaju direktno postavljanje i priฤvrลกฤivanje tereta, bez krovnog nosaฤa. Ukratko, svaki element dizajna Grenadiera odreฤen je svojom funkcionalnom ulogom.
Unutraลกnjost Grenadiera je funkcionalna i intuitivna s minimalnim digitalnim dodacima. Sve informacije o voลพnji nalaze se na jednom mjestu na centralnom kontrolnom sistemu, a vidljive su preko 12,3-inฤnog digitalnog displeja osjetljivog na dodir, mada se svim funkcijama moลพe upravljati preko stvarnih mehaniฤkih prekidaฤa. Posebnu draลพ boravka unutra predstavlja armatura s krutim tasterima i prekidaฤima smjeลกtenim u plafonu, dakle iznad glava, ลกto je definitivno inspirisano rasporedom kontrola u kokpitima aviona. Tu su smjeลกtene komande koje se koriste povremeno, a one svakodnevne se nalaze na ravnom dijelu centralne konzole. Svi prekidaฤi su predimenzionisani tako da upravljanje nije problematiฤno ฤak ni s rukavicama.
Sjediลกta je za ovaj off-roader napravio renomirani proizvoฤaฤ Recaro i posebno su konstruisana samo za ovu priliku.
Osnova Grenadiera je nezavisna ลกasija. Jednostavna je i jaka, a projektovana je da izdrลพi svakodnevne napore bez obzira na uslove koriลกtenja, pa Grenadier spada u rang najฤvrลกฤih terenskih automobila.
Station i Utility Wagon imaju meฤuosovinsko rastojanje od 2.922 mm, dok Quartermaster ima meฤuosovinsko rastojanje produลพeno za 305 mm – na 3.227 mm.
Obrtni moment i snaga prenose se na prednju i na straลพnju osovinu, i to permanentno putem dvobrzinske transmisione kutije u ฤijem je sklopu centralni diferencijal. Preko nje je moguฤa takozvana redukcija pogona, ali i 100-postotno blokiranje centralnog diferencijala. Pored blokade centralnog diferencijala, opciono je elektriฤnim putem moguฤa 100-postotna blokada i prednjeg i straลพnjeg diferencijala.
U zavisnosti od trลพiลกta, Grenadier pokreฤu BMW-ovi trolitarski benzinski i dizelski turboponjeni motori. I jedan i drugi su redni sa ลกest cilindara. Benzinac ima 286 KS, dok dizel ima 249 KS, a oba su potpuno rekalibrisana i potpuno prilagoฤena ovoj vrsti vozila. Svi Grenadieri imaju ZF-ov osmerostepeni automatski mjenjaฤ.
Ovjes je zasnovan na progresivnim spiralnim oprugama, robustnim stabilizatorima, sofisticiranim multilink ovjesom s parom uzduลพnih veza s obje strane osovine i Panhardovom ลกipkom. Dakle, ni tu nema mjesta kompromisu.
Grenadier moลพe tegliti i koฤiti prikolicu mase do 3,5 tona, a na njega se moลพe postaviti vitlo moฤi 5,5 tona, ลกto ฤe ga uฤiniti joลก sposobnijim. Iako Grenadier ne izgleda kao udoban putniฤki automobil, on je ipak namijenjen voลพnji po svim cestama i ima sve dobre karakteristike putniฤkih automobila, mada mu posebna konstrukcija omoguฤava savladavanje svih vrsta terena i u svim uslovima. U tome je nendmaลกan i trenutno predstavlja jedini serijski model na svijetu s ovakvim terenskim sposobnostima. Odozdo je potpuno zaลกtiฤen, ima rezervoar zapremine 90 litara i s raznom opremom pruลพa odliฤnu osnovu za preลพivljavanje u najnegostoljubivijim podnebljima.
U BiH dostupna varijanta Grenadier Utility Wagon po cijeni od 155.000 KM
Trenutno je u BiH dostupna varijanta Grenadier Utility Wagon sa svim svojim ekstremnim off-road karakteristikama. Nekoliko primjeraka je odmah dostupno kupcima i to po cijeni od 155.000 KM. Dostupni primjerci su u paketu opreme Base Edition. Uvoznik naglaลกava da je servis osiguran i da je garancija na vozila 5 godina godina sa neograniฤenom kiometraลพom,
Garancija na boju 3 godine. Garancija na perforaciju 12 godina. Servisni interval jednom godiลกnje ili 15.000 km.