U sklopu PlayUK festivala koji se održavao od 16. do 19. februara koji je okupio filmsku publiku u Beogradu, Podgorici, Prizrenu, Sarajevu, Skoplju i Tirani na premijerama deset igranih i dokumentarnih filmova aktuelne britanske produkcije, imali smo priliku između ostalih pogledati i u dokumentarni film The Man from Mo’Wax.
Sam film se bavi likom i djelom legendarnog Jamesa Lavellea, čovjeka koji stoji iza Mo’Wax izdavačke kuće, kao i UNKLE projekta. Naime, sa samo 18 godina Lavelle je napravio Mo’Wax label, sa kojim će 90-ih godina ispisati stranice muzičke historije. Prije svega sa prvim albumom Endtroducing od DJ Shadowa 1996. godine, a zatim nekoliko godina poslije i sa prvim albumom UNKLE projekta, pod imenom Psyence Fiction. Kada je krajem 1998. godine izašao ovaj album, cijeli svijet je poludio za njima, a sam Lavelle je postao milioner i jedan od najtraženijih likova sa britanske muzičke scene. U tom trenutku James Lavelle je imao samo 24 godine. Nakon enormnog uspjeha i njihovog vrhunca krajem ’90-ih, priča dobija sasvim drugi smjer.
Ovaj dokumentarni film perfektno ilustruje britansku, ali i svjetsku scenu 90-ih godina, kako su se rađali novi muzički pravci, koji su to bili glavni akteri i šta je sve bilo potrebno da bi se plasirao novi zvuk na tržište. U filmu su prikazane i nikad viđene privatne video snimke sa njihovih turneja, iz studija, proba, sa putovanja i skoro 50 pjesama od spomenutih artista, izdate za Mo’Wax. Pored Jamesa Lavellea u filmu se kao sagovornici pojavljuju još i DJ Shadow, DJ Krush, Thom Yorke, Gilles Peterson, Josh Homme, 3D iz Massive Attack, Grandmaster Flash, itd.
Nakon projekcije filma održan je fantasičan Q&A sa producentima filma – MJ McMahonom i Brianom A. Hoffmanom. Oni su podijelili sa publikom dodatne detalje koje niste mogli vidjeti u filmu. Između ostalog, povukli su paralelu između tadašnje i današnje scene, koje su prednosti, a koje mane, kako je izgledalo snimati videa 90-ih godina, kako to izgleda danas. Zatim su ispričali sa kojim su se poteškoćama susretali tokom produkcije filma, tko od sugovornika nije htio učestvovati, zašto je film pravljen 10 godina, kakve su bile reakcije Lavellea. Zanimljiva je bilo čuti i to kako je nastala sama ideja za snimanje ovog dokumentarca, kako su dobijali snimke sa raznih kamera koje danas više ne postoje i kako je bilo užasno teško samo prebacivanje tih snimaka u digitalnu formu (vise od 700 sati snimljenog materijala u totalu). Pričali su i o muzici tog doba, nastajanju nekih pjesama, kako je izgledalo svjetsko tržiše i prodaja ploča 90-ih. Publika u sali je bila veoma raspoložena, I sa postavljenim pitanjima su učinili ovu noć još zanimljivijom.
Nakon Q&A, u ugodnoj atmosferi Meeting Point caféa nastavljeno je druženje sa producentima filma do kasno u noć.