Wednesday kao inspiracija: Impresionirani digitalnom haljinom koju je kreirala Saira Čandić

Datum objave
12/01/2023
piše
FBL
fotografije i video
Saira Čandić

Otkako se pojavila na Netflixu u novembru prošle godine serija Wednesday ne prestaje biti izvor plesne ali i modne inspiracije. U masi plesnih koreografija i modnih kombinacija, koje su se pojavile na društvrenim mrežama, jedna se posebno ističe. Digitalna haljina po uzoru na hajinu koju nosi lik Wednesday, a koju je kreirala Saira Čandić.

 

Uvijek su me inspirisali camp aspekti pop kulture, a serija Wednesday je definitivno brzo stekla kultni status i zaludila mase, bez obzira kojoj subkulturi pripadaju ili ne pripadaju. Pored mode i umjetnosti, od ranog djetinjstva obožavam i Tima Burtona, originalnu Addams Family seriju i filmove, privlači me ta estetika. Tata je poslije rata otvorio prvu videoteku u našem gradu, te meni i sestri prvima donosio sve Burtonove filmove na kasetama, što je očito ostavilo jak utisak na mene. Pored toga, imam čudnu, strašno blisku obitelj, i još davno se neko u gradu našalio da smo bosanska Addams Family, pa je to ‘Adamsići’ ostalo kao interna fora između nas četvero. Zato je ova haljina na neki način i omaž baš njima, kaže nam Saira.

 

Digitalni svijet Saire Čandić

Saira Čandić živi i radi u Sarajevu, po struci je diplomirana grafička dizajnerica, i u ‘stvarnom’ svijetu već godinama radi u marketingu, dok je ovaj digitalni svijet prvo odveo u pravcu augmentovane realnosti (AR) i Instagram filtera, a digitalnu modu je otkrila tek prošle godine. Ipak, minimalna osnova u 3D modeliranju i šivenju je nije spriječila da provede noći vježbajući i radeći dok nije stvorila svoj prvi dizajn.

 

Otkad znam za sebe, zanimale su me moda i umjetnost u svim formama. Još kao dijete sam s mamom pravila nakit, podržavala me u masakriranju i oslikavanju skoro svega u mom ormaru, a nana me naučila i osnovama korištenja šivaće mašine. Druga nana me naučila da cijenim vintage komade i njihov, danas neponovljiv kvalitet. S obzirom na to da dolazim iz manjeg grada gdje (možda srećom) nismo imali velike shopping centre i fast-fashion brandove, uvijek sam se oslanjala na second hand radnje, te svoju individualnost pokazivala kroz vintage komade koje bih sama preradila, ističe Saira.

Odatle je i došla njena strast prema održivoj modi, pa je digitalna odjeća čak i logičan korak za nju.

Rekla bih da je popularnost Metaversea i web3 doprinijela da digitalna moda zaživi kao umjetnost za sebe. Toliko je prednosti koje donosi modnoj industriji: zamislite kada bi modne kuće koristile digitalne prototipe umjesto fizičke izrade, kada bi bar mali procenat modnih revija i editorijala digitalizirali, ili kada bi modni influenceri dobijali digitalne PR komade umjesto stvarnih, koje svakako nose samo za jednu Instagram fotku, i poslije kupe prašinu u ormaru ili još gore, završe na otpadu. Jasno da i digitalna moda ostavlja otisak, ali ne u toj mjeri kao modna industrija generalno. Proizvodi duplo više CO2 nego zračni i pomorski promet zajedno, i mislim će digitalna odjeća u budućnosti bar malim udjelom pomoći da se ta emisija smanji. Mnogi brendovi su već skočili na ovaj ‘bandwagon’ i lansirali digitalne komade, kolekcije ili NFTs, ali moj subjektivni osjećaj je da je većina to uradila samo zbog publiciteta i momentuma koji je digitalna moda imala u protekloj godini, bez stvarne namjere da dugoročno koriste sve prednosti koje ona nudi, ističe.

 

Proces nastanka jedne digitalne haljine

 

Haljina je nastala u CLO3D softveru – inače se od ranije koristi u gaming industriji, kao i za realističnu simulaciju materijala i krojeva prije nego krenu u proizvodnju.

Moj proces je sljedeći: prvo sakupljam sve dostupne fotografije haljine kao reference (riječ je o vintage Alaïa haljina, koju je kostimografkinja serije dodatno preradila i farbala). Ne na papiru, već u glavi (svi kreativni procesi mi se dešavaju samo u glavi, i svaku ideju moram realizirati u momentu kada mi klikne, makar bilo 3 ujutro) dizajn disekciram na manje komade, poput korzeta, kragne, rukava, podsuknje i nivoa volana u ovom slučaju. Tada kreće najzabavniji dio – ručno crtam svaki komad kroja, a ovom slučaju ih je bilo jako puno. Zatim ‘šijem’ sve komade zajedno u 3D prostoru i simuliram haljinu, te pravim dodatne alteracije i mjerenje. S obzirom da je riječ o alternativnoj, goth haljini, bilo je prigodno da ručno napravim i materijale koje povezujem sa tom kulturom, dakle baršun, čipka, eko koža. I konačno radim mukotrpni render, jer mi je ipak krajnji cilj da tu haljinu i ja lično (virtualno) obučem, kaže nam Saira.

Rado bismo ‘nosili’ ovaj predivni komad digitalne odjeće.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Mali vodič kroz muške trendove za ljeto