Danas je u Bosni i Hercegovini, u Tarčinu, u okviru kompleksa Tarčin Forest Resort, na neobičan način novinarima i kupcima predstavljen INEOS – novi automobilski brend i njihov model Grenadier. Uvoznik automobila INEOS je kompanija Grand Automotive iz Sarajeva, poznata po zastupanju automobilskih brendova Ford, MG i Chery.
Ineos Grensdier, kontroverzni i beskompromisni terenski automobil nastao u duhu svijetle tradicije najboljih terenskih automobila, od sad će biti dostupan kupcima u BiH, i to onima koji bezrezervno cijene avanturistički duh i neuništive 4×4 automobile.
Grenadier je izuzetan automobil za specijalne službe, policiju, oružane snage, gorske službe spašavanja i slično.
INEOS Automotive dio velikog hemijskog konglomerata
Ineos je potpuno novo ime u automoblskoj industriji i dio je INEOS Grupe koja je druga po veličini hemijska kompanija na svijetu. Zapošljava 26.000 ljudi u 36 preduzeća, s proizvodnom mrežom lociranom na 194 lokacije u 29 zemalja.
Korijeni osnivanja kompanije sežu u 1992. godinu, kada su je pod nazivom Inspec osnovali Jim Ratcliffe, ranije direktor američke privatne investicijske grupe Advent International, i John Hollowood, sa ciljem kupovine hemijske divizije British Petroleum (BP). Naknadno širenje dovelo je do preuzimanja nekoliko velikih kompanija pa i do konačnog imena INEOS koje je izvedeno iz riječi INspec Ethylene Oxide and Specialities.
Filijala Ineos Automotive Ltd. osnovana je 2017. godine sa ciljem razvoja i proizvodnje terenskog automobila, zamišljenog kao duhovnog nasljednika Land Rover Defendera, i to pod kodnim nazivom Projekt Grenadier. U septembru 2019. godine prvobitno je najavljeno da će se automobil, već službeno nazvan Ineos Grenadier, proizvoditi u dvije nove fabrike u u Portugalu (šasija i karoserija), te u Južnom Walesu (konačno sklapanje), s pogonskim sistemima koje će isporučiti BMW. Zvanična promocija planirana je za 2022. godinu. U decembru 2020. godine, Ineos je najavio da će finalna proizvodnja biti u Hambachu, u Francuskoj, umjesto u Južnom Walesu.
Fabrika INEOS Automotive u Hambachu je najsavremeniji pogon površine 210.000 kvadratnih metara. Zapošljava 1.000 iskusnih radnika. Blizina njemačkog automobilskog klastera oko Stuttgarta daje joj odličan pristup lancima snabdijevanja, automobilskim talentima i tržištima.
INEOS je ovaj pogon u januaru 2021. godine otkupio od Mercedes-Benza. Nakon toga je u njega investirao više od 50 miliona eura, pored 470 miliona eura uloženih u tu lokaciju 2019. godine. Linija za proizvodnju modela Grenadier uključuje novu poluautomatsku lakirnicu, novu potpuno automatizovanu liniju za sklapanje karoserije i novi centar za kontrolu kvaliteta.
Grenadier kao najbeskompromisniji terenski automobil na svijetu
Ineos je do sad ponudio model Grenadier i to u nekoliko varijanti, ali su najvažnije Grenadier Station Wagon – dvovolumenski terenski automobil sa svim ostakljenim površinama, Grenadier Quartermaster – pick-up s pet sjedišta i s tovarnom platformom, Grenadier Utility Wagon – dvovolumenski terenski automobil sa ostakljenim površinama putničke kabine, te Grenadier Quartermaster Chassis Cab – šasija s kabinom od pet sjedišta i površinom za nadogradnju iznad stražnje osovine.
U ponudi su tri nivoa opreme, pri čemu se razlikuju prema luksuzu i prema terenskim dodacima.
Dizajn svakog Grenadiera je jasan, jednostavan i direktan. Oblik je bezvremenski i prepoznatljiv, a diktiran je namjenom i stilom koji ističe suštinu. Jasno je da je kutijast kako bi se maksimalno mogao iskoristiti i unutrašnji prostor. Točkovi su postavljeni u uglovima čime su minimizirani prepusti i čime terenske karakteristike u potpunosti mogu doći do izražaja.
Bez obzira na sve, Grenadier je moderan, funkcionalan i vrlo sposoban terenski 4×4 automobil čija je osnova praktičnost. Forma u potpunosti prati funkciju, a mogućnosti su prioritet Grenadiera. Dizajn time podsjeća na kultne terence iz prošlosti koji su i formirali svojevrsni globalni pokret.
Karakterišu ga ravne i jednostavne površine, te stražnja vrata koja su izdijeljena prema odnosu 30/70. Sa strana su zaštitne lajsne, a sprijeda i straga masivni branici. Krovne šipke i krovne trake omogućavaju direktno postavljanje i pričvršćivanje tereta, bez krovnog nosača. Ukratko, svaki element dizajna Grenadiera određen je svojom funkcionalnom ulogom.
Unutrašnjost Grenadiera je funkcionalna i intuitivna s minimalnim digitalnim dodacima. Sve informacije o vožnji nalaze se na jednom mjestu na centralnom kontrolnom sistemu, a vidljive su preko 12,3-inčnog digitalnog displeja osjetljivog na dodir, mada se svim funkcijama može upravljati preko stvarnih mehaničkih prekidača. Posebnu draž boravka unutra predstavlja armatura s krutim tasterima i prekidačima smještenim u plafonu, dakle iznad glava, što je definitivno inspirisano rasporedom kontrola u kokpitima aviona. Tu su smještene komande koje se koriste povremeno, a one svakodnevne se nalaze na ravnom dijelu centralne konzole. Svi prekidači su predimenzionisani tako da upravljanje nije problematično čak ni s rukavicama.
Sjedišta je za ovaj off-roader napravio renomirani proizvođač Recaro i posebno su konstruisana samo za ovu priliku.
Osnova Grenadiera je nezavisna šasija. Jednostavna je i jaka, a projektovana je da izdrži svakodnevne napore bez obzira na uslove korištenja, pa Grenadier spada u rang najčvršćih terenskih automobila.
Station i Utility Wagon imaju međuosovinsko rastojanje od 2.922 mm, dok Quartermaster ima međuosovinsko rastojanje produženo za 305 mm – na 3.227 mm.
Obrtni moment i snaga prenose se na prednju i na stražnju osovinu, i to permanentno putem dvobrzinske transmisione kutije u čijem je sklopu centralni diferencijal. Preko nje je moguća takozvana redukcija pogona, ali i 100-postotno blokiranje centralnog diferencijala. Pored blokade centralnog diferencijala, opciono je električnim putem moguća 100-postotna blokada i prednjeg i stražnjeg diferencijala.
U zavisnosti od tržišta, Grenadier pokreću BMW-ovi trolitarski benzinski i dizelski turboponjeni motori. I jedan i drugi su redni sa šest cilindara. Benzinac ima 286 KS, dok dizel ima 249 KS, a oba su potpuno rekalibrisana i potpuno prilagođena ovoj vrsti vozila. Svi Grenadieri imaju ZF-ov osmerostepeni automatski mjenjač.
Ovjes je zasnovan na progresivnim spiralnim oprugama, robustnim stabilizatorima, sofisticiranim multilink ovjesom s parom uzdužnih veza s obje strane osovine i Panhardovom šipkom. Dakle, ni tu nema mjesta kompromisu.
Grenadier može tegliti i kočiti prikolicu mase do 3,5 tona, a na njega se može postaviti vitlo moći 5,5 tona, što će ga učiniti još sposobnijim. Iako Grenadier ne izgleda kao udoban putnički automobil, on je ipak namijenjen vožnji po svim cestama i ima sve dobre karakteristike putničkih automobila, mada mu posebna konstrukcija omogućava savladavanje svih vrsta terena i u svim uslovima. U tome je nendmašan i trenutno predstavlja jedini serijski model na svijetu s ovakvim terenskim sposobnostima. Odozdo je potpuno zaštićen, ima rezervoar zapremine 90 litara i s raznom opremom pruža odličnu osnovu za preživljavanje u najnegostoljubivijim podnebljima.
U BiH dostupna varijanta Grenadier Utility Wagon po cijeni od 155.000 KM
Trenutno je u BiH dostupna varijanta Grenadier Utility Wagon sa svim svojim ekstremnim off-road karakteristikama. Nekoliko primjeraka je odmah dostupno kupcima i to po cijeni od 155.000 KM. Dostupni primjerci su u paketu opreme Base Edition. Uvoznik naglašava da je servis osiguran i da je garancija na vozila 5 godina godina sa neograničenom kiometražom,
Garancija na boju 3 godine. Garancija na perforaciju 12 godina. Servisni interval jednom godišnje ili 15.000 km.