Gen Z je generacija koja se suočava s mnogim ekonomskim izazovima, uključujući visoku nezaposlenost, niske plate i visoke troškove stanovanja. Stoga, možda nemaju dovoljno finansijskih sredstava da bi mogli redovno kupovati održive komade odjeće, koji često imaju veću cijenu u usporedbi s konvencionalnom odjećom. Uprkos činjenici da su mlađe generacije općenito najviše angažirane u ekološkim pitanjima, rastući troškovi života i cijene proizvoda ih tjera da donose izbore koji su udaljeni od njihovog građanskog osjećaja.
Prema nedavnom istraživanju koje je provela kompanija Untold Insights, kriza visokih troškova života ima negativan utjecaj na kvalitetu kupovina mlađih generacija. Gen Z i mnogi Milenijalci prisiljeni su birati jeftinije proizvode, poput brze mode i krivotvorenih artikala, što nesvjesno šteti okolišu. Britanska istraživačka kompanija izvijestila je da 96% Gen Z i Milenijalaca nije u mogućnosti birati održive opcije zbog krize, te da njih 53% mora prioritetno birati jeftinije opcije umjesto ekološki svjesnih.
Jasni znakovi ovog fenomena mogu se primijetiti na TikToku, gdje vlada manija za #dupe proizvodima. Hashtag #dupe ima gotovo 4 milijarde pregleda, što pokazuje kako mladi sve više traže kozmetičke proizvode s istim kvalitetama kao luksuzni proizvodi, ali po nižoj cijeni.
Modna i beauty industrija često se oslanjaju na brze trendove i marketinške taktike kako bi potaknuli potrošnju. Mladi, uključujući Gen Z, mogu biti izloženi pritisku da slijede modne trendove i kupuju jeftinu odjeću koja se brzo mijenja, umjesto da ulažu u održive komade koji možda nisu uvijek u trendu. Brza moda je često dostupnija po nižim cijenama, što može biti privlačno mladim ljudima s ograničenim proračunom, ali može otežati kupnju održive odjeće koja može biti skuplja.
Osim toga, održiva odjeća može biti teško dostupna u nekim područjima ili zemljama. Održivi brendovi i trgovine često su koncentrirani u urbanim područjima ili su dostupni samo online, što može predstavljati izazov za one koji žive u ruralnim područjima ili nemaju pristup internetu ili bankovnom računu za online kupovinu.
Naravno, ne treba za sve kriviti mlađu demografsku skupinu. Prema Robu Greenfieldu, direktoru kompanije Earthopia, koja je finansirala istraživanje kompanije Untold Insights, budućnost održivog tržišta zapravo leži u rukama međunarodnih vlada.
– Održivi proizvodi često su zapravo jeftiniji posmatrajući na duže staze, zbog svoje mogućnosti ponovne upotrebe, objasnio je Rob Greenfield za WWD, Međutim, obično viši početni troškovi mogu otežati život mnogim mladim ljudima koji pokušavaju živjeti održivo. Ključno je da vlade poduzmu više mjera kako bi izjednačile uslove oporezivanja za one koji proizvode niskokvalitetne proizvode s puno plastike i visokom potrošnjom energije, te istovremeno potaknu ih da proizvode pristupačnije i održive alternative.