Hyundai Bayon

Hyundai Bayon – mali crossover s velikim ambicijama

Release Date
30/10/2025
tekst preuzet sa
proauto.ba
tekst i foto
Almir Grebović

Prije četiri godine Bayon je označio Hyundaijev ponovni ulazak u segment subkompaktnih crossovera (B-SUV), zbog čega je Kona morala pomjeriti mjesto u hijerarhiji. Zanimljivo, tadašnja Kona (prva generacija) bila je dugačka 418 cm, isto koliko i novi Bayon, što je tada djelovalo kao skakanje samom sebi u stomak. No, planovi su bili drugačiji – druga generacija Kone kasnije je narasla na 438,4 cm, postala luksuznija, a stigle su i hibridne i električne varijante.

Tako je Hyundai sebi dopustio višu cijenu i višu klasu, dok je ulogu pristupačnog i jednostavnog crossovera preuzeo Bayon. Time su jasno razgraničili kupce i otvorili vrata onima koji automobil kupuju gotovinom i bez pretenzija ka luksuzu.

Hyundai Bayon

Dizajn i proporcije – kompaktan, ali s karakterom

Uglavnom, Bayon je od početka Hyundaijev crossover – model nešto udaljeniji od tla (16,5 cm – 2,5 cm više nego kod i20), nešto povišenije karoserije (150 cm – 5 cm više nego kod i20) i nešto malo izdignutije pozicije sjedenja. Dvovolumen je kompaktnih proporcija, što je zapravo osnov praktičnosti svakoj osobi.

Hyundai Bayon

Također, od početka je ponuda motora i transmisije uključivala opcije koje pretjerano neće utjecati na cijenu, ali su u ponudi i oni ozbiljniji primjerci s modernim turbomotorima i sedmerostepenim automatskim mjenjačima s dva kvačila, koji će ovaj model učiniti ozbiljnijim automobilom. No, sreća je što je za bh. tržište i dalje u opciji varijanta s 1,2-litarskim benzinskim motorom koji definitivno ovaj automobil približava kupcima nešto skromnijih finansijskih mogućnosti.

Hyundai je s Bayonom u nešto više od tri godne napravio dobru pripremu i ulazni model predstavio onakvim kakav bi trebao biti, a to su prije svega praktičnost i cijena. Zrelo doba nastavili su vrlo ozbiljnim redizajnom koji je nedvosmisleno uključio peglanje gotovo svih stilskih elemenata i potpunu redefiniciju paketa opreme.

Hyundai Bayon

Redizajn 2024. – geometrijska preciznost i vizualni reset

Tako je početkom 2024. godine prikazan redizanirani model, opet pod vodstvom glavnog dizajnera SangYup Leea, koji je napravio vlastiti reset, završio eksperimente zvane brain games i primijenio pristup percepciji pravilnijih oblika. Nakon toga je postalo jasno da već i na prednjem i na stražnjem dijelu dominiraju trokutasti, trapezni i romboedrični oblici, koji su ljudskoj percepciji puno prihvatljiviji. Konačno, i očigledno – grupa prednjih svjetala stoji u zasebno pravilnijoj kutiji, sačinjenoj od romba i trokuta, stilski i aerodinamički element ispod njih se sastoji od dva romba i od jednog trokuta, prednja rešetka su dva trapeza, a donji dio otvora za zrak je u obliku trapeza.

Hyundai Bayon

Dakle za razliku od prethodnih, ovdje su koristili isključivo pravilne geometrijske oblike znatno oštrijih ivica. No, redizajn nije završen samo na redefiniciji oblika. Jedan od glavnih stilskih dodataka je LED traka preko cijele prednje strane, kod Hyundaija poznata kao Samless Horizon. U punom svjetlu smo je vidjeli kod Starije i predstavlja najdužu neprekinuti LED traku u autoindustriji.

Potpuno isti princip primijenjen je na stražnjem kraju, ali samo na odbojniku, dok je svojevrsni zaštitni znak, kojeg tvore svjetlosni elementi, ostao nepromijenjen. Hyundai je ponudi dodao i nekoliko novih boja i nekoliko dezena aluminijskih felgi.

Hyundai Bayon Hyundai Bayon

Unutrašnjost i tehnologija – poznat Hyundaijev rukopis

Ažuriranje je obuhvatilo i softver koji upravlja multimedijalnim funkcijama, a djelimično i grafičkim postavkama. Brz i s trenutnim odzivom, definisan prema temama, relativno intuitivan na prvi pogled i za karticu ili dvije bogatiji od onog u prethodnim modelima, u najkraćem bi bila njegova osnovna karakteristika. Sve je naravno povezano s upravljačkim tasterima na upravljaču, pa neke postavke uključuju i vlastite preferencije, koje su možda čak i iznad prosjeka klase kojoj ovaj automobil pripada.

Nakon nekoliko stotina pređenih kilometara na površinu su isplivale vrline i mane. To je, prije svega, potpuna upotrebljivost onima koji ga prihvataju kao moderan i nov putnički automobil. U svakodnevnim gradskim uslovima bit će vrlo ugodan zbog kratkih prenosa prva tri stepena mjenjača, kompaktnih dimenzija i vrlo dobre preglednosti. Sjedišta podesiva po nagibu visini i po dubini, te upravljač također podesiv po visini i po dubini osnov su za sticanje pravog osjećaja preciznog upravljanja iako ovako motorizovan Bayon prije svega predstavlja svakodnevni gradski automobil.

Hyundai Bayon Hyundai Bayon

 

Naravno da od 1,2-litarskog benzinskog atmosferca snažnog 79 KS nismo očekivali čuda na otvorenoj cesti niti munjevite obilaske sporih i pretrpanih kamiona na planinskim prevojima, ali smo dobili relativno visoku udobnost koja se prije svega ogledala u vrlo niskoj buci u vožnji do otprilike 100 km/h što je najveća brzina koja je uobičajena na našim otvorenim cestama. Ukoliko se pomirite sa činjenicom da do 100 km/h možete stići za 14,2 sekunde, u tom režimu će Bayon biti svoj na svome. U petom stepenu prenosa radilica motora će se vrtjeti na tačno 3.000 obr/min, što je vrlo blisko optimalnom režimu rada. Vibracije i buka će do tad biti jedva primijetne, a potrošnja krajnje prihvatljiva. Vozeći u teškim zimskim uslovima, što podrazumijeva mješovitu vožnju i temperature koje nikad nisu prelazile u pozitivan temperaturni opseg, prosječna potrošnja na našem testu bila je do 6 litara benzina. Vožnja na otvorenoj cesti spuštala se na 5 litara, a u najgorim zimskim gradskim uslovima dostizala je 8 litara. Ljetne temperature donijele bi sigurno još povoljniju potrošnju.

Uz nešto malo više buke sa stražnje osovine, ukoliko govorimo o cesti punoj oštrih nepravilnosti, preciznost i jednostavnost upravljanja može biti uzorna, pogotovo što je ovako opremljen model podržan sa čitavim nizom pomoćnih i sigurnosnih sistema koji će vam budnost uvijek držati na visokom nivou, ali i pomoći ukoliko ustreba. Iznenađuje vrlo mekan prolazak kroz uobičajene zavoje koji vas neće izbaciti iz sjedišta, pa bi prednjem ovjesu trebalo odati sve počasti. Možda su za to najzaslužnije gume nešto višeg profila (195/55 R16), jer veće (17″) ne mogu doći uz ovako motorizovan primjerak.

Hyundai Bayon

Ponuda opreme – pet nivoa za različite ukuse

Iznutra prema svemu nije teško pronaći Hyundaija na svakom koraku – tabla s instrumentima, centralni displej, klima-uređaj, multifunkcionalni upravljač i sjedišta, ono su što viđamo u njihovim modelima srodne klase. Obloge vrata su izvedene sa smo dvije vrste materijala, od kojih dominiraju oni tvrđi, pa je jasno da se radi o modelu kojem je jedna od primarnih karakteristika prihvatljiva cijena.

U prednjem dijelu ima sasvim dovoljno prostora, tako da čak i putnici natprosječnih gabarita neće osjećati nikakvu tjeskobu, a još manje ukoliko sjedišta pomjere prema natrag. S obzirom na međuosovinsko rastojanje od 258 cm, unutrašnjost Bayona može pružiti solidan komfor za 4 odrasla putnika.

Hyundai Bayon

Prtljažnik je zadržao osnovnu formu u dvije etaže, što je standard, a s obzirom na ukupnu dužinu auta (418 cm), na međuosovinsko rastojanje (258) i na djeljivost naslona stražnje klupe, osnovna zapremina mu je zavidna – 411 litara. Poželite li prevesti veš-mašinu ili frižider, jednostavno je preklopiti naslone stražnjih sjedišta, podići podnicu na sprat više i dobiti ravnu površinu, 1.211 litara (do ivice stakala) i dužinu do naslona prednjih sjedišta od 140 cm do 165 cm.

Vrlo zanimljivo je to što je Hyundai aktuelnog Bayona gradirao u pet nivoa opreme, ponudio dva motora i tri mjenjača, barem kada je riječ o  bh. tržištu.

Hyundai Bayon

Racionalna kupovina sa stilom

Za ovako opremljen automobil teško je pronaći nešto za što biste trebali doplatiti. Ponuđen je s paketom opreme Premium, a ako želite uštedjeti 1.200 KM, zasigurno vas može zadovoljiti i paket Modern koji od svega nema samo krovni otvor. Poželite li ipak maksimum, cijena ovako opremljenog i motorizovanog modela, uz metalik boju iznosi 43.690 KM.

Na kraju je jasno zbog čega je Hyundai još prije godinu ili dvije napravio digresiju između Bayona i Kone druge generacije. Bayon je već sad moguće kupiti po cijeni od 34.990 KM. To u ovom trenutku vjerovatno spada u rang najprihvatljivijih kupovina novog automobila na tržištu BiH. Naravno, veliku ulogu igraju i afinititeti, ali veoma je važno uporediti liste opreme osnovnog Bayona nekad i osnovnog Bayona sad.

Hyundai Bayon

Već prvi paket opreme sadrži multimedijalni sistem s displejem dijagonale 10,25″. On je kompatibilan sa sistemima Apple CarPlay i Android Auto, a novost je ažurirana Bluelink telematika i unutrašnje LED osvjetljenje… Prvi paket također sadrži čitav niz sigurnosnih sistema od kojih su neki potpuno novi, a neki su bili dostupni samo u višim ili najvišim paketima opremljenosti. Konačno, kao šlag na torti, tu je i krovni prozor kao stavka najbogatijeg paketa opreme, koji do sad nikako nije bio u ponudi.

Ukoliko kalkulišete, možda je vrijedno obratiti pažnju na treći paket opreme (Style). U njemu biste mogli pronaći ama baš sve što je potrebno i što bi vožnju moglo učiniti i dovoljno udobnom i dovoljno sigurnom. Razlika u odnosu na osnovnog je 2.500 KM.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.