Muamer Hajdo – Mux: Bend opstaje onoliko koliko je jaka ideja koja ga vodi

Release Date
15/01/2018
razgovarao
Ensar Bistrivoda
fotografije
Imrana Kapetanoviฤ‡

Ako se vratimo nekih desetak godina unazad, alternativna scena u BiH, s naglaskom na metal i hardcore ลพanrove, bila je u uzlaznoj putanji. Svaki grad je imao bend, dva, svirke domaฤ‡ih bendova ฤeste. Aktivno se sviralo, snimalo, nastupalo, te neki poฤetak dolaska veฤ‡ih imena u naลก glavni grad, ukljuฤujuฤ‡i i Sepulturu, koliko god to nije bila Sepultura po nekim naลกim standardima. Uslijedili su Sarajevo Metal Festivali, koncerti Madballa, Darkest Houra, Biohazarda, Napalm Deatha, Pro Paina, First Blooda, zatim Sumer Metal Festivali, ลกto bi braฤ‡a Ameri rekli: To name a few, brojne svirke manjih bendova, ลกto stranih, ลกto komลกijskih, ลกto domaฤ‡ih. Neลกto se deลกavalo, svi su bili zagrijani za rad, svi s bili pristuni. Broj bendova je rastao, broj booking agencija, da, booking agencija, nevjerovatno za Sarajevo i metal/hc.

Flatline
Flatline

Meฤ‘utim, deset godina kasnije, usudim se reฤ‡i da 90 posto bendova iz tog doba ne postoji. Svirke su rijetke, ลกto domaฤ‡ih ลกto stranih bendova, poneki komลกija uleti. Jedan od rijetkih bendova, koji je u tom nekom usponu ostao po strani, ali i dan danas praลกi je sarajevski Flatline. Kad kaลพem ostao po strani, mislim ostali u Njemaฤkoj, ล vicarskoj, Austriji i gdje veฤ‡ ne da sviraju, snimaju i da rade. Ok, dosta promjena su pretrpili, ali ni Sepultura nema originalnih ฤanova! (*eye roll). Bend koji je odradio viลกe svirki van BiH nego veฤ‡ina domaฤ‡ih metal/hc bendova. Bend koji evo viลกe od 15 godina prkosi, gura svoje, nikad nisu u ลพiลพi deลกavanja, ali uvijek tu. Rade, sviraju i dan danas idu van BiH organizuju turneje, mislim da ih trebamo etiketirat kao eto Flatlinea, vidiลก da se moลพe bend. O svemu napisanom do sad, o samom bendu, buduฤ‡nosti i onako malo o knjizi koju je napisao, priฤao sam sa povratnikom u bend, vokalom Muamerom Hajdom โ€“ Muxom. Kako to Flatline prkosi vlastitom imenu i dalje pumpa ลพivot u metal svijet saznajte u nastavku.

Za kratki uvod nam se predstavi i reci mi odakle uopลกte u muzici? Zaลกto baลก metal i zaลกto baลก pozicija bendovskog centarfora tj. vokala? Da li je prije Flatlinea bilo bendova u kojima si moลพda bio zaduลพen za neลกtu drugo? Kako si na kraju zavrลกio u Flatlineu?

– Gitarista i bunjar BHHC benda Kontra, Slaven i Zlatko, 2002. godine su htjeli uraditi, pored tadaลกnjeg angaลพmana i neลกto novo, pa su zvali mene i Igora kojeg smo upoznali na Soda Open Air Festivalu. Kreirali smo bend koji je najduลพe funkcionisao skupa, obiลกao Evrope i BiH, i napravio ลพivi EP i studijski full-length album. Ja sam veฤ‡ imao nekih tekstova i nasluลกao se svakakvih muzika. Sklopili smo neลกto ลกto je meni godilo kao izraz jedne generacije, revolt, kritika, a u isto vrijeme i odliฤna zabava. Slaven i ja smo se zapravo sreli na probama mog prvog benda, Izboj, koji je svirao neki agresivni punk-core, ali nismo stigli uraditi ni jednu svirku, iako smo imali moลพda ฤak i desetak gotovih pjesama, ฤlanovi su se prosto raziลกli svojim putem radi obaveza razne prirode. Tako smo poฤeli sa Flatlineom.

Muamer Hajdo
Muamer Hajdo

I standardno pitanje za vokala: Sviraลก li ti ลกta?!ย 

– Ne sviram niลกta, a volio bih bubnjati kad bi bilo para i prostora, ali o tom โ€“ po tom.ย 

Koliko sam upoznat sa radom benda ti si taj koji piลกe svu liriku. O ฤemu tekstovi govore i odakle inspiracija za iste? Da naglasim da je Flatline veoma poseban bend ลพanrovski s obzirom na to da se deklariลกe kao posttraumatic experience.ย Na koji naฤin liฤne traume zavrลกe u pjesmi, da li su uopลกte liฤne ili SF? Da bi se uklopio sa svojim idejama, da li ti je potrebna muzika prije svega ili imaลก neลกto unaprijed spremno pa uklapaลก na ono ลกto bend svira?

–ย Isprva je bilo tekstova koje su napisali Zlatko i Slaven, a poslije smo se potpuno oslonili na moju zbirku i nekad bi radili muziku po tekstu, a nekad obratno. Poslije se sve to doradi na probama, i uvijek ispadne neลกto u ฤemu su svi dali doprinosa, ali je drukฤije od svega onoga ลกto su svi pojedini ฤlanovi imali u startu u glavi. Tako je to jedan divan kompromis, jedan sklop koji ne potpada pod trendove. Posttraumatski hardcore je ideja koju sam dobio nakon nekoliko godina postojanja benda, zvuฤalo mi je logiฤno da moja generacija treba da dobije glas i zvuk ฤime predstavljam ono kako ja vidim svijet. Nisu to sve frustracije, njih je u stvari i moลพda najmanje, to je rezultat svijesti ฤovjeka koji je na ovim prostorima svaลกta proลกao, svega se nagledao, pokuลกava da sloลพi stvari u neki red i sebe dovede u harmoniju, stanje nekog balansa i mira. Muzika je nepredvidljiva, ide svojim tokom, a tekst moลพda nekad priฤa i neku drugu priฤu u odnosu na ono ลกto ฤujete. Sve u svemu, ja drukฤiji naziv nisam mogao smisliti u skladu sa situacijom. Na publici ostaje da prosudi, nakon sluลกanja i ฤitanja.

Slaven Kopฤiฤ‡
Slaven Kopฤiฤ‡ / guitars

Da se malo nadoveลพem na prethodno pitanje, mene uvijek to zanima, taj proces stvaranja; kako to izgleda kada Flatline pravi pjesmu? Da li ste joลก uvijek old school po tom pitanju, improvizacije i svirka na probi i iz hrpe ideja izaฤ‘e neลกto ฤemu se posveti paลพnja ili ลกaljete ideje preko telefona koje je neko kuฤ‡i skontao? Koji naฤin ti preferiraลก i ลกta misliลก o ovom modernom pristupu gdje, da se ne laลพemo, veฤ‡inom gitariste imaju rif i nakucaju ostatak u nekom programu, ลกalju ekipi da โ€žskinuโ€œ za probe, eventualno nadograde neลกto na svom instrumentu? Fali li tebi neลกto u tom pristupu?

– Mi ovaj moderni pristup sa digitalnim tehnologijama koristimo tek odnedavno, ali opet se sve doraฤ‘uje uลพivo i old-school pristupom. Prije smo sve radili napamet, svi su sve pjesme imali u glavi, ฤak su se Slaven i Igor i ลกtimali po sluhu, bez ลกtimera. Ja bih tekst sastavljao na papiru, ponavljali bi dok se svi ne sloลพe da je to to, i gotovo. Sad se malo zaลกlo u godine, pa tehnologija stvarno pomaลพe. To ne mijenja energiju i zvuk kojeg se drลพimo, naravno. ล to se tiฤe ovog modernog pristupa, lijepo je da klinci mogu sve to da rade kuฤ‡i, da se to sve sklopi i zvuฤi odliฤno, ali se energija i talent ipak vide samo uลพivo, pred ljudima i za ljude koji su te doลกli vidjeti. Kad se preฤ‘e ta stepenica, lako je poslije nakucati i odsvirati ลกta god, ali ako nema osnovnu ideju koja nosi to sve svojom energijom, tehnologija je onda samo mrtav alat, kao ลกto je uostalom uvijek i bila.

Flatline je uvijek bio live bend i u 12 godina postojanja, ako se ne varam, samo je jedan EP snimljen. Zaลกto tako malo studijskog materijala, a s druge strane kako uspijete toliko svirati?ย 

– EP Live at Skenderija je nastao tako ลกto smo u okviru otvorenog festivala na platou Skenderija, nastupali nekad popodne, poslije nas je bio Nervozni Poลกtar, a tonac je bio jedan stari i iskusni majstor zanata, koji nas je samo onako odmjerio, rekao: Znam ja koji vi zvuk volite, niลกta se nemojte sekirat, i prosto nam je napravio snimak zbira svih kanala, sume sa miksete i ลกta je izlazilo na ozvuฤenje, to je ostalo na mini disku. Kad smo poslije to posluลกali, shvatili smo da je to jedan od najboljih ลพivih snimaka koje smo ikad ฤuli. I dan danas volim to posluลกati. Tu su neke pjesme koje viลกe i ne sviramo radi dosta novih, ali zvuฤe odliฤno. To nam je moลพda bila ฤetvrta ili peta svirka ikad, ne sjeฤ‡am se baลก. ล to se tiฤe svirki vani to je spontano sve doลกlo, kontaktima sa bendovima izvana, koji su svirali u Sarajevu i po BiH i onda nas zvali kod sebe. Za sve je zasluลพan Slaven, bez njega se niลกta nikad ne bi desilo. On i danas radi kao organizator, sam znaลก koliko je uradio za scenu u zadnjih 20 godina, i svi mi s njim.

Flatline-7

Koja ti je svirka posebno ostala u pamฤ‡enju? Na domaฤ‡em terenu ste bili podrลกka Biohazardu i Sepulturai, kako je biti support tim, velikim, bendovima, nauฤili se iลกta od njih?ย ย 

– Sa velikim bendovima je baลก nekako ฤast nastupati. Kad ih upoznaลก, vidiลก da su to sve ipak ljudi prije svega, velikoga srca, da ta cijela scena ne gaji zvijezde, nego prijateljstva, ljubav i energiju. Kad malo doฤ‘eลก u godine vidiลก da zvijezda nikad nije ni bilo, veฤ‡ samo duboko poลกtovanje prema radu svakog posebno. To su veliki bendovi u svom mikrosvijetu u odnosu na mainstream. Izdavaฤke kuฤ‡e moลพda remete autorski proces i mijeลกaju velike profite, rizike i obaveze u sve to, ali kad bend izaฤ‘e i odsvira pred ljudima, znaลก za ลกto si dao novac i ลกta to sve predstavlja, te na kraju krajeva zaลกto je opstalo sve te godine. Posebno pamtim Napalm Death i Biohazard, sa masom problema u organizaciji, smijeลกnim i nekad i nezgodnim scenama u naลกoj okolini i mentalitetu, ali isto tako i momenat kad liฤno Billy iz Biohazarda doฤ‘e i pokloni mi majicu. Te stvari se ne zaboravljaju. Na tom koncertu sam bio prodavaฤ karata, radnik na ลกtandu sa merchandiseom, vokal benda, dio lokalnog staffa koji unosi i iznosi opremu i joลก gomilu posla se odradilo, ali se sjeฤ‡am da mi niลกta nije bilo mrsko, jer smo radili neลกto ลกto je ostalo zapamฤ‡eno. Sa Napalm Deathom je bio drugi problem, jedva smo uspjeli dovesti dvoranu na upotrebljiv nivo za tu vrstu svirke, radi starih instalacija i opreme i nesuglasica sa vlasnikom, trebalo je dosta vremena i ลพivaca da se usaglasimo da je sve u redu, da se takvi koncerti odrลพavaju svugdje u svijetu, da mi odgovaramo za sve i da je sa sigurnosne strane sve OK. Kad poฤinjeลก sa takvim stvarima u ovakvoj sredini ljudi se boje nepoznatog, ali poslije smo stvorili atmosferu u kojoj i dan danas uspjeลกno saraฤ‘ujemo.

Pomenuo sam veฤ‡ da bend postoji od 2005. godine, dvanaest godina u naลกim uslovima svirati to ลกto vi svirate i opstajati je za svaku moguฤ‡u pohvalu! Ipak, 12 godina je dug period i svaลกta se deลกavalo, od orginalnih ฤlanova benda tu ste ti i Slaven (gitarista), novi su bubnjar (Marko) i basista (Sale). Donedavno si i ti sam bio ex-Flatline. Idemo sada redom, kako to da je bend uspio opstati viลกe od decenije, zaลกto su promjene bile neminovne i zaลกto si ti do prije nekoliko mjeseci bio bivลกi ฤlan benda?

– Bend je opstao prije svega, jer je u bilo ฤemu ลกto radiลก bitno imati neki cilj. Slaven je ฤovjek koji ne odustaje ลกta god da se desi, jedno vrijeme je samo on bio ฤlan osnovne postave. Ja sam neko vrijeme bio odsutan radi privatnih problema i previranja. Nakon nekoliko godina izostanka shvatio sam da ne mogu da ne vratim bendu ono ลกto mi je dao – sreฤ‡u, poznanstva, putovanja, iskustva i energiju, te sam se nakon nekoliko razgovora odluฤio vratiti kako bismo uradili joลก nekih stvari dok nismo skroz ostarili. Planira se joลก jedan album, dosta svirki, a sve se radi u skladu sa obavezama svakog od nas, kojih sad ima definitivno puno viลกe nego prije petnaestak godina, kad smo poฤinjali. Marko i Sale su stari prijatelji benda, i sami su imali svoje matiฤne bendove sa kojima smo dosta radili, Festival of Mutilation odnosno Ormus, a vokal je jedno vrijeme bio Shex iz Dรถzera, i to su sve ljudi koji imaju dugo iskustvo u sveukupnim deลกavanjima sarajevske post-ratne scene i ono ลกto rade rade srcem i iskreno. Bend opstaje onoliko koliko je jaka ideja koja ga vodi i mislim da mogu biti ponosan na sve iza nas i ono ลกto planiramo ubuduฤ‡e.

Saลกa Draลกkoviฤ‡
Saลกa Draลกkoviฤ‡ / bass

Kako je ponovo biti u Flatlineu, ลกta ti je nedostajalo najviลกe, ฤemu se najviลกe radujeลก, ลกta se to promjenilo dok tebe nije bilo i ลกta oฤekujeลก?

– Jako je lijepo osjetiti ponovo tu energiju nakon dosta vremena, sad je to jedna svjeลพija, mlaฤ‘a publika, ali su tu i stari fanovi benda, od prvih svirki. Trudim se ispoลกtovati sve i odraditi svoj dio posla ลกto bolje mogu. Sad je to ipak nakon steฤenog iskustva dosta bolje organizovano i ipak se vidi da zavrjeฤ‘ujemo odreฤ‘enu koliฤinu poลกtovanja meฤ‘u publikom, koliko god to ipak bilo na nekoj mikro-razini. Sarajevo je grad sa puno kompleksa, problema u ljudima, nepotrebne kritike i negativnosti, a u isto vrijeme i najbolja raja na svijetu. To znaju samo ljudi koji ovdje ลพive i rade i ovu ppubliku zadovoljiti je jedna velika avantura. Na nama ostaje samo da radimo koliko svako od nas to moลพe, a rezultati govore sami za sebe.

Malo se ponavljam, ali ฤinjenice su da je Flatline jedan od rijetkih bh. bendova koji su joลก uvijek prisutni, ne samo u smislu drลพimo probe, sviramo tu i tamo, nego aktivni do te mjere da ste prije nekoliko sedmica bili na mini turu po Njemaฤkoj, pa ste svirali u Slogi, znaฤi bend ลพivi i radi. U tom nekom periodu kad je bend nastao mnogo dobrih bendova se pojavilo, a kojih danas nema. Da li bendovi moลพda previลกe lako diลพu ruke od instrumenata ili je stvarno toliko teลกko svirati metal/alternativnu muzku kod nas da je taj prekid jednostavno neizbjeลพan?

– Apsolutno razumijem ljude koji dignu ruke od muzike i instrumenata. I mi smo ponekad sami sebi izgledali kao pomalo ludi ลกto uopลกte iลกta radimo u sredini koja to niฤim ne podrลพava. Marilyn Manson je u jednom intervjuu rekao: Iz video igara sam nauฤio da treba da idem tamo gdje ima neprijatelja, tako se igra nastavlja. To je sjajno reฤeno, jer bez nekakvog konflikta, razgovora, kompromisa i borbe ne moลพe biti ni samog ลพivota niti bilo kakve aktivnosti, a kamoli ลกta viลกe od toga. Stvar je u tome ลกto ova muzika koลกta, koลกta opreme, novca, vremena i ลพivaca, pa nakon nekog vremena jednostavno podvuฤete crtu i odustanete. I mi smo znali praviti duge pauze radi svakakvih problema, ali satisfakcija koju imaลก nakon nastupa to sve nekako dovede u balans. Prodajuฤ‡i karte na jako puno koncerata, viลกe od deset godina unazad, uvijek sam pokuลกavao ljudima objasniti da sav novac koji prikupim ide podrลพavanju scene, benda, plaฤ‡anju puta, spavanja i hrane za goste koji su doลกli, i da na kraju ipak vrijedi ona stara โ€žkoliko para, toliko muzikeโ€œ, ali u naลกem sluฤaju, za puno manje para od evropskog prosjeka moglo se pogledati svjetskih bendova i za puno manje para naลกi bendovi nastupaju u odnosu na ono kako bi trebali biti plaฤ‡eni. Dovoljno je povuฤ‡i paralelu sa turbo-folk multi-milionskom biznis scenom, gdje se prodaje seks i primitivizam, dok mi pokuลกavamo proturiti neke viลกe i pametnije ideje i pouke iz svakodnevnog ลพivota i pametnom ฤ‡e i iลกaret biti dosta.

Flatline

U prethodnom pitanju rekoh kako se prije 10 godina pojavilo puno novih, dobrih bendova, dok u zadnjih recimo 3 โ€“ 5 godina, sve je manje novih. Ako neลกto novo nastane, onda je to varijacija izmeฤ‘u veฤ‡ postojeฤ‡ih likova na tzv. sceni, ali nove, mlaฤ‘e ekipe i interesovanja je sve manje. Zaลกto i ko je glavni krivac? Koliko je kriva ekipa koja se bavi tim, koja svira/organizuje koncerte/drลพi prostore za svirke/probe, a koliko je kriva recimo publika pa tamo neki sponzori, mediji i โ€žostaliโ€œ?

– Ljudi ovdje obiฤno ฤekaju da neko drugi za njih uradi posao i uzimaju ono ลกto je ponuฤ‘eno, ลกto je na stolu, bez nekih velikih ambicija i snova o neฤem veฤ‡em, a znamo svi zaลกto, trenutna situacija pritiลกฤ‡e svakoga. Potrebno je prvo donijeti hljeb na sto, obuฤ‡i se i ugrijati, pa nekad poslije tek ฤovjek misli na umjetnost. Scene ฤ‡e biti onoliko koliko je ljudi sami naprave, mi smo tako uvijek i razmiลกljali. Nismo oฤekivali veliku pomoฤ‡ ni od koga, a jako so zahvalni svima koji su je dali. Nakon ลกto ฤovjek sebi obezbijedi ekonomsku bazu, moลพe se razgovarati o tome da se neลกto organizuje, ali svi trebaju shvatiti da je shvate da je ovo za veliku veฤ‡inu muziฤara samo jedan slabo plaฤ‡en hobi. Postoji dosta bendova koji sviraju obrade bez autorskog udjela, ลกto takoฤ‘er mogu razumjeti, jer noฤ‡ni ลพivot jednog povelikog grada uvijek traลพi takve sadrลพaje. Svako treba smisliti ลกta ลพeli, napraviti sebi cilj i krenuti prema njemu. Ne brinem se baลก mnogo da li u gradu ima ili nema deลกavanja, jer onoliko deลกavanja koliko nama treba, iz ove scene, u ovoj sredini, mi sebi sami napravimo, a tu smo i za mlaฤ‘e koje treba usmjeriti i stvoriti neku novu generaciju. Ali to je ipak njihov, samo njihov problem i zadatak.

Koja je razlika u pristupu i svemu onome kako je to radio Mux na svome poฤetku i kako to ekipa radi danas? Koliko su se vremena promijenila?ย S obzirom na iskustvo i sve uraฤ‘eno, ลกta bi bio tvoj savjet mlaฤ‘oj raji koja moลพda upravo sad dogovara prvu probu, pravi prve pjesme?ย 

– Primijetio sam dosta klinaca koji super sviraju, oni sad imaju blagodeti tehnologije i povezanosti koje mi nismo imali, neฤ‡u reฤ‡i da im je lakลกe, ali je u svakom sluฤaju to prednost. Od savjeta nemam neลกto pretjerano puno reฤ‡i, ako radiลก neลกto ลกto voliลก o imaลก ฤak i opciju da budeลก i plaฤ‡en za to, zaลกto ne nastaviti?! Stvar je samo biti iskren i raditi to srcem, i rezultati ฤ‡e doฤ‡i sami od sebe. Bitno je da ti slava, uspjeh i novac ne budu cilj, nego da liฤno budeลก sretan. Bit ฤ‡eลก sretniji znajuฤ‡i da sad imaลก sljedeฤ‡i mali cilj za ispuniti i tako dan za danom. To je formula koja uvijek uspijeva. Tehnologija je moลพda promijenila alate i pristup, ali sve se na kraju svodi na razmjenu energije. To se moglo osjetiti isto tako na nekom Bachovom koncertu prije nekoliko vijekova, na Woodstocku ili na Exitu u danaลกnje vrijeme. Treba samo razluฤiti ลกta je iskreno i ลกta vrijedi, a ลกta je proizvod napravljen za zaradu.

Marko Gacnik / drums
Marko Gaฤnik / drums

Gdje smo danas, a kako izgleda sutra kad je rijeฤ o metal sceni? ล ta moลพemo oฤekivati u narednom periodu, ima li nekih naznaka da ฤ‡e se popraviti situacija ili ovaj trend raspada bendova, manjka svirki se nastavlja?

–ย  Flatline ฤ‡e sigurno raditi do slijedeฤ‡e godine, za dalje stvarno ne mogu niลกta reฤ‡i, jer bih uvukao ostale ฤlanove benda u to pitanje, ลกto je jako teลกko. Radit ฤ‡emo popriliฤan broj svirki do kraja godine, svojih i gostovanja drugih bendova. Kako smo poฤeli od zime ove godine polako opet neลกto raditi kompletna scena lagano oลพivljava. Ali to je ipak samo naลก dio doprinosa svemu, treba inspirisati i druge da daju svoj. Ponavljam, ne ฤekati da drugi urade posao za tebe, nego ga sam sebi napraviti. Jedini put do uspjeha u ovakvoj sredini, a bogami i drugdje, koliko god izgledalo da je tamo negdje vani neลกto lakลกe i da sve pada s neba. To se nigdje ne deลกava.

Za kraj nekoliko pitanja koja uvijek moram postaviti! ล ta je to ลกto lupa u tvojim sluลกalicama trenutno? Neki domaฤ‡i/strani bend za preporuฤiti?

– Nedavno me je na svirci u Abraลกeviฤ‡u oduลกevio mostarski Brainswitch,ย od stranih bendova upratio sam bend Collider, moลพda neka mjeลกavina Crowbara i Mastodona, mlad bend, tek neลกto malo materijala online imaju, a inaฤe sluลกam internet radio stanice, pa ako mi se neลกto svidi potraลพim cijeli album. Tremonti, gitarista Creeda ima nekoliko sjajnih albuma sa istoimenim bendom, a od domaฤ‡ih uvijek volim posluลกati Aesthetic Empathy i Shipwrecked. Svi ostali koje nisam spomenuo ฤ‡e se naljutiti, bolje da stanem odmah! Sluลกam muziku koliko stignem od posla i obaveza, tako da je to sad malo viลกe selektivno, i nije u prvom planu samo sluลกati muziku cijeli dan, kao prije petnaestak godina.

Flatline-37

Neลกto ลกto smo trebali pitati, a da smo zaboravili aka any last words?

– To je uvijek najteลพe. Moลพda ฤ‡u se nakon mjesec sjetiti neฤega kad veฤ‡ bude kasno (ลกalim se). Suma summarum svega je da sam jako zadovoljan i sretan, nakon svega ลกto smo uradili i da sad ipak malo veฤ‡im dijelom ostaje na mlaฤ‘im generacijama da neลกto novo naprave, a mi smo uvijek tu ako treba pomoฤ‡i. Svaki dan je novi dan, treba pronaฤ‡i sebi cilj, svrhu, uฤiniti sebe sretnim i sve ostalo ฤ‡e doฤ‡i samo od sebe. To je moguฤ‡e jedino ljubavlju, radom, motivacijom i pozitivnom energijom. Za pozitivne stvari i konstrukciju treba daleko viลกe energije nego za negativne, za mrลพnju i razaranje, to je najlakลกe. Unutar sebe treba naฤ‡i tu snagu, motivisanu neฤim ลกto voliลก i svaki dan ฤ‡e biti avantura i putovanje ka slijedeฤ‡em cilju. A sutra je opet novi dan.

Zeen is a next generation WordPress theme. Itโ€™s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.