U julu 2025. godine, svijet mode s nestrpljenjem očekuje debi Glenna Martensa kao novog kreativnog direktora Maison Margiela. Ovaj belgijski dizajner, poznat po svom avangardnom pristupu i sposobnosti da reinterpretira klasične komade, koji je u januaru ove godine preuzeo kormilo modne kuće koja je sinonim za dekonstrukciju i inovaciju.
Povratak korijenima s modernim zaokretom
Martens, koji je svoju karijeru gradio kroz brendove poput Y/Project i Diesel, poznat je po eksperimentisanju s volumenom, teksturama i siluetama. Njegov rad često uključuje elemente dekonstrukcije i rekonstrukcije, stvarajući komade koji su istovremeno nostalgični i futuristički. Očekuje se da će u svojoj prvoj haute couture kolekciji za Maison Margiela, Martens donijeti upravo tu kombinaciju – poštovanje prema historiji mode uz savremeni, skulpturalni pristup dizajnu.
Teatralnost i iluzija kao zaštitni znak
Jedan od prepoznatljivih elemenata Martensovog dizajna je korištenje trompe-l’œil tehnike, stvarajući optičke iluzije koje zbunjuju i oduševljavaju posmatrača. Njegove kreacije često balansiraju između funkcionalnosti i umjetnosti, donoseći dramatične i teatralne trenutke na pistu. Ova sposobnost da spoji tehničku preciznost s emocionalnim izražajem čini ga idealnim nasljednikom Margielinog naslijeđa.
Martens je već kroz Y/Project pokazao fascinaciju tekstilnim eksperimentom, dok je u Dieselu oblikovao jezik mode za generaciju koja razmišlja brže, osjeća dublje i bira slobodnije.
Očekivanja i izazovi
Ono što čini njegov dolazak posebno uzbudljivim jeste činjenica da dolazi u atelje Maison Margiela Artisanal, liniju visoke mode koju je deset godina vodio John Galliano, a koji je posljednjom kolekcijom ostavljavio neizbrisiv trag teatralnosti i modne fantazije.
Martens tako nasljeđuje ne samo brend, već i mit, dok pokušava u njemu ostati svoj. Martens će morati balansirati između očuvanja identiteta brenda i uvođenja novih ideja koje će osnažiti brend. Za razliku od Gallianove operne ekstravagancije, očekuje se da Martens donese neku novu vrstu drame — onu tišu, ali ne manje moćnu. Drama tkanine, forma koja preispituje siluetu, igra s identitetima, sjećanje na prošlost utkano u šavove budućnosti.
Glenn Martens u Maison Margieli djeluje kao savršen spoj starog sjaja i novog smjera. Možda će baš on vratiti Margieli onu umjetničku tišinu punu značenja, onu sablasnu ljepotu odjeće koja ne viče, ali se pamti. Ako iko zna kako se srušiti pravila i od njih izgraditi novu poetiku, onda je to Glenn Martens. A mi s nestrpljenjem čekamo da vidimo šta slijedi.