U proljeće ove godine njemačka vlada objavila je da će se od 1. juna 2022. moći za samo 9 eura kupiti mjesečna karta sa kojom će se moći koristiti mreža njemačkog javnog prijevoza uključujući i regionalne vozove. Mjesečne karte su dostupne za juni, juli i august. Karte može kupiti bilo ko, uključujući i turiste. Zvuči odlično, zar ne?!
Kartu možete kupiti na svim automatima ili putem Deutsche Bahn online linka. Svaka karta vam daje pravo na korištenje mreže njemačkog javnog prijevoza jedan kalendarski mjesec. Za svaki od mjeseci, junu, juli i august potrebno je kupiti novu kartu.
U Njemačkoj možete koristiti sva sredstva javnog prijevoza. To uključuje autobuse, tramvaje, podzemnu željeznicu, laku željeznicu, regionalne i regionalne ekspresne vozove, a uključene su i određene trajektne veze u Berlinu i Hamburgu.
Ne možete koristiti ICE, IC, EC ili Thalys vozove
Sa kartom od 9 eura ne možete koristiti međugradske vozove ICE (Intercity Express), IC (Intercity), EC (Eurocity) ili Thalys. Drugi privatni operateri, poput FlixTraina, također ne sudjeluju u šemi. Za te vozove trebate platiti posebnu kartu. Ukoliko planirate prevoziti biciklo, morat ćete platiti dodatno za njega.
Karta je uglavnom ograničena na domaće veze. Međutim, postoje određene iznimke. Vlasnici karata mogu, na primjer, uzeti bavarski regionalni voz (BRB) do obližnjeg Salzburga i Kufsteina u Austriji. Slično tome, prijevozničko udruženje Aachen na krajnjem zapadu Njemačke nudi odabrane usluge prema Holandiji i Belgiji, koje se mogu koristiti uz kartu od 9 eura.
Ako planirate putovanje van Njemačke, svakako provjerite web stranicu Deutsche Bahna ili se prije toga obratite regionalnom prijevozničkom udruženju.
Međutim…
Samo je Deutsche Bahn prodao 2,7 miliona karata od 9 eura za lokalni prijevoz, a pretpostavlja se da je ukupno prodano oko sedam miliona karata do sad.
Međutim, već u mjesecu junu nastupili su problemi, iako je njemačka vlada dodatno dnevno na raspolaganje stavila više od 60 000 dodatnih mjesta i više od 50 dodatnih vozova. Ogromna potreba za dodatnim osobljem dovela je do hiljada prekovremenih sati, a do većeg angažmana osobolja dovela je i činjenica da mnogi putnici bez iskustva u željezničkom saobraćaju nisu mogli pronaći put na peronima ili na velikim stanicama.
Vozovi su pretpani i vrlo često kasne, a može se desiti da uopšte ne krenu. Ukoliko biste uspjeli ući u voz, vrlo lako se može desiti da sati pol stojite između dva bicikla i tri torbe ili sjedite na nekim stepenicama u vozu.
Veliko nerazumijevanje dolazi iz Sindikata njemačke policije (DPolG), ali njemačka vlada i dalje brani ovu ideju čiji je cilj pomoći građanima usljed povećanja cijena goriva i podstaći ih na veće korištenje željezničkog saobraćaja.