Umjetnica Šejla Kamerić predstavila trajnu instalaciju PLACE TO STAY u istarskom gradiću Svetvinčentu

U sklopu projekta Nevidljiva Savičenta — prevođenje tradicije u suvremenu kulturu, koji već drugu godinu istarski gradić Svetvinčenat pretvara u novo žarište savremene umjetnosti, umjetnica Šejla Kamerić osmislila je trajnu instalaciju postavljenu u javni prostor pod nazivom Place to Stay. Kustos projekta je Tihomir Milovac, a iza produkcije stoje umjetnička organizacija Apoteka — prostor za suvremenu umjetnost iz Vodnjana te udruga Avanti! Centar avangardi iz Zagreba. Instalacija je smještena na lokalitetu Mandule, nedaleko od centra Svetvinčenta.

 

 

Prakse uključivosti za suočavanje s izbjegličkom krizom

 

Odnos prema izbjeglicama postao je važno civilizacijsko pitanje, mjerenje razine humanosti, ali i područje prijepora između razvijenih zemalja svijeta oko politike rješavanja izbjegličke krize. Place to Stay Šejle Kamerić snažna je umjetnička poruka koja aktualizira ovu temu i koja nas podsjeća na neriješeni status miliona ljudi koji svoj ekonomski boljitak ili prostor za političke slobode i osobnu sigurnost pokušavaju ostvariti na nekom drugom, sigurnijem mjestu. No, pružaju li zemlje zapada sigurnost upravo za egzistenciju i prosperitet pojedinca u skladu s očekivanjima u 21. vijeku? Hrvatska je imala iskustvo izbjeglica u bliskoj prošlosti, tokom Domovinskog rata, ali i zbog rata u Bosni i Hercegovini kada su se pokrenule stotine hiljada ljudi tražeći utočište i spas od ratnih sukoba. Upravo je Istra u dijelu svojih turističkih smještajnih kapaciteta poslužila kao prvo utočište izbjeglicama da bi se s vremenom ti ljudi nastanili za stalno. Ako usporedimo ta dva vremena i dvije uzrocima različite, ali u osnovi slične krize, zaključit ćemo da nas umjetnica želi potaknuti da promislimo kako se izbjegličke krize neće riješiti konzervativnim nehumanim metodama zabrana i prisile, nego praksama uključivosti, što, na žalost, nije slučaj u Hrvatskoj, kao ni u ostatku Evrope. Stoga ovaj umjetnički čin trebamo prepoznati kao gestu otvorenih ruku, jer protivljenje dolasku izbjeglica sutra više neće biti važno i zato im već danas treba izraziti dobrodošlicu.

 

Place to Stay 2020 / Andi Bančić
Place to Stay 2020 / Andi Bančić

Place to Stay umjetnica je zamislila kao kolažiranu kompoziciju natpisa za različite vrste turističkog smještaja, ispisanih različitim pismima i jezicima. Natpisi su plošni kao da su ostaci prije aktivnih svjetlećih oznaka. Međutim, kompoziciju ‘podcrtava’ jedini svjetleći natpis s porukom Refugees welcome što djelo tematski aktualizira i u isti mah očuđuje. (Iz teksta kustosa Tihomira Milovca, cijeli tekst možete preuzeti na Avanti centar.)

 

 

Globalne migracije,

masovni turizam,

kultura dobrodošlice,

neprijateljski teritorij,

idealan odmor,

klimatske promjene,

međupovezanost,

ekskluzivna inkluzivnost,

mjesto za biti nasuprot mjesta za boravište,

mogu li izbjeglice biti dobrodošle?

Šejla Kamerić, august 2020.

 

Ove jeseni Šejla Kamerić izlaže u Berlinu, Moskvi, Budimpešti, Düsseldorfu te Svetvinčentu

 

O važnosti i utjecaju umjetničkog rada Šejle Kamerić svjedoči i činjenica da su njezini radovi u ovom trenutku predstavljeni na još nekoliko relevantnih grupnih izložbi širom Evrope, od kojih se dvije otvaraju u septembru Berlinu, CCCCCOMA Chapel. I guess I die another day te STUDIO BERLIN u kultnom noćnom klubu Berghein, dok se u oktobar u Düsseldorfu u Kunstpalast Museum otvara Time for Outrage!. Treba izdvojiti i izložbu Keeping the balance u Ludwig Museum u Budimpešti koja predstavlja šezdesetak radova iz umjetničke kolekcije Telekom, zatim Diversity United najavljenu kao jedna od top 10 izložbi ove godine, koja se u Moskvi, Parizu i Berlinu otvara u novembru, a na kojoj će više od 80 umjetnika iz 35 zemalja svijeta ponuditi umjetničku sliku Evrope baveći se pitanjima poput slobode, poštovanja, digniteta, sukoba i dijaloga te političkih i osobnih identiteta.

 

///

Šejla Kamerić je rođena u Sarajevu, u Bosni i Hercegovini, 1976. godine. Brojne međunarodne nagrade i priznanja dobila je za socijalni komentar i dirljivu intimnost sveprisutnu u njezinim radovima koje stvara na temelju osobnih iskustava, sjećanja, snova te dubokog osjećaja empatije. Odrastanje u ratu, u gradu pod opsadom odredilo je u mnogočemu Šejlin stav o umjetnosti. Radi u različitim medijima poput filma, fotografije, objekata i crteža, a težina tema kojima se Šejla bavi u snažnom je kontrastu s jedinstvenom estetikom i izborom materijala koje koristi. Njezin rad Bosnian Girl (2003) smatra se jednim od najznačajnijih djela savremene umjetnosti na području jugoistočne Evrope, izložen u stalnom postavu Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu te je dio mnogih javnih i privatnih kolekcija širom svijeta. Šejla je izlagala na brojnim izložbama i sajmovima širom svijeta, poput The Value of Freedom u Belvedere21, Beč (2018); The Restless Earth, Fondacija Nicola Trussardi u La Triennale, Milano (2017); Hannah Ryggen Triennale, National Museum of Decorative Arts and Design, Trondheim, (2016); TokyoMetropolitan Museum of Photography, (2013); Gwangju bijenale (Gwangju, Južna Koreja 2012); Baltic bijenale savremene umjetnosti (2009); prvi Folkestone trijenale u Velikoj Britaniji Priče o vremenu i prostoru (2008); 15. bijenale u Sydneju (2006); TABU/Tirana Bijenale (2005); MANIFESTA 3, Evropsko bijenale suvremene umjetnosti (2000), te prva Godišnja izložba Soros centra za savremenu umjetnost Sarajevo Meeting Point 1997). Među najzapaženijim samostalnim izložbama je ona u Galeriji GAK u Bremenu (2018) te izložbe u Muzeju ARTER u Istanbulu i Nacionalnoj galeriji u Prištini (2015), zatim: u Centru za savremenu umjetnost u Vilnusu (2012), Muzeju savremene umjetnosti u Beogradu (2012), Umjetničkoj galeriji u Grazu (2012), Muzeju savremene umjetnosti (MSUM) u Ljubljani (2012), Muzeju savremene umjetnosti (MSU) u Zagrebu (2011), te MACBA-i u Barseloni (2011). Njezini radovi uključeni su u prestižne evropske kolekcije poput TATE Modern u Londonu, Musée d’Art Moderne de la Ville u Parizu, MACBA – Muzej savremene umjetnosti u Barceloni, Muzej Boijmans Van Beuningen u Rotterdamu, Muzej savremene umjetnosti u Zagrebu, Kontakt Collection u Austriji ERSTE Collection u Beču, ArtTelekom – Njemačka, Vehbi Koç zaklada u Istanbulu i druge. sejlakameric.com

 

 

Projekt Nevidljiva Savičenta, sufinansiran sredstvima iz Evropskog socijalnog fonda, provodi Općina Svetvinčenat u partnerstvu s udrugama civilnog društva: Šikuti Machine, Apoteka — Prostor za savremenu umjetnost, Mediteranski plesni centar (ZPA) i Povijesna udruga Kaštel. Ovaj sinergijski projekt lokalne samouprave i organizacija civilnog društva cilja ostvariti društvenu promjenu razvojem novog modela sudioničkog upravljanja u kulturi usmjerenog prema održivom kulturnom razvoju Općine Svetvinčenat. Pozivajući se na koncept “prevođenje tradicije u savremenu kulturu” partneri osmišljavaju i provode umjetničke programe koji oplemenjuju i obogaćuju postojeće kulturne sadržaje.

 

naslovna fotografija_Šejla Kamerić i Tihomir Milovac / Andi Bančić

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
23. SFF: Najbolji film je STRAŠNA MAJKA gruzijske rediteljice Ane Urushadze