Novi Volvo EX30 predstavljen je danas oficijelno putem YouTube kanala. Predstavio ga je Jim Rowan, izvršni direktor tvrtke Volvo Cars. Mali, potpuno električni SUV za moderno doba dizajniran za sigurnost i manji ugljični otisak.
Smanjenjem emisija tokom cijele proizvodnje i životnog ciklusa automobila Volvo EX30, uspjeli su smanjiti njegov ukupni ugljični otisak preko 200.000 km vožnje ispod 30 tona. To predstavlja 25 posto smanjenja u poređenju s njihovim potpuno električnim C40 i XC40 modelima – dobar korak ka njihovom cilju smanjenja ukupne CO2 emisije po automobilu za 40 posto između 2018. i 2025. godine.
Kao potpuno električni automobil, Volvo EX30 ima nultu emisiju ispušnih plinova što doprinosi ne samo manjem CO2 otisku. Utjecaj na kvalitet zraka može biti značajan: npr. novo istraživanje Univerziteta Južne Kalifornije pokazalo je da čak i mali porast električnih automobila na određenom području može imati direktan pozitivan učinak na broj posjeta hitnoj pomoći zbog astme.
No, za smanjenje ukupnog ugljičnog otiska automobila nije dovoljna samo elektrifikacija. Automobil se ne samo vozi, nego se i dizajnira, razvija, proizvodi i transportuje – a svi ti koraci pružaju mogućnosti za dodatno smanjenje emisija stakleničkih plinova.
Reciklirani materijali svuda naokolo
Kako su smanjili ugljični otisak automobila Volvo EX30 na 75 posto naših trenutnih električnih modela? Prije svega, dizajniranje manjeg automobila znači korištenje manje materijala za proizvodnju. S obzirom da su aluminij i čelik dva najveća faktora koji doprinose emisijama CO2 u proizvodnji, ovaj automobil pravi veliku razliku.
Pored korištenja manje količine čelika i aluminija za proizvodnju malog SUV-a, veći dio materijala je recikliran. Oko četvrtine aluminija koji se koristi za proizvodnju automobila je recikliran, kao što je i oko 17 posto čelika koji se koristi za proizvodnju automobila Volvo EX30 što dodatno smanjuje uticaj ovih materijala na okoliš.
Takav pristup se nastavlja u unutrašnjosti, jer je najodrživija komponenta ona koja ne postoji. Korištenjem optimizacije kao vodećeg principa održivog dizajna, dizajneri su uspjeli kombinovati više faktora unutar automobila Volvo EX30 u jednu komponentu. To smanjuje broj dijelova potrebnih u unutrašnjosti bez narušavanja funkcionalnosti.
Materijal korišten za Volvo EX30 čini dodatni faktor u održivijem načinu proizvodnje novih automobila. Oko 17 posto plastike je reciklirano, od unutrašnjih komponenti do vanjskih branika – najviši postotak u bilo kojem Volvo automobilu do sada.
Dodatni korak ka klimatskoj neutralnosti
Još jedno važno područje za smanjenje emisija je proizvodni lanac i lanac nabave, npr. putem isporuke čiste energije. Volvo EX30 će se proizvoditi u fabrici koju pokreće visok nivo klimatski neutralne energije, uključujući 100 posto klimatski neutralnu električnu energiju.
Što se tiče lanca nabave, za proizvodnju ovog automobila sarađivali su s dobavljačima prvog reda od kojih se 95 posto opredijelilo za korištenje 100 posto obnovljive energije u proizvodnji do 2025. godine – a mnogi su već tamo. To odražava ne samo njihovu ambiciju da smane emisije u vlastitim poslovanjima, već i da potaknu partnere u njihovom širem lancu nabave da učine isto.
Proizvodni proces automobila Volvo EX30 je također višestruko pojednostavljen. To znači da automobil predstavlja jednu od najviših stopa iskorištenosti materijala u štancanim dijelovima karoserije tokom proizvodnje.
I dok nastavljaju da se bavie izazovom sljedivosti materijala, posebno kada proizvode baterije za Volvo EX30, koriste blockchain tehnologiju koja pomaže u praćenju ključnih sirovina koje sada uključuju litij, mangan, kobalt, grafit i nikal.
Pametniji i održiviji materijali
U unutrašnjosti koriste širok spektar recikliranih i obnovljivih materijala za sjedišta, instrument-tablu i vrata, uključujući materijale kao što su denim, lan i mješavinu vune koja sadrži 70 posto recikliranog poliestera. Denim predstavlja posebno dobar primjer pametnijeg i održivijeg načina korištenja materijala. Za kreiranje denim dekora u unutrašnjosti koriste vlakna koja bi inače bila otpadni proizvodi procesa recikliranja denima. Kada se recikliraju farmerke, komadi vlakana se uvrću u konac, a duga vlakna se međusobno povezuju. Međutim, kratka vlakna obično otpadaju u otpad – a oni su ih spasili koristeći ih u našem denim dekoru za unutrašnjost.
Smanjenje bez kompromisa
Sve ovo daje automobil čiji se tzv. utjecaj CO2 od kolijevke do groba procjenjuje na 18 tona. Utjecaj CO2 od kolijevke do groba označava utjecaj CO2 od ekstrakcije sirovih materijala do završenog automobila koji pristiže zastupniku prije nego je vožen. Na kraju njegovog životnog vijeka, EX30 je dizajniran da se do 95 posto obnovi recikliranjem materijala i obnavljanjem energije iz dijelova koji se ne mogu obnoviti.
Ukratko, Volvo EX30 vam kao kupcu pruža veći okvir za smanjenje i reduciranje vlastitog uticaja CO2 bez kompromitiranja sigurnosti, udobnosti vožnje i praktičnosti. To je dobro za vas kao vozača i manje štetno po okolinu.