Zašto Ricku Owensu nisu dozvolili da uđe u Zabranjeni grad u Kini?

Release Date
24/10/2024
naslovna fotografija
Depositphotos / eversummer

Rick Owens i Michèle Lamy, zajedno sa suosnivačima Fecal Mattera, Hannah Rose Dalton i Stevenom Rajem Bhaskaranom, našli su se u središtu kulturne kontroverze u Kini. Dizajner, koji je boravio u Pekingu povodom događaja Moncler, nije dobio dozvolu ući u Zabranjeni grad, historijsku carsku palatu u Pekingu, zbog odjeće i šminke koju su nosili. Nakon što su odbili ukloniti šminku i promijeniti odjeću, grupa je napustila mjesto, a ubrzo su suosnivači Fecal Mattera iznijeli svoje nezadovoljstvo na svom Intagram storyju.

Taj trenutak kad su nas izbacili iz Zabranjenog grada bio je stvarno intenzivan za nas. Tražili su od nas da skinemo šminku i presvučemo se u normalnu odjeću i onda smo mogli ući. Očito smo odbili jer je to za nas više od samog izgleda, to je naš identitet. Ono što iz ovog iskustva nosimo je još veća odlučnost da nastavimo raditi ono što radimo, i nastavimo se boriti za veću prihvaćenost i toleranciju različitosti širom svijeta, izjavili su iz Fecal Mattera, dodavši da je njihova misija da izazovu društvene norme i promoviraju slobodu izražavanja.

 

Incident je brzo postao vidljiv na društvenim mrežama u Kini, izazivajući burne rasprave o kulturnoj osjetljivosti, ličnom izražavanju i poštovanju lokalnih tradicija. Kineski mediji, uključujući novine The Beijing Daily, podržali su odluku osiguranja, napisavši: Ne radi se o tome da se ne poštuje sloboda odijevanja ovih ljudi, već da oni ne poštuju kinesku historiju i kulturu. Novine su također komentirale da su Owens i njegova pratnja bili odjeveni u ‘mračnu i čudnu’ odjeću, te su zapravo često privlačili poglede prolaznika. Korisnici društvenih mreža na kineskim platformama Weibo i Xiaohongshu također su se uključili u diskusiju. Kako izvještava Jing Daily, korisnik Xiaohongshua, @sonsoflibertygram, napisao je: Kada posjetite neku zemlju, očekuje se da slijedite lokalne običaje, posebno kada posjećujete mjesta od historijskog, kulturnog ili vjerskog značaja. Ako to ne možete poštovati, jednostavno ostanite u svojoj zemlji. Prema ovoj publikaciji, incident je odjeknuo i postavio negativan presedan za Owensovu reputaciju u Kini u kojoj je dizajner ipak visoko cijenjen.

Muzeja palače, institucije koja posjeduje Zabranjeni grad, nije se oglasio povodom ovog incidenta. Iako u kompleksu nema strogih pravila odijevanja, posjetitelje se potiče da se odijevaju skromno i poštuju kulturne norme, navode kineski mediji.

Prije godinu dana je kineska vlada predložila zakon o regulisanju uvredljivog odijevanja, nejasno definiranog kao odjeća koja narušava duh kineske nacije ili povređuje osjećaje kineskog naroda. Predloženi amandman, poznat kao Član 34, predviđa da bi bilo ko ko nosi takvu odjeću mogao biti kažnjen do 5.000 RMB (681 USD) ili zadržan u zatvoru i do 15 dana. Prijedlog je naišao na nezadovoljstvo mnogih građana i pravnih stručnjaka, jer bi bez jasne i precizne politike presudu donosili pojedini službenici zakona. U posljednjih nekoliko godina, kako prenosi Jing Daily, nekoliko incidenata potaklo je ovu debatu: 2022. godine, kineska anime obožavateljica je uhapšena jer je nosila kimono, a sportski brend Li-Ning je kritikovan zbog prikazivanja odjeće na pisti koja podsjeća na japanske vojne uniforme iz Drugog svjetskog rata; ranije ovog marta, čak je i jedan brend mineralne vode bio pod istragom zbog dizajna pakovanja koji previše podsjećaju na Japan. Generalno, ovo pitanje je prilično osjetljivo i podijeljeno – i ako Član 34 zaista postane zakon, zapadni modni brendovi će morati biti vrlo oprezni.

Iz poslovne perspektive, ako zakon bude usvojen, modni brendovi u Kini će morati pažljivo birati svoje ponude u slučaju da se neki odjevni predmet ili proizvod procijeni da imaju negativan društveni utjecaj. Iako zakon još nije implementiran, incidenti poput ovog sa Rickom Owensom ukazuju na rastuću napetost između ličnog izražavanja i kulturnih vrijednosti u zemlji.

Ovaj slučaj predstavlja više od pukog nesporazuma između umjetnika i lokalnih vlasti; on reflektira širu dilemu koju preispituju mnogi u današnjem globaliziranom svijetu. Suočeni s rastućom potrebom za poštovanjem lokalnih običaja i istovremenim željama za slobodom izražavanja, dizajneri i influenseri moraju pronaći put kojim će ostvariti svoju viziju, a istovremeno se prilagoditi kulturnim kontekstima. Kako se predložen zakon o uvredljivom odijevanju nastavlja razvijati, budućnost modnih brendova u Kini ovisi o njihovoj sposobnosti da balansiraju između inovativnosti i osjetljivosti.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.