Škoda Scala test: Savršena ravnoteža stila, praktičnosti i sigurnosti

Release Date
24/10/2024
piše
Adila Salibašić
foto
Adila Salibašić

Testirajući novu Škodu Scalu koja je nedavno stigla na adresu FBL magazina, naš tim nije ostao ravnodušan prema ovom šarmantnom, ali nenametljivom automobilu. Scala osvaja već na prvi pogled svojom elegantnom vanjštinom, koja se ne trudi dominirati ulicama, ali suptilno plijeni pažnju. U vremenu kada automobili sve češće postaju sredstvo za privlačenje pogleda, Scala nudi osvježavajuću alternativu – stiliziranu suptilnost. Idealna za žene koje ne žele pažnju po svaku cijenu, ali ne žele ni praviti kompromis po pitanju performansi i sigurnosti. Drugim riječima, kada je vozite na semaforima se ljudi neće izvijati u drugim vozilima kako bi promahalali ko to sjedi za upravljačem, niti će vas pitati: Znaš li ti, bona, to vozit’? , kao što je bio slučaj kad sam na testu imala električni SUV Enyaq iV, izazivajući time dobro znanu nelagodu i muku borbe sa samom sobom u vezi sa (ne) postojećom reakcijom. Scala bi vam se obavezno trebala naći na listi razmatranja pri kupovini novog automobila, a evo i zašto.

Verzija za testiranje dolazi u kraljevsko plavoj boji, onoj uz koju se uvijek osjećate sigurno, otmjeno i ugodno. Nova Škodina Scala unaprijeđena je kako izvana, tako i u opremi koja dolazi uz ovu verziju upotpunjujući doživljaj ugodne i sigurne svakidašnje vožnje. Već je poznato kako su prednja rešetka, kao i svjetla izmijenjena dajući vanjštini nešto temperamentniji i sportski izgled. Kada se tome doda panoramski krov i vrata od prtljažnika u cjelovitoj staklenoj površinskoj izvedbi sa aluminijskim natpisom, doza elegancije nije izostala.

Unutrašnjost kokpita prati vanjštinu tako da je opravdano očekivanje da je sve unutra digitalno, i priznajemo jako ugodno. No, ono što je najvažnije navikavanje na vožnju je lako i brzo, uz opcionalnu važniju mehaničku dugmad/ručkice na uobičajenim mjestima. Posebnu pažnju (nama i oduševljenje) plijeni unaprijeđeni sistem pomoći na cesti. Riječ je o sistemu izbjegavanja sudara pri vožnji u rikvercu i prilagodljivi tempomat koji ima aktivnog asistenta za održavanje voznog traka. Znači, parkirate na prednje i zadnje kamere putem velikog digitalnog zaslona, uz pratnju zvučnog signala koji dopire sa svih strana ukoliko se previše približite objektima oko automobila. Za neke korisno, dok za one iskusnije koje to pomalo i nervira, postoji mogućnost isključivanja.

Primjetno je da sa novom Scalom u unutrašnjosti ima više prostora što se, naravno, odrazilo i na vanjski izgled. Ova produžena verzija nekadašnje Scale sada se više približila gabaritima Octavije što za automobil srednje klase jeste radost sve dok se ne prisjetite da je njena prvobitna namjena za dominantno gradsku upotrebu. Dužina od  4,36 metara unosi manju nelagodu pri parkiranju u sada već prenapućenim gradovima bez dovoljnog broja savremenijih parkirališta. Ukratko, u Sarajevu ovu ljepoticu nećete moći parkirati gdje god. No, upravo zahvaljujući dodatnom prostoru (između ostalog) Scala će vašem partneru, kao i djeci privući pažnju jer se zasigurno neće patiti sa prostorom za noge, bilo naprijed ili nazad. Uz pozamašan prtljažnik, pokrit će sve važnije namjene – od elegantnog izgleda, do izuzetne praktičnosti ili kako bi se pojedine žene rado pohvalile osobinom multitasking. Kada ovome dodate i dobro znanu činjenicu da je Scala među najsigurnijim automobilima u svojoj klasi, ova se ljepotica polako ali sigurno penje na listi želja mnogih.

Smještena negdje na pola puta između Fabije i Oktavije, Scala svojim performansama i gabaritima savršeno odgovara (skoro) svakoj ženi za sve potrebe putovanja, kraćih ili dužih. Verzija 1.0 TSI sa 7-brzina DSG mjenjačem značajno je unapređenje prethodnih verzija. Iako relativno male kubikaže, motor ove samozatajne Škodine princeze uspijeva izvući maksimum (85 kW/115 KS, 200 Nm) dosežući ubrzanje do 100 km/h za 10,1 s. Iako nismo testirale, knjige kažu da je maksimalna brzina: 202 km/h, što je više nego dostatno za duža/brža putovanja ka jugu ili sjeveru, svejedno. Svakako da se povećanje brzine na autoputu odražava kako na rad motora, tako i na potrošnju goriva, no treba imati u vidu da je ovdje riječ o automobilu srednje klase koje se u  vremenu skupoće goriva može pohvaliti prosječnom potrošnjom goriva: 5,4-5,8 l /100 km. Za jednog benzinca ovo je značajno unapređenje. Međutim, za one manje pažljive vozačice, kao i one koje na otvorenom vole stisnuti papučicu gasa, potrošnja goriva će se itekako povećati, do čak 9 ili 10 l/100 km.

Na kraju dana, Škoda Scala se ističe kao savršena kombinacija stila, praktičnosti i sigurnosti. Njena prostranost i napredna tehnologija olakšavaju svakodnevnu vožnju, dok sofisticiran dizajn privlači upravo onu pažnju koja je poželjna, a ne nametljiva. Iako možda ne dominira cestama svojim izgledom, Scala zaslužuje mnogo više priznanja nego što trenutno dobija. U vremenu kada je balans između uloženog i dobivenog ključan, Scala predstavlja izvanredan primjer kako kvaliteta i pouzdanost mogu biti dostupni svima. Jer na kraju, automobil nije samo prijevozno sredstvo, već i mjesto gdje se osjećamo sigurno, sretno i slobodno.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.