Prethodnih desetak dana imala sam nesvakidašnje zadovoljstvo testirati u potpunosti električni SUV Enyaq iV. Odmah na početku da vam kažem kako bi svaka žena – vozačica trebala imati priliku barem jednom u životu uživati za volanom u ovoj Škodinoj ljepotici, makar i u penziji. Sve u ovom autu dizajnirano je da ugodi vozaču/ici i od putovanja, dužeg ili kraćeg, napravi ugođaj vrijedan svakog pređenog kilometra. U njemu se osjećate sigurno, a oprema koju posjeduje napravljena je da vožnju učini jednostavnom, lakom i ugodnom. Vjerujte mi na riječ – ne pretjerujem. A vidjet ćete i zašto…
Nekada u drugoj polovini 2023. godine primila sam za mene neobični poziv – glavna urednica magazina FBL pozvala me da budem dio ženske ekipe koja će testirati auta i pisati tekstove o tome. Pristala sam jer je cijelu priču o FBL driversicama uobličila na zanimljiv i koristan način. Sve dok poziv nije došao iz Škode za testiranje u potpunosti električnog SUVa Enyaq iV, priča o razbijanju predrasuda o ženama za volanom je bila obojena ružičastom bojom. Stavljena u realnost zapitala sam se mogu li ja to zaista? Ne zato što sam žena, već zato što žena visine 160 cm i težine 53 kg treba testirati auto teško 2,33 t dužine 4,65 m i širine 2,15 m. No, ego je čudo. Želja za dokazivanjem samoj sebi da je to samo još jedan izazov u životu prevagnuo je i nakon desetak minuta (od kojih je prvih sedam otišlo na strah i nevjericu) ljubav se rodila.
Voziti ovog električnog diva od 265 KS za mene je bila čista uživancija! Već pri samom ulasku zamjećujete da je (skoro) sve na dodir ili neko dugme koje vam omogućava da prilagodite apsolutno sve prema vlastitim gabaritima, potrebama i ugodnostima. Odjednom pošalice tipa Jesi li to morala opet staviti jastuk na sjedište? ili Znaš li ti, bona, ovo vozit`! postaju neupotrebljive i vaše dostojanstvo ostaje sačuvano. U vrlo kratkom roku zaboravljate da ste u veoma velikom automobilu jer bez problema vozite sarajevskim čaršijskim uličicama, motate u oštrim i nezgodnim zavojima poput onog na raskrsnici iz ulice Ćemerline prema Sagrdžijama i shvatate da je fama o veličini auta naspram naših cesta bespotrebna i preuveličana. Uz to, ako auto ovog tipa vozite sa takvom lakoćom i ugodnosti po sokacima, zamislite kako je to na širokim cestama i autoputevima. Dodaci poput tempomata koji automatski koči ukoliko pređete zadanu brzinu, približite se previše automoblu ispred sebe, vraća vas u vašu traku ukoliko ste slučano prešli u drugu ili svi oni alarmi i lampice koji se pale ukoliko postoji mogućnost da udarite ili vas udare su od velike pomoći i koristi.
Pripadam generaciji čiji je prvi automobil bio Golf S paket ili čuvena II, pa su za nas automatski mjenjač, alarmi i ostala čuda često predmet podsmijeha, do trenutka kada ne osjetite ljepotu savremene tehnologije. Sjetite se koliko puta ste dodavajući nešto djetetu na stražnjem sjedištu, kopajući po torbi ili nekom trećem rastrojstvu (jer radite tri posla u isto vrijeme, život je takav) došli u situaciju da za djelić sekunde izbjegnete udes i shvatite da vam ugodnost koju ENYAQ iV donosi zapravo pojednostavljuje život i donosi dozu mira pored vidljive udobnosti i luksuza. Shvatate da ste vi ti koji imate predrasude prema novom i drugačijem.
Stoga, dok se suočavam i sa vlastitim predrasudama zaključujem da je ova Škodina električna ljepotica manje zvjer a više lavica koja uz automatsku vožnju donosi sa sobom i san o ljepšem životu koji svako od nas zaslužuje.