Premijera predstave Majstor i Margarita u reลพiji Aleลกa Kurta odrลพana je 26. oktobra 2016. nakon ฤega su uslijedila reprizna igranja. Dramatizacija i dramaturgija povjerena je Dariju Bevandi i Benjaminu Hasiฤu. Scenografiju i kostimografiju potpisuje Adisa Vatreลก Selimoviฤ, muziku Zlatan Boลพuta, a koreografiju Samra Mlinar.
U predstavi uฤestvuje glumaฤki ansambl SARTR-a: Selma Alispahiฤ, Alban Ukaj, Sneลพana Bogiฤeviฤ, Sead Pandur, Jasenko Paลกiฤ, Mirela Lambiฤ, Maja Salkiฤ, Ana-Mia Miliฤ, Adnan Kreso i Mirsad Tuka kao gost.
Pored sjajne glumaฤke postave posebnu paลพnju su nam privukli kostimi koje je radila Adisa Vatreลก Selimoviฤ.ย
– Velika je odgovornost vizualizirati Bulgakovljev svijet mimo onoga ลกto je napisano, a ลกto teatar i dramatizacija romana zahtijevaju. Roman koji mnogi vole i smatraju jednim od najznaฤajnijih djela svjetske knjiลพevnosti, postaviti u teatru, u kontekst i estetiku koja ฤe biti dosljedna originalu, a opet doprinijeti vlastitim doลพivljajem istog je rizik koji moลพe oskrnaviti takvo djelo. Svi saradnici su bili subjektivni unutar materijala, te nam je bilo neophodno objektivno oko publike koja je pokazala da nismo skrenuli sa puta i da priฤamo priฤu koja nas se tiฤe, rekla nam je Adisa.
Predstavi se poฤela raditi krajem proลกle godine i rad na njoj je nastavljen sve do poฤetka nove teatarske sezone, pa je, kako kaลพe Adisa, imala dosta vremena za promiลกljanje, iako su skice i realizacija doลกli tek kada je glumce vidjela na sceni.
– Ne volim stvarati kostim mimo glumca koji stvara lik, zajedno tvorimo cjelinu i trudim se biti odana takvom procesu rada.ย Moja saradnja sa Aleลกom je bazirana na povjerenju i komunikaciji. Aleลก nikada nije sputavao moju maลกtu, naprotiv – podsticao je. Nikada nisam rekla da je nemoguฤe napraviti neลกto ลกto Aleลก zamisli, a svi znamo kamo njegova maลกta moลพe doseฤi. To je lijepa igra i simbioza slika iz naลกih glava koja ฤini cjelinu, istakla je.
Zanimalo nas je koliko je ovo zapravo bio teลพak zadatak i koji joj je kostim bilo najteลพe kreirati.
– Pomalo mi je ลพao ลกto se uvijek istiฤe teลพina odreฤenog zadatka, jer zaista smatram da sam privilegovana jer se bavim ovim poslom u druลกtvu i okolnostima u kojima danas ลพivimo. Nijedan kostim nisam rjeลกavala prema odreฤenim stereotipima, veฤ sam istraลพivala kako da glumcu omoguฤim interakciju sa istim, te kako da doprinesem samom priฤanju priฤe na sceni. Iako je tempo bio zahtjevan, uลพivala sam i osjeฤala se privilegovano jer imam prostor za vlastiti izraลพaj unutar tako kompleksne strukture, a povjerena su mi dva kljuฤna vizualna sektora, kostimografija i scenografija. Najveฤi izazov mi jeste bio kostim za lik Margarite, koji doลพivljava transformaciju u dva ekstrema, te brze glumaฤke promjene u razliฤite likove. Uz divnu komunikaciju sa glumcima, rediteljem i tehniฤkim osobljem, dobila sam ลพeljeni rezultat, rekla je Adisa.
Naลพalost, okolnosti i budลพet kojim teatri u naลกoj zemlji raspolaลพu utjeฤu na mnoge odluke scenografa/kinja i kostimogafa/kinja.
– Nakon ลกto predstava izaฤe pred publiku, trudim se ne misliti kako bih neลกto drugaฤije uradila. Naravno da vrijeme, okolnosti i budลพet kojim raspolaลพemo utjeฤe na mnoge odluke, te dovodi do kompromisa koji nisu moja prvobitna zamisao. Predstava je ลพivi organizam, tako da se mnoge stvari mijenjaju tokom njenog ลพivota. Uoฤavanje manjkavosti mi pomaลพe i u projektima koji dolaze poslije, zakljuฤila je.
Ukoliko niste uspjeli pogledati predstavu preporuฤujemo da to uraditeย ย 29. i 30. novembra. Mi smo uลพivali, a sigurni smo da ฤete i vi.