Ana Lukenda, grafička i produkt dizajnerica iz Ljubuškog, koja radi u dizajn timu grup.a u Sarajevu, nedavno je sa prijateljicom Mersihom Karić učestvovala na finalnom takmičenju za inovacije u industrijskom dizajnu, koje se održavalo u Milanu u sklopu sajma HOST na kojem su predstavile transformabilnu sofu La’cocha. A u svijetu modnog dizajna Ana Lukenda našla se sasvim slučajno. Prvu torbu kreirala je nakon što dizajn koji je željela nije uspjela pronaći na tržištu, a nakon toga su ideje samo nadolazile i nastao je brend MOA bageek.
MOA baggeek torbe su posebne jer se rade po narudžbi, mogu se transformirati, nositi i uz dnevne i večernje kombinacije.
– Volim jednostavne i funkcionalne odjevne predmete, pogotovo torbe. Trebaju svakoj ženi i nikad ih dosta. Često je tako teško naći baš onu pravu, pa sam odlučila da omogućim svakoj ženi da sudjeluje u dizajnu svoje torbe, npr. odabirom boja i dimenzija, na početku našeg intervjua kaže nam dizajnerica Ana.
Svaki je početak težak, možete li nam opisati koliko vremena je trebalo da ljudi uopće saznaju za Vaše torbe?
– MOA baggeek postoji tek dvije godine. Kao u svakom početku, potrebno je puno truda i rada, ali isplati se. Svaki dan se rađaju nove ideje, što mi omogućava daljnji rad i napredak. A reakcije ljudi su odlične to me uvijek iznova potiče da se trudim više.
Vaše torbe su posebne po tome što se mogu transformirati, imaju nekoliko lica?
– Da, transformabilne su, tj. mogu se nositi na više načina. Sve imaju dva ili više lica, iako su vrlo jednostavnih linija.
Danas se za malo stvari u svijetu može reći da nisu viđene. Šta je nadahnuće koje Vam osigurava individualni pristup i originalnost?
– Moja najveća inspiracija je svakodnevica. Svi ljudi su različiti, različito posmatraju iste stvari, događaje. Volim da promatram te ljudske različitosti, pa se to valjda odražava i na moj dizajn. Nisam ljubitelj šablona.
Koliko trendovi utječu na Vaš dizajn? Pratite li ih ili slijedite svoje zamisli, vjerujući da će one naći svoj put do publike i eventualnih kupaca?
– Ne vodim se trendovima, više vjerujem svom instinktu, mada sam u Half See-Through kolekciji posegnula za, u tom trenutku, popularnim transparentnim PVC-om, koji sam, ipak, dizajnirala i prezentirala na sebi svojstven način i to se pokazalo kao pun pogodak.
Šta Vas najviše privlači u radu s materijalima s kojima radite – alkantara i PVC?
– Alkantara je od početka material koji mi se učinio savršenim za torbu. Nije prirodan, ali ipak je topao i na neki način ženstven. Privukla me njegova mekoća i široka paleta boja. Ostali materijali koje sam do sada koristila dali su mi samo malo više mogućnosti, kao npr. printani PVC, koji mi je omogućio da se izrazim iz nekog drugog kuta.
Nedavno ste kreirali i simpatične QuickClutch torbice, možete li nam reći više o čemu se radi?
– Da, malo sam se poigrala i prenamjenila već davno zaboravljeni omot VHS-a. QuickClutch, kao i sve MOA baggeek torbe, ima više lica. Naime, print koji je na torbici moguće je mijenjati onoliko puta koliko to želite. Cilj mi je bio osmisliti nešto što može biti drugačije svaki izlazak, a pri tome je dizajnom svakog pojedinog umetka moguće ispričati bezbroj priča.
Kada dizajnirate torbice, kakvim se ženama obraćate? Postoji li možda tačno određen tip žene na kojima želite vidjeti svoj dizajn?
– Bitno je samo da one znaju što žele.
Kad možemo očekivati kolekciju muških torbi?
– Već sam dizajnirala nekoliko muških modela, ali samo za prijatelje.
Najdraža torba koju ste dizajnirali? Zašto?
– Upravo sam sebi napravila jedan model, mislim da će mi ona od sada biti najdraža, ali trenutno mi je QuickClutch No.1.
U ovo recesijsko vrijeme, kako zapravo određujete cijene svojim radovima i kako kupci reagiraju na njih, mislite li da su cijene previsoke/preniske pošto se ipak radi o unikatnim torbama?
– Kupci su najbolji pokazatelji da li cijena opravdava kvalitet, a cijene se formiraju u zavisnosti od materijala i vremena utrošenog u izradu svake torbe pojedinačno.
Kada biste mogli birati, na kome biste od poznatih osoba, bilo sa domaće ili svjetske scene, voljeli vidjeti svoju torbu?
– Netko me već pitao isto pitanje. I odgovor je isti Tavi Gevinson, klinka koja je osvojila modni svijet, ne prateći modne trendove, nego stvarajući vlastitu modu. Bilo bi mi zadovoljstvo da npr. QuickClutch bude dio nekog njenog stylinga.
Pratite li bh. modni dizajn i ko su po Vašem mišljenju njegovi najbolji predstavnici?
– Ima dosta perspektivnih mladih dizajnera u BiH, koji rade super stvari. Možda bih izdvojila SHE:YOU kao jedan odličan tim, sa velikim rezultatima.
Dalji poslovni planovi?
– Imam jako mnogo planova, koji će se, nadam se, ostvariti. Korak po korak.