black-tie dress

Da li će u Evropi ukinuti brzu modu?

Uskoro zabrane za prekomjernu proizvodnju i potrošnju tekstila

Release Date
08/06/2023

U želji da okonča epohu brze mode (od dvijehiljaditih pa do 2015, proizvodnja odjeće se udvostručila, što je dovelo do toga da se godišnje odbaci 11 kilograma odjeće po osobi), Evropski parlament glasao je za paket preporuka kojima bi pomogao modnoj industriji (da ne kažemo primorao je) da posluje održivije i pomogne potrošačima da prave odgvornije i etičnije izbore, piše Harper’s Bazaar.

Prema podacima Evropske agencije za životnu sredinu, modna industrija u Evropi ima četvrti najveći utjecaj na životnu sredinu i klimu, koji premašuju samo hrana, stanovanje i transport, a prema istraživanju British Fashion Councila na cijeloj planeti trenutno ima toliko odjeće da bi šest narednih generacija ljudske rase moglo da se obuče. Stoga je Evropski parlament, u namjeri da uvede nova pravila za modnu industriju, iznio Izvještaj o strategiji EU za održive tekstilne proizvode koji mogu da se recikliraju, a u kojem se pominje niz drugih odluka među kojima su i zabrana spaljivanja neprodate i vraćene tekstilne robe (veliki trgovinski lanci spaljuju odjeću koju nisu uspjeli prodati, što dovodi do uništavanja potpuno upotrebljivih tekstilnih proizvoda).

Osim oštrijih mjera u borbi protiv prekomjerne proizvodnje i potrošnje tekstila, odluke Evropskog parlamenta odnose se i na biodiverzitet, dobrobit životinja, zagađenje mikroplastikom (do 35 odsto globalne mikroplastike ispuštene u okeane potiče iz sintetičkih tekstilnih proizvoda), na stroža ograničenja upotrebe opasnih hemikalija.

Izvještaj poziva i na uvođenje digitalne deklaracije preko koje će se lako saznati relevantni podaci o proizvodu – gdje je i kada napravljen, od kojih materijala i da li se može reciklirati. Evropska unijase nada da će stati na kraj kompanijama koje obmanjuju potrošače lažnim tvrdnjama da njihovi proizvodi štite životnu sredinu. EU želi spriječiti i green washing praksu, odnosno to da neke kompanije prilikom reklamiranja ističu ekološke karakteristike nekih proizvoda, a prećutkuju ono što šteti životnoj sredini.

Proizvođači će morati osigurati da odeća koju prave bude ekološki prihvatljiva i održiva. Također bi trebalo više da informišu kupce o tome kako da ponovo koriste, popravljaju i recikliraju svoje odjevne komade, s obzirom na to da se u svijetu reciklira manje od jedan odsto od ukupne odjeće.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.