Virtualni influenseri generirani CGI tehnologijom zadnjih nekoliko godina promoviraju brendove, uživaju u raskošnim životnim stilovima i skupljali značajne pratitelje na društvenim mrežama. Još 2018. godine smo pisali o kompjuterski generiranom liku Miqueli Sousa, koja danas ima 2,7 miliona pratitelja na Instagramu, a koju je kreirao tehnološki startup Brud, kreator CGI sadržaja koji je ranije sarađivao sa velikim brendovima kao što su Chanel, Burberry i Samsung. Sa razvojem AI-powered generatora, ulazak kulture influensera u svijet umjetne inteligencije postao je neminovan.
Do you wanna taste my watermelon?🥵🫠 pic.twitter.com/coCjhOYtTW
— TOKYO HAI (@Tokyohai88) November 20, 2023
AI influenseri brišu granicu između stvarnog i virtuelnog svijeta
Slike virtualnih influensera generiranih CGI tehnologijom su evoluirali u videozapise, a realnost postaje izazovna granica. Pojava AI influensera označava savršen brak između kulture influensera i disruptivne tehnologije. Ovi virtuelni likovi, stvoreni pomoću umjetne inteligencije, ne samo da fasciniraju milione pratitelja, već i ostavljaju čak i iskusne stručnjake za društvene mreže zbunjenima.
Iako nisu stvarni u konvencionalnom smislu dizajnirani su da se zabavljaju, bave se aktivnostima sličnim ljudskim i angažuju se u društvenim ciljevima. Jedinstvena karakteristika AI influensera je u tome što su kreatori sadržaja iza njih potpuno anonimni, dok istovremeno predstavljaju svoje digitalne avatare sa izmišljenim talentima, hobijima i čak ljubavnim životima. Ovi virtuelni likovi postaju sveprisutni na društvenim mrežama, a njihova popularnost raste eksponencijalno.
Do you have the key to my heart? 🔑💫
Tap the link ⬇️ to find out. 😊
🔗https://t.co/FCndNboUEZ pic.twitter.com/PsiW9yShTF
— Fabiana Rossi (@fabianaros_xx) December 24, 2023
Jedan od ključnih elemenata ove virtuelne revolucije je sposobnost umjetne inteligencije da stvori realistične, gotovo stvarne likove sa njihovim pričama. AI influenseri imaju izmišljene živote, ali njihova autentičnost je izuzetno uvjerljiva. To postavlja pitanje o granicama između stvarnosti i virtuelnog svijeta, dok gledatelji počinju gubiti sposobnost razlikovanja između čovjeka i mašine. Ove digitalne ličnosti su dizajnirane da budu zabavne i zanimljive, da se bave aktivnostima sličnim ljudskim, kao što je objavljivanje fotografija na Instagramu, kreiranje TikTok video zapisa i zalaganje za društvene ciljeve.
Jednostavna pretraga na Twitteru pokazuje desetke sličnih AI-generiranih influensera s velikim brojem pratitelja na društvenim mrežama. Jedna od AI Influenserica je Vicki Verano koja na X platformi ima više od 106 000 pratitelja. Nedavno je predstavila online izdanje magazina Digital Divas.
Dok reklamira kupaće kostime Vicki Verano tvituje kako za nju ljeto nikada ne prestaje, dok Alexis Ivyedge, još jedna virtualna influenserica, tvituje: Kome treba pickup linije kad si virtualna djevojka? Već sam u tvom srcu (i tvom telefonu)!
Promjena paradigme u oglašavanju
S pandemijom digitalna transformacija mode se ubrzala, pa tako proteklih nekoliko godina pratimo brojne eksperimente modnih kuća sa novim platformama, bilo da se radi o igricama, 3D modi ili virtuelnim modelima, a sve s ciljem da se povežu sa novim generacijama ljubitelja i ljubiteljica mode.
Ova nova era društvenih medija također dovodi do promjene paradigme u oglašavanju. AI influenseri će vjerovatno revolucionirati marketing influensera pružanjem pristupačnije alternative za brendove koji ne mogu priuštiti visokoprofilne i skupe ljudske influensere. Nije nezamislivo zamisliti budućnost u kojoj brendovi imaju svoje vlastite AI digitalne ličnosti koje vode svoje kampanje na društvenim mrežama.
Brendovi sada prepoznaju snagu AI influensera i koriste ih kao sredstvo za promociju svojih proizvoda. Saradnje između brendova i virtuelnih likova postaju sve učestalije, a rezultati su impresivni. AI influenseri ‘prisustvoju’ događajima i ‘putuju’ širom svijeta. Sve ovo postižu kroz pametno osmišljene digitalne manipulacije, ostavljajući svoje pratitelje u čudu i divljenju.
Problem je i to što se generatori slika treniraju na ogromnom bogatstvu javno dostupnih vizualnih podataka, što znači da su ovi novi računi kopiraju svoje stvarne kolege i kolegice. Postavljaju se pitanja: Da li ljudi koji ih prate i imaju interakciju s ovim entitetima uopšte shvataju da ovi likovi ne postoje u stvarnom svijetu? Imaju li AI Influenseri isti kredibilitet kao i njihove ljudske kolege kada je riječ i promoviranju bendova ili podržavanju nekih ideja? Sudeći prema milionskim pratiteljima imaju. Milenijalci su pokazali spremnost da se bave sadržajem, čak i ako je nekonvencionalan.
feeling bright @ladyluxswimwear adhttps://t.co/wxM1fnMqEx@bikinizones pic.twitter.com/KAbKazZNod
— Alexa Collins (@alexacollins_of) December 23, 2023
Pitali smo petnaestak utjecajnih bh. influensera šta misle o AI influenserima, da li koriste AI alate, da li će možda u skorijoj budućnosti brendovi kreirati svoje vlastite AI digitalne ličnosti, koje će im voditi kampanje na društvenim mrežama, te da li AI inflenaseri imaju isti kredibilitet kao i ljudski inflenseri. Nažalost, od 15 poslanih upita, nismo dobili niti jedan odgovor, samo nepopulani seen, tako da ne znamo šta naši Influenseri misle o ovoj temi.
Nedostižni standardi ljepote
Pitanje utjecaja društvenih mreža na mentalno zdravlje i samopouzdanje mladih ljudi je predmet mnogih istraživanja i postoje brojni argumenti koji podržavaju tvrdnju da društvene mreže imaju negativan utjecaj na samopouzdanje mladih ljudi. Ovaj novi trend AI influensera predstavlja nove izazove. Postoji rizik da ove virtuelne ličnosti budu zloupotrebljene u propagandne ili druge neetičke svrhe. Svjedoci smo u kojoj mjeri se deepfake pornografija širi online. Upravo zbog toga postoji potreba za propisima i etičkim okvirima koji bi upravljali njihovim aktivnostima.
Jedan od ključnih problema koji dolazi s ovim savršenim modelima leži u činjenici da postavljaju nedostižne standarde ljepote i izgleda sa svojim besprijekornim tijelima. Svaki detalj, svaka oblina, dovedeni su do savršenstva, stvarajući iluziju nedostižne ljepote. Ovaj trend postavlja pitanje stvaranja nerealnih očekivanja među generacijama koje odrastaju uz ove AI influensere.
Ono što čini situaciju još kompleksnijom jeste činjenica da ovi savršeni modeli ne samo što prikazuju svoja besprijekorna tijela, već i savršenu odjeću i šminku. Ovaj spoj besprijekorne tehnologije i beskrajnih mogućnosti oblikovanja stvara distorziju stvarnosti. Mladi ljudi koji su izloženi ovim virtualnim influenserima mogu početi gubiti dodir sa stvarnošću, postavljajući pitanja o vlastitom izgledu i samopouzdanju. Velike su šanse da će se generacije koje budu odrastale uz ove AI influensere suočiti s izazovima u formiranju vlastitog identiteta i percepcije ljepote. I dok tehnologija napreduje, važno je postaviti ova pitanja i promišljati o utjecaju koji virtualni svijet ljepote može imati na mentalno zdravlje i samopouzdanje mladih.
That Victory Monday mood 😉#MondayMotivation #MondayMorning pic.twitter.com/wTTriJedXo
— Emmy Wilde (@emmywilde11) November 6, 2023
AI influenseri nisu prolazna moda; oni predstavljaju osebujan, ali značajan dodatak pejzažu društvenih medija. Ostaje da se vidi da li će postati sljedeća velika stvar ili samo ostati visokotehnološki novitet. Ipak, njihovo prisustvo zahtijeva pažnju, jer oni, htjeli mi to priznati ili ne, oblikuju budućnost društvenih medija.