Bilo je popriliฤno nevjerovatno kad su mi iz kompanije Avon saopลกtili da ฤu imati priliku razgovarati putem video poziva sa jednim od najboljih modnih dizajnera svih vremena, Kenzom Takadom. Rekli su da imam 15 minuta, 15 minuta! a toliko mnogo pitanja za tog modnog genija.
Bez obzira na ograniฤeno vrijeme kontaktirala sam i naลกe modne dizajnere, Marka Fehera i Milana Seniฤa, da postave po jedno pitanje. I Milan i Marko mnogo cijene Kenza i nadala sam se da ฤe moลพda nakon intervjua gospodin Takada malo istraลพiti njihov rad.
Bila sam na odmoru u Sideu kad je poฤela kampanja za nove parfeme Avon Life Colour koji su raฤeni u saradnji sa Kenzom i bilo je vrijeme da se urade intervjuii sa novinarima i novinarkama iz cijelog svijeta. S plaลพe sam doลกla pod tremom, iznijela laptop na terasu, konektovala se i ฤekala na svoj red na razgovor sa ovim velikim dizajnerom. Ubrzo se javila ล ejla Korjeniฤ, PR specialistica Avon Bosna i Hercegovina, koja je i preporuฤila FBL magazin za ovaj ekskluzivni intervju: ‘Besima, jesi spremna?‘, ‘Jesam, jesam!’, rekla sam dok sam pokuลกavala da smirim tremu. I onda su se na ekranu pojavila dva lica, Kenzo Takada i njegov asistent.
Bio je to jedan kratki, ali mnogo zanimljiv razgovor izmeฤu Japanca koji je priฤao na francuskom, njegovog asistenta, Francuza, koji je sve to prevodio na engleski i mene, koja je ubrzo shvatila da terasa nije najbolje mjesto za razgovor, bilo je 40 ยฐC.
Priฤali smo malo o novim parfemima i modi.
Kako i zaลกto ste odluฤili da poฤnete saradnju sa kompanijom Avon, znamo da novac sigurno nije bio glavna motivacija?
– Kad sam se prvi put sreo sa kompanijom Avon jako mi se dopalo to ลกto rade na osnaลพivanju ลพena, dopalo mi se njihovo nastojanje da pomognu ลพenama ลกirom svijeta da zarade novac. ลฝelio sam raditi s Avonom na stvaranju mirisne, luksuzne kolekcije koja bi bila cjenovno prihvatljiva ลพenama ลกirom svijeta. Baลก kao ลกto sam uradio kad sam lansirao svoju prvu modnu liniju ranih sedamdesetih godina. Progurao sam ready-to-wear kolekciju, koje nisu postojale u to vrijeme, tako sam uฤinio modu viลกe demokratskom. Proces saradnje sa Avonom je bio veoma sliฤan naฤinu na koji ja inaฤe radim, kreiram luksuznu odjeฤu, ali je pokuลกavam uฤiniti dostupnom svima.
Ovo nije Vaลกa prva saradnja sa Avonom, zaลกto je ova posebnija od ostalih?
– Od kraja sedamdesetih godina uลพivam raditi sa parfemima. Avon radi na brojnim projektima osnaลพivanja ลพena, sviฤa mi se cijela ta Avonova filozofija. Prvi projekt na kojem smo saraฤivali, bilu su parfemi Avon Life prije 2 godine, koji su povezani sa mojim ranim poฤecima, povezani su sa prirodom. Avon Life mirisi prenose ljepotu i pozitivnost i prepuni su ฤuda koja nalazimo u svijetu prirode, a drugi, novi Avon Life Colors, povezani su sa dinamikom i bojama, baลก kao ลกto sam radio u modi. Novi parfemi su energiฤni, pozitivni i svjeลพi, inspirisani su bojama.
Prilikom kreiranja parfema ลกta ste uzeli iz svijeta Avona, a ลกta iz Kenzo svijeta?
– Avon ima veoma talentovan mladi tim, koji jako volim i s kojim sam uลพivao raditi, a koji smo spojili sa Firiminich, jednom od najpoznatijih parfemskih kompanija. Za ovaj projekt smo angaลพirali najbolje parfimere Oliviera Crespa i Frankaย Voelkla s kojima Kenzo saraฤuje godinama. Bio je to veliki projekt na kojem je radio veliki tim skoro dvije godine. Avon ima kapacitet da lansira dobar proizvod prema cijeni koja je svima dostupna. Uลพivam raditi na svim projektima s Avonom, jer mi daju punu slobodu da radim ลกta ja ลพelim.
Proลกlo je skoro dvadeset godina kako ste se povukli iz svijeta mode, naravno, niste prestali sa kreativnim radom, ali ลกta Vam najviลกe nedostaje iz tog vremena?ย
– Nakon ลกto sam dao ostavku 1999. prvih nekoliko mjeseci sam samo slikao i putovao, meฤutim, ubrzo mi je postalo dosadno i ลพelio sam raditi. Nikad zapravo u cjelosti nisam napustio modu, saraฤivao sam sa brojnim dizajnerima i dizajnericama, brojnim kreativcima, joลก uvijek redovno posjeฤujem modne evente. Naลพalost, godine mi ne dopuลกtaju da kreiram u istoj mjeri kao prije, kolekcije iziskuju mnogo energije i vremena, teลกko je biti u vrhu svake sezone. Ali joลก uvijek aktivno pratim modnu scenu i posjeฤujem sedmice mode.
Kad ste poฤinjali Vaลกu karijeru uzdrmali ste modnu industriju tako jako da se joลก uvijek osjeti taj utjecaj. Koliko je danas teลกko mladim dizajnerima i dizajnericama da naprave neลกto jednako provokativno i jako, moda se danas brzo mijenja?
– Da, moda se jako mnogo promijenila od vremena kad sam ja poฤinjao. ฤitav svijet se promijenio. Tad je sve bilo drugaฤije i viลกe se moglo utjecati na modu nego danas. Sve se promijenilo, naฤin razmjene informacija, komunikacija, alatiโฆ Tehnologija je u velikoj mjeri ukljuฤena u promjene. Danas je mnogo konkurentnije trลพiลกte i vjerujem da je jako teลกko. Bez obzira na to, stalno podstiฤem mlade ljude da slijede svoje snove, podstiฤem ih da ih pokuลกaju ostvariti, jer bez obzira ลกto je teลกko, to nije razlog da staneลก. Ne treba odustati od svojih snova, bitno je ostati istrajan, a svaลกta se moลพe dogoditi. Teลกko jeste, ali ako imate talent, bitno je podrลพati ga jakom energijom i moลพeลก uspjeti.
Bili ste jedan od prvi muลกkaraca dizajnera koji su upisali Bunka Fashion College u Tokiju. BiH nije bogata zemlja i nemamo veliku i jaku modnu scenu, ali imamo dva jako dobra muลกka modna dizajnera, Marko Feher i Milan Seniฤ. Zamolili smo Milana i Marka da Vam postave dva pitanja.ย
Marko / Da li Kenzo kao veliki brend moลพe ponuditi obrazovanje mladim talentiranim ljudima koji dolaze iz nerazvijenih, siromaลกnih zemalja, a koji nemaju moguฤnost da se ลกkoluju na prestiลพnim univerzitetima?
– Velike kompanije su uvijek u potrazi za talentiranim ljudima ลกirom svijeta. Njima je u interesu da podrลพe mlade talente i pokuลกaju ih educirati. Naravno, oฤigledno je to joลก uvijek samo posao. ล to se mene tiฤe uฤestvujem u mnogim socijalnim aspektima i pokuลกavam podstaฤi mlade ljude da se educiraju i da slijede svoje snove. Nedavno sam zavrลกio saradnju sa jednom ลกkolom u Kambodลพi, isto tako sam pomagao jednoj ลกkoli u Africi. Iako nisam viลกe dio Kenzo kompanije, radim sve ลกto je u mojoj moฤi kako bih utjecao na ลกkolovanje mladih ljudi. Slaลพem se da bi veฤe kompanije trebale uฤestvovati u educiranju o modi na globalnom nivou.
Milan / Nakon toliko godina u modi i dizajnu, da li je za Vas moda zadatak ili neลกto ลกto je neophodno?
– Da biste kreirali bilo kakvu modu trebate prvo dizajnirati osnovne stvari. Te dvije stvari su neodvojive, moda je neophodna, ali isto tako je ona i zadatak. Moda ima zadaฤu da kreira stvari koje ฤe ubijediti ljude da trebaju izgledati bolje, koja ฤe osnaลพiti ljude. Prije ฤetrdset, pedeset godina moda je prije bila manje dostupna, danas se ona proลกirila u svakom smislu i svaka zemlja na svijetu ima pristup modi na svaki moguฤi naฤin. Danas birate modu kako god ลพelite.
Kako ste veฤ spomenuli, moda se jako brzo mijenja. ล ta je buduฤnost mode? Kakva ฤe moda biti za deset godina?
– Da, sve se prebrzo mijenja, volio bih i ja znati ลกta ฤe biti za deset godina. Bilo bi super da imam neku kristalnu kuglu! (smijeh)