69. Berlinale: Počasni Zlatni medvjed za CHARLOTTE RAMPLING

Berlinski međunarodni filmski festival Berlinale dodjeljuje počasnog Zlatnog medvjeda za životno djelo britanskoj filmskoj i pozorišnoj glumici Charlotte Rampling, a u sklopu 69. izdanja bit će joj posvećen program Homage u kojem će biti prikazana selekcija njenih filmova.

 

U noći dodjele nagrade, 14. februara 2019, bit će prikazan film Il portiere di notte (The Night Porter,1974), rediteljice Liliane Cavani.

Charlotte Rampling je snimila više od 100 uloga u filmovima i televizijskim emisijama. Bila je gošća Berlinalea nekoliko puta, a 2006. je bila i predsjednica internacionalnog žirija 56. izdanja festivala, a 2015. osvojila je Srebrnog medvjeda za najbolju glumicu u filmu 45 years. Za istu ulogu nominovana je za Oscara, te osvojila svoju drugu nagradu European Film Award za najbolju glumicu.

 

– Jako sam sretan da je Homage posvećen sjajnoj glumici Charlotte Rampling, ikoni nekonvencionalnog i uzbudljivog filma, rekao je direktor Berlinalea Dieter Kosslick.

 

Nakon što je završila Royal Court Theatre, njena filmska karijera počinje 1965. Jedna od prvih uloga bila je u britanskom filmu Georgy Girl (1966), reditelja Silvija Narizzanoa. Uloga u filmu Luchinoa Viscontija 1969. u političkoj drami La caduta degli dei (The Damned) donijela je Ramplingovoj internacionalnu slavu i počinje sarađivati sa brojnim talijanskim rediteljima. Njezina uloga u filmu Il portiere di notte pokrenula je niz polemika. Rampling igra žrtvu koncentracijskog kampa koja se slučajno susreće sa časnikom nacističkog SS-a koji je natjera u sadomasošističke seksualne igre.

 

Ludivine Sagnier, Charlotte Rampling. Swimming Pool. Regie/director: François Ozon. Foto/photo: © Jean-Claude Moireau / Studiocanal
Ludivine Sagnier, Charlotte Rampling. Swimming Pool. Regie/director: François Ozon. Foto/photo: © Jean-Claude Moireau / Studiocanal

 

Od sedamdesetih prošlog vijeka počinje njena karijera u Americi. Dobija ulogu u filmu Dicka Richardsa Farewell, My Lovely (1975), te ulogu melanholične Dorrie u filmu Woodyja Allena Stardust Memories (1980). Dvije godine kasnije igra u trileru The Verdict (1982) sa Paulom Newmanom i Jackom Wardenom.

 

Film Laurent Cantete Vers le sud (Heading South, 2005) emocionalna je drama za koju je Charelotte osvojila CinemAvvenire nagradu na Venice Film Festivalu. Glumica dosta djeluje u kulturnoj razmjeni između Francuske i Velike Britanije, pa je nagrađena i nagradom Order of the British Empire (OBE) 2000. godine.

 

 

Charlotte Rampling. Max mon amour. Regie/director: Nagisa Oshima. Foto/photo: © Studiocanal
Charlotte Rampling. Max mon amour. Regie/director: Nagisa Oshima. Foto/photo: © Studiocanal

 

U dokumentarnom filmu Charlotte Rampling: The Look, njemačka rediteljica Angelina Maccarone kreirala je sveobuhvatni portret glumice. Charlotte je imala i niz zanimljivih uloga u TV serijama, kao što su Dexter (2013) i Broadchurch (2015).

 

Ove godine je igrala u tri filma Red Sparrow sa Jennifer Lawrence, The Little Stranger i filmu Voyez comme on danse (Kiss & Tell). Njen novi film Benedetta rezervisan je za 2019. 

 

 

Homage filmovi na 69. Berlinaleu: 

 

– La caduta degli dei (The Damned),1969, Luchino Visconti

– Charlotte Rampling: The Look, 2011, Angelina Maccarone

– Hannah, 2017, Andrea Pallaoro

– Max mon amour,1986, Nagisa Oshima

– Il portiere di notte (The Night Porter),1974, Liliana Cavani

– Sous le sable (Under the Sand), 2000, François Ozon

– Stardust Memories, 1980, Woody Allen

– Swimming Pool, 2003, François Ozon

– The Verdict, 1982, Sidney Lumet

– Vers le sud (Heading South), 2005,  Laurent Cantet

 

 

Homage se prikazuje pod pokroviteljstvom Deutsche Kinemathek.

 

 

tekst_FBL/Maja Hadžimusić

fotografija_Sous le sable (Unter dem Sand / Under the Sand) / foto_Jean-Claude Moireau / Studiocanal

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Pogledajte kako je izgledao KARL LAGERFELD prije svog prepoznatljivog monohromatskog looka