ANIMA je umjetniฤki dvojac formiran 2016. godine od strane akademskih grafiฤara Denisa Haraฤiฤa i Mirze Rahmanoviฤ. Kao duo ovi mladi umjetnici do sada su svoj rad predstavili na devet izloลพbi u BiH i regionu. Pored toga ukljuฤeni su u kreativnu kolaboraciju sa modnim brandom PlusMinus fashion, unutar koje saraฤuju sa dizajnericom Enom Dujmoviฤ, promoviลกuฤi grafiku kao klasiฤni umjetniฤki medij kroz savremene tendencije modnog dizajna. Oba autora i pojedinaฤno predstavljaju aktivne uฤesnike na izlagaฤkoj sceni BiH.

S obzirom na to da su zavrลกili Akademiju likovnih umjetnosti u Sarajevu u istoj klasi, pod mentorstvom prof. dr. Amele Hadลพimejliฤ, Mirza i Denis istiฤu kako je ideja za zajedniฤkim radom nastala kao sasvim prirodan slijed u njihovom umjetniฤkom angaลพmanu. Ime ANIMA simboliฤno ptiฤe od C G Jungovog ลพenskog principa duลกe, koji predstavlja plodnost, stvaranje i kreativnost. Shodno tome kljuฤni dio koncepta kojim se ANIMA vodi u umjetniฤkoj praksi jeste apsolutna misaona i umjetniฤka sloboda oba autora. Izlagaฤki prostor koji umjetnici dijele je otjelovljenje te ideje, te se kao cjelina u potpunosti zasniva na koegzistenciji razliฤitosti i neuslovljenoj individualnosti. Rad grupe se i danas aktivno nastavlja, te autori kaลพu kako je veฤ planirano nekoliko izloลพbi do kraja ove i u sljedeฤoj godini.

– Mislim da je polaziลกte svakog dobrog umjetniฤkog djela u, za umjetnika, vrlo liฤnim i intimnim stvarima. U svom radu ฤesto problematiziram relaciju izmeฤu individue i vanjskog svijeta, odnosno druลกtva koje neminovno utiฤe na pojedinca te tim putem postaje neodvojiv dio njegovog identiteta. Nastojim da govorim oย druลกtvenim fenomenima ali i o sebi, o idejama koje su mi vrlo bliske i koje se zasnivaju na arhetipskim, egzistencijalnim ljudskim teลพnjama i pitanjimaU druลกtvenom kontekstu sam primijetio zabrinjavajuฤe prisustvo apatije, jednu vrstu zastranjivanja naลกih emotivnih funkcija u vremenu masovnih medija i brze informacije. To je tema koja me jako zanima, pa sam joj shodno tome posvetio ฤitav jedan ciklus u svom radu, kaลพeย Denis Haraฤiฤ.

Ciklus pod nazivom Svjedoci treba da bude vizualizacija emotivnog odstojanja o neupletenosti. Oni su, kao i veฤina Denisovih radova, osmiลกljeni u obliku okamenjenih ljudskih formi, bez puno karaktera.
– Htio sam prikazati odsutnost ljudske topline. U tom kontekstu nisu osmiลกljeni kao druลกtvena kritika, nego prije kao upozorenje na neลกto ลกto svi moลพemo da postanemo. Izvjeลกtaฤena biฤa i svjedoci svojoj sopstvenoj emotivnoj destrukciji.ย Drugi dio moga rada se bavi mnogo intimnijim temama, koje se mogu shvatiti i kao arhetip. To su mahom strahovi i potrebe koje svako od nas ima, te su prema tome teme koje su i liฤne i univerzalne. Shvatio sam da identifikacijom ovakvih pojmova ujedno uฤim i o sebi, te da mi u tom sluฤaju umjetnost sluลพi kao proces samopreispitivanja. Forme koje kreiram su antropomorfne, uvijek u nekoj ฤudnoj potrebi da stoje kao spomenici ovakvim i sliฤnim idejama, te da kroz svoju stilsku orijentaciju govore o arhetipu kao o neฤemu ลกto je primarni princip ฤovjeฤnosti, neฤemu ลกto je usaฤeno duboko u nas i ลกto je staro koliko i samo ฤovjeฤanstvo. Zbog toga je itekako u mom interesu da vizualizacija mojih ideja sadrลพi odreฤenu dozu vjeฤnosti ili bezvremenosti, istiฤe Denis.

Mirza kroz svoj umjetniฤki izraz, najฤeลกฤe problematizira teme koje se proteลพu kroz sveto pismo, u svrhu potenciranja liฤne interpretacije (sveto pismo doลพivljava kao bilo koji doslovni zabiljeลพeni sadrลพaj-nauฤni/religijski koji oblikuje ฤovjekov um kroz โstahโ).
– Religijski sadrลพaj, doลพivljavam kao metaforu (asocijaciju) na veฤ viฤeno, postojano, doลพivljeno koje procesuiram kao moguฤnost, a ne kao doslovni znaฤaj u vidu pravila. Dakle slobodu izraza doลพivljavam kroz ljubav i zahvalnost prema postojanju, koja kreira sluฤaj ili namjeru kao proลกlost, sadaลกnjost i buduฤnost. Tako da na taj naฤin kreiram individulni kompas koji formira realnu sliku. Biljeลพim dva polariteta u formiranju svijesti o realnoj slici, koristim se pojmovima โTijeloโ i โDuhโ.ย Pojam โTijeloโ doลพivljavam na naฤin, da kroz umjetniฤki izraz usavrลกavam svoje sposobnosti i proลพivljavam ลกto ลกiri spektar moguฤnosti tokom realizacije nekog likovnog rijeลกenja. Uoฤavam vanjsku konstrukciju pravila (zakon, teoriju, nauku, religiju) koja mene formira kao liฤnost, tako da kroz likovni jezik osvjeลกtavam sebe, istiฤe Mirza Rahmanoviฤ.

– Pojam โDuhโ je nastao kao svijet, koja strahuje od besmislene prolaznosti, tako da na taj naฤin formiram odgovornost prema svom radu. Ako โTijeloโ ฤini spektar moguฤnosti u vidu realizacije nekog likovnog rijeลกenja onda โDuhโ formira odgovornost ili obim ili ljusku svih moguฤnosti. Tako da se u tom sluฤaju obazirem na emocije ili osjeฤaj koji proizilaze iz mene u vidu, โoholostโ, โลกkrtostโ, โpoลพudaโ… (sedam smrtnih grijeha). Kroz svaki smrtni grijeh biljeลพim opasnosti, potrebe, slabosti, koje koristim na najbolji naฤin da kroz realizaciju svakog sljedeฤeg likovnog rjeลกenja osjeฤam potrebu za inovacijom i napredovanjem kroz likovno sazrijevanje, kaลพe Mirza.




