U saradnji sa Centre de la photographie Genève i Muzejem za savremenu umjetnost Sarajevo, ARS AEVI, u petak, 12.januara. u Galeriji Manifesto bit će otvorena postavka Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002, sarajevsko-ženevskog umjetnika Andreja Đerkovića.
Kao dio platforme koju je ženevski Centar za fotografiju (Centre de la photographie Genève) proveo o značaju institucije posvećene fotografiji na području savremene umjetnosti i u neposrednoj blizini Muzeja i Centra za savremenu umjetnost, rad Andreja Đerkovića pod nazivom Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002, bio je postavljen u aprilu 2021.godine na zajedničkoj zgradi ove tri institucije.
Ovaj site-specific rad se odnosi na čuvenu seriju Slučajni prolaznici Ðerkovićevog poznanika i sugrađanina Brace Dimitrijevića, jednog od pionira konceptualne savremene umjetnosti. Suštinom ljudskog ponašanja i čitanja svakodnevnog okružja, u Đerkovićevom radu dolazimo do propitivanja mekanizama promoviranja određenih ideja/osoba, koji su kulturološki instalirani u prilično zatvorenom i kalvinističkom ženevskom savremenom društvu. Proces ove intervencije u javnom prostoru se u stvari odvija u suprotnom pravcu od izvornog rada Brace Dimitrijevića, čija je ideja bila da analizira određena ponašanja javnosti koja je portretisane subjekte automatski čitala kao poznate ličnosti iz politike i medija, što isti izvorno nisu.
Slučajni prolaznici, taj moj, uslovno rečeno, prvi rad, uvijek je negdje, uvijek ga se prikazuje. Nemam nikakav odnos prema tome, osim što sam u posljednje vrijeme postao manje strog prema sebi, manje kritičan. Ako ja mogu sresti slučajnog prolaznika čiju sam sliku postavio na zagrebački Trg republike ili na Champs–Élysées, to znači da mogu sresti i sebe!?
Braco Dimitrijević, DANI (Sarajevo), april 2001.
U ovom radu odnosne estetike, ženevskoj se javnosti na čitanje dalo baš suprotno, jer je portretni subjekt u ovom slučaju, nitko drugi do sam Braco Dimitrijević. Ðerkovićev portret jednog od najpoznatijih savremenih svjetskih umjetnika, pod komisarijatom uglednog likovnog kritičara i tadašnjeg direktora ženevskog Centra za fotografiju Joerga Badera, postavljen 2021.godine na fasadi zgrade Le Commun, kompleksu u kojem se uz Centar za fotografiju, nalaze Muzej i Centar za Savremenu umjetnost (Musée d’art contemporain MAMCO / Centre d’art contemporain CAC), zapliće monumentalno sa svakodnevnim, kroz ideju medijske dogme i (predra)suda prema umjetničkom djelu u izravnoj i snažnoj maniri. Istovremeno, on propituje (actio et reactio), stanje kulturološke svijesti lokalnog kulturnog miljea o nukleusu radova ženevskog Muzeja Moderne i Savremene umjetnosti (MAMCO) u čijoj se kolekciji među autorima, nalaze oba sarajevska umjetnika. Ovim primjerom pretvaranja umjetnosti u ponašanje, dolazimo do toga da isto postaje ekvivalent umjetnosti, tj. vlastito samoposmatranje postobjektne umjetnosti.
Sarajevskom postavkom ovog rada u Galeriji Manifesto, kao i u ženevskom slučaju, isti ima zadatak da demistificira stanje kulturološke svijesti sarajevskog kulturnog miljea o nukleusu radova lokalnog Muzeja Suvremene umjetnosti ARS AEVI u čijoj se kolekciji također među autorima, nalaze ova dva sarajevska umjetnika. Muzej ARS AEVI bi nakon tri desetljeća, ove godine, trebao dobiti svoju zgradu.