U Norveškoj influenseri po zakonu moraju naglasiti koje fotografije su fotošopirane

Datum objave
07/07/2021
fotografija
@Polinaloves via Twenty20
Kako bi sačuvali mentalno zdravlje i samopuzdanje svojih građana, vlasti u Norveškoj unijeli su promjene u zakon o oglašavanju i marketingu. Novi zakon zahtijeva od influensera i oglašivača da naglase koje fotografije objavljene na društvenim mrežama su obrađene, odnosno fotošopirane. Retuširanje i dorada slika koje se objavljuju društvenim mrežama mogući su samo ukoliko se naznači da su fotografije uređene u fotošopu ili kroz filtere.

Ministarsvo za zaštitu dece i porodice zaduženo je za sprovođenje ovog zakona jer se vjeruje da su upravo djeca i adolescenti pod ogromnim uticajem influensera, poznatih i uopšte društvenih mreža. Pokazalo se da je trenutno stanje u društvu takvo da mreže izazivaju veliku nesigrnost kod mladih i negativno utječu na njihovo mentalno zdravlje.

– Mladi ljudi su izloženi ogromnom pritisku da moraju da izgledaju savršeno a taj pritisak je dijelom izražen preko društvenih mreža i oglasa i modela koji su gotovo uvek prikazani nakon što budu digitalno retuširani. Ovako su mladi izloženi ideji ljepote koju je nemoguće dostići, stoji u saopštenju Ministarstva.

Iako je ideja prihvaćena, ostaje i dosta nepoznanica u tome kako će sve u praksi izgledati. Odredba retuširanje ili korekcija može, zavisno od definicije da se odnosina prepravljanje crta lica ili oblika tijela oba na slikama, ali i doradu svjetla, sjenki ili boja na slikama kako bi se ispravile nepravilnosti na licu modela, na primer. Nije definirano koje su granice između uobičajenog procesa obrada slika i mijenjanja fotografija tako da se promijeni izgled osobe koja se na njoj nalazi.

Ovo je samo prvi korak koji najavljuje da promjene stižu. Nešto slično je već postala obaveza u Francuskoj i pitanje je vremena kada će početi da se primjenjuju i u drugim državama.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Andrijana Vešović a.k.a. Zombijana Bones: Željela sam da ja biram saradnike, a ne oni mene