Poznati britanski proizvođač luksuznih automobila, Jaguar, krajem novembra predstavio je novi logo, a zatim je uslijedilo i predstavljanje potpuno novog Type 00 na Miami Art Weeku. Novi model Jaguar Type 00 označava prekretnicu u viziji i razvoju brenda sa 102 godine tradicije, koji se ovim putem preusmjerava na novu eru u kojoj će se fokusirati isključivo na električna vozila.
Kako piše, Wired, Type 00 predstavlja sažetak koji je JLR-ov glavni kreativni direktor Gerry McGovern prije četiri godine dao četirima konkurentskim dizajnerskim timovima: proizvesti nešto ne samo što nije slično bilo kojem prethodnom Jaguaru, već i slično bilo šta drugo na putu.
Nismo uzimali bijelu supstancu, uvjeravao je McGovern malu grupu novinara, piše WIRED, pozvanu da vide Type 00 pod embargom i u najstrožoj tajnosti u sjedištu kompanije Gaydon u engleskom Midlandsu nekoliko sedmica prije njegov javni debi u Majamiju. Osjećat ćete se neprijatno – i to je u redu, rekao je.
Prefiks Type poveznica je s porijeklom marke, s modelima poput pionirskog E-typea. Prva nula odnosi se na nulte emisije iz ispušne cijevi. Drugi predstavlja njegov status nultog automobila u Jaguarovoj novoj lozi. Njegov vizionarski dizajn prkosi konvenciji električnih vozila s dugim poklopcem motora, oštrom linijom krova, 23-colnim aluminijskim naplatcima, fastback profilom i repom za stvaranje dramatične siluete sa sofisticiranim, modernističkim površinama.
Type 00 kombinuje futuristički dizajn sa luksuznim elementima, a dolazi u bojama koje su daleko od tradicionalnih za automobile ovog brenda, poput roze i plave. Type 00 slavi dvije suprotne interpretacije Jaguarove nove dizajnerske vizije. Primjer Satin Rhodon Rose – nazvan Miami Pink u čast pastelnih boja gradske kultne arhitekture Art Deco – inspiriran je prepoznatljivom ružičastom bojom koju mjed poprima starenjem. Pridružuje mu se upečatljivi model Inception Silver Blue. Nazvana London Blue, nadahnuta je opalescentno srebrnom plavom iz ’60-ih i odabrana je da odražava britansko nasljeđe Jaguara.
– Type 00 predstavlja suštinu nove kreativne filozofije Jaguara. Ovo je rezultat hrabrog kreativnog razmišljanja i nepokolebljive odlučnosti. Predstavlja osnovu za novu porodicu Jaguara, kakvu još niste vidjeli, rekao je glavni kreativni direktor kompanije Jaguar, Gerry McGovern.
Prednji dio, sa oštrim linijama i novim logotipom, izazvao je podijeljene reakcije, dok mnogi na društvenim mrežama ističu da Jaguar ide predaleko u pokušaju da se odvoji od svojih korijena. Ono što dodatno dijeli publiku jeste filozofija dizajna nazvana ekstravagantni modernizam. Automobil kombinuje minimalizam u prozorima sa masivnim proporcijama, dok se unutrašnjost oslanja na luksuzne materijale poput mesinga, travertina i vune. Umjesto klasičnog retrovizora, koristi se ekran, a personalizacija prostora omogućena je pomoću sistema Prism, koji zvuk, osvetljenje i ambijent prilagođava pomoću unikatnih totema.
– Ova namjenska tehnološka platforma osigurati će klijentima iskustvo zadivljujućeg iskustva vožnje, privlačnog upravljanja i uzorne udobnosti vožnje, kažu u Jaguaru.
Proizveden u Velikoj Britaniji, prva nova generacija serijskog Jaguara bit će GT sa četvero. Ciljat će domet vožnje do 770 km prema WLTP-u ili 692 km prema EPA, na jedno punjenje i dodavanje do 321 km dometa za samo 15 minuta kada je riječ o brzom punjenjenju.
A za ovakav automobil trebat će vam najmanje £100,000 ($127,000) da ga kupite. Jaguarova trenutna prosječna cijena transakcije je oko 55.000 funti, a to nije ni blizu cijene luksuza na koju brend želi da se pozicionira.
Datum puštanja u prodaju prvog novog Jaguara odgođen je za godinu dana, a nakon što je rečeno da će ove godine prekinuti proizvodnju svih automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, Jaguarov F-Pace SUV će vjerovatno ostati na snazi do početka 2026. godine.
Type 00 je svakako automobil koji pomjera granice, ali ostaje da se vidi kako će se ovaj novi pravac odraziti na budućnost brenda. Jaguarov fokus na novu publiku, uz radikalno rebrendiranje logotipa i promotivni sadržaj bez samog automobila, a zatim i sam automobili naišli su na kritike. Dok neki smatraju da kompanija pokušava da se približi mlađim i urbanijim kupcima, drugi tvrde da se ovakvim potezima udaljava od svoje tradicije i postojeće baze lojalnih kupaca. Šta god mislila publika, Jaguar je odlučan u namjeri da redefinira luksuz u električnoj eri.