Prije nekoliko dana, na iznenaฤenje mnogih, Bally je prekinuo saradnju s Rhuigijem Villaseรฑorom. Posebnost ovog dogaฤaja ne leลพi toliko u samoj vijesti (veฤ smo navikli na neoฤekivane odlaske kreativnih direktora) koliko u brzini kojom su brend i dizajner odluฤili reฤi zbogom. Samo godinu i pol nakon njegovog imenovanja, osnivaฤ Rhudea se oprostio od ลกvicarskog brenda, ostavljajuฤi iza sebe dvije revije predstavljene tokom Sedmice mode u Milanu.
Nekoliko dana nakon ลกto je objavljeno da ฤe Rhuigi Villaseรฑor napustiti Bally, stigla je i vijest da Ludovic de Saint Sernin napuลกta Ann Demeulemeester. Ni De Saint Sernin ni Claudio Antonioli, koji je akvizirao etiketu Demeulemeester 2020. (i blizak je sa Ann Demeulemeester), nisu dali izjavu.
Odlazak Rhuigija i De Saint Sernina su samo najnoviji u nizu oproลกtaja koji postavljaju pitanje aktuelnije nego ikad – koliko je brendu zaista potreban kreativni direktor? U danaลกnjem modnom svijetu, gdje se bore za mjesto na naslovnoj stranici modnih medija, kreativni direktor je svakako sredstvo za zadrลพavanje paลพnje na brendu na visokom nivou, medijski katalizator koji moลพe ispuniti ulogu predstavnika u svijetu u kojem timski rad izgleda nepoลพeljno. S druge strane, kreativni direktor je i osoba koja mora uravnoteลพiti dvije duลกe koje pokreฤu brend, umjetniฤku i komercijalnu. Nisu svi sposobni preuzeti teret takvog zadatka i uskladiti vrijednosti poput naslijeฤa, kreativnosti, ali i poลพeljnosti vlastitog rada, a da se ne potonu u ponor kreativne apatije. Ako je figura kreativnog direktora danas postala sve sloลพenija i nestabilnija nego prije, postavlja se pitanje u kojoj mjeri je zaista nuลพno imati jednog i da li je to samo moลพda rezultat ludila koje je proizaลกlo iz onoga ลกto je moda danas.
Prije nekoliko sedmica Lanvin se oprostio od Bruna Sialellija najavljujuฤi interregnum period tokom kojeg ฤe biti inauguriran Lanvin Lab, projekt koji ฤe ukljuฤiti talente iz cijelog svijeta kao kreativne partnere koji bi na neki naฤin mogli podsjeฤati na gostujuฤe dizajnere. Sliฤno je uฤinio i Louis Vuitton koji je prije nego ลกto je najavio Pharrella Williamsa kao nasljednika Virgila Abloha, najprije povjerio koncepciju muลกke odjeฤe kreativnom timu brenda, a zatim je angaลพirao KidSupera kao gostujuฤeg dizajnera za kolekciju predstavljenu u Parizu. S druge strane, sama odabir Williamsa za umjetniฤkog direktora dokazuje kako je LVMH brend takoฤer odluฤio ne oslanjati se na dizajnera u najklasiฤnijem obliku, veฤ na ime koje, istina nije sposobno saลกiti haljinu, ali dakako zna privuฤi medijsku paลพnju.
Historija je ispunjena brojnim primjerima kreativnog co-managmenta unutar brenda, od najnovijih nametnutih viลกom silom do onih koji su postali dio historije brenda. Na primjer, Gucci se u razdoblju prijelaza izmeฤu Alessandra Michelea i Sabatoa De Sarna oslonio na kreativni tim brenda koji ga je vodio do prije nekoliko dana, a modna kuฤa Maison Margiela, kako bi ispoลกtovala filozofiju anonimnosti koju je osnivaฤ slijedio tokom karijere, nije imala stvarnog kreativnog direktora od 2009. do 2014. Isto vrijedi i za Ann Demeulemeester, koja se od akvizicije od strane Claudia Antoniolija do imenovanja Ludovica de Saint Sernina proลกlog decdembra oslanjala iskljuฤivo na interni dizajnerski tim, ali i za brend Bally, koji je prije Rhuigija Villaseรฑora nekoliko godina zajedniฤki proizvodio kolekcije.
Postoji mnogo primjera, mnogi od njih uspjeลกni, poput brenda Loro Piane, koji je istaknuo proลกlog marta putem izjave svog izvrลกnog direktora Damiena Bertranda da brend ne treba odabrati kreativnog direktora, uprkos glasinama koje su upuฤivale na nekoliko imena.
– Loro Piana nikada nije imao kreativnog direktora, pa ne mislim da je trenutno potreban jer se definicija siluete veฤ promijenila, rekao je Bertrand.
Uostalom, zaลกto bi kupac brenda koji je godinama funkcionirao bez kreativne usmjerenosti trebao brinuti o imenu koje dizajnira kolekciju?
Istina jeste da je za neke brendove kreativni direktor kljuฤni igraฤ u formiranju i izgradnji brenda, obezbeฤujuฤi dosljednost, kreativnost i inovaciju u svim aspektima komunikacije i prezentacije brenda. Meฤutim, brojni primjeri pokazuju da neki brendovi ipak imaju luksuz da nastave svoj rad slobodno, ne traลพeฤi nuลพno spektakularan potez za pistu.

