Da li su modnim brendovima zaista potrebni kreativni direktori?

Release Date
22/05/2023
naslovna fotografija
@alessandro_michele

Prije nekoliko dana, na iznenaฤ‘enje mnogih, Bally je prekinuo saradnju s Rhuigijem Villaseรฑorom. Posebnost ovog dogaฤ‘aja ne leลพi toliko u samoj vijesti (veฤ‡ smo navikli na neoฤekivane odlaske kreativnih direktora) koliko u brzini kojom su brend i dizajner odluฤili reฤ‡i zbogom. Samo godinu i pol nakon njegovog imenovanja, osnivaฤ Rhudea se oprostio od ลกvicarskog brenda, ostavljajuฤ‡i iza sebe dvije revije predstavljene tokom Sedmice mode u Milanu.

Nekoliko dana nakon ลกto je objavljeno da ฤ‡e Rhuigi Villaseรฑor napustiti Bally, stigla je i vijest da Ludovic de Saint Sernin napuลกta Ann Demeulemeester. Ni De Saint Sernin ni Claudio Antonioli, koji je akvizirao etiketu Demeulemeester 2020. (i blizak je sa Ann Demeulemeester), nisu dali izjavu.

Odlazak Rhuigija i De Saint Sernina su samo najnoviji u nizu oproลกtaja koji postavljaju pitanje aktuelnije nego ikad – koliko je brendu zaista potreban kreativni direktor? U danaลกnjem modnom svijetu, gdje se bore za mjesto na naslovnoj stranici modnih medija, kreativni direktor je svakako sredstvo za zadrลพavanje paลพnje na brendu na visokom nivou, medijski katalizator koji moลพe ispuniti ulogu predstavnika u svijetu u kojem timski rad izgleda nepoลพeljno. S druge strane, kreativni direktor je i osoba koja mora uravnoteลพiti dvije duลกe koje pokreฤ‡u brend, umjetniฤku i komercijalnu. Nisu svi sposobni preuzeti teret takvog zadatka i uskladiti vrijednosti poput naslijeฤ‘a, kreativnosti, ali i poลพeljnosti vlastitog rada, a da se ne potonu u ponor kreativne apatije. Ako je figura kreativnog direktora danas postala sve sloลพenija i nestabilnija nego prije, postavlja se pitanje u kojoj mjeri je zaista nuลพno imati jednog i da li je to samo moลพda rezultat ludila koje je proizaลกlo iz onoga ลกto je moda danas.

 

Prije nekoliko sedmica Lanvin se oprostio od Bruna Sialellija najavljujuฤ‡i interregnum period tokom kojeg ฤ‡e biti inauguriran Lanvin Lab, projekt koji ฤ‡e ukljuฤiti talente iz cijelog svijeta kao kreativne partnere koji bi na neki naฤin mogli podsjeฤ‡ati na gostujuฤ‡e dizajnere. Sliฤno je uฤinio i Louis Vuitton koji je prije nego ลกto je najavio Pharrella Williamsa kao nasljednika Virgila Abloha, najprije povjerio koncepciju muลกke odjeฤ‡e kreativnom timu brenda, a zatim je angaลพirao KidSupera kao gostujuฤ‡eg dizajnera za kolekciju predstavljenu u Parizu. S druge strane, sama odabir Williamsa za umjetniฤkog direktora dokazuje kako je LVMH brend takoฤ‘er odluฤio ne oslanjati se na dizajnera u najklasiฤnijem obliku, veฤ‡ na ime koje, istina nije sposobno saลกiti haljinu, ali dakako zna privuฤ‡i medijsku paลพnju.

Historija je ispunjena brojnim primjerima kreativnog co-managmenta unutar brenda, od najnovijih nametnutih viลกom silom do onih koji su postali dio historije brenda. Na primjer, Gucci se u razdoblju prijelaza izmeฤ‘u Alessandra Michelea i Sabatoa De Sarna oslonio na kreativni tim brenda koji ga je vodio do prije nekoliko dana, a modna kuฤ‡a Maison Margiela, kako bi ispoลกtovala filozofiju anonimnosti koju je osnivaฤ slijedio tokom karijere, nije imala stvarnog kreativnog direktora od 2009. do 2014. Isto vrijedi i za Ann Demeulemeester, koja se od akvizicije od strane Claudia Antoniolija do imenovanja Ludovica de Saint Sernina proลกlog decdembra oslanjala iskljuฤivo na interni dizajnerski tim, ali i za brend Bally, koji je prije Rhuigija Villaseรฑora nekoliko godina zajedniฤki proizvodio kolekcije.

 

Postoji mnogo primjera, mnogi od njih uspjeลกni, poput brenda Loro Piane, koji je istaknuo proลกlog marta putem izjave svog izvrลกnog direktora Damiena Bertranda da brend ne treba odabrati kreativnog direktora, uprkos glasinama koje su upuฤ‡ivale na nekoliko imena.

Loro Piana nikada nije imao kreativnog direktora, pa ne mislim da je trenutno potreban jer se definicija siluete veฤ‡ promijenila, rekao je Bertrand.

Uostalom, zaลกto bi kupac brenda koji je godinama funkcionirao bez kreativne usmjerenosti trebao brinuti o imenu koje dizajnira kolekciju?

Istina jeste da je za neke brendove kreativni direktor kljuฤni igraฤ u formiranju i izgradnji brenda, obezbeฤ‘ujuฤ‡i dosljednost, kreativnost i inovaciju u svim aspektima komunikacije i prezentacije brenda. Meฤ‘utim, brojni primjeri pokazuju da neki brendovi ipak imaju luksuz da nastave svoj rad slobodno, ne traลพeฤ‡i nuลพno spektakularan potez za pistu.

Zeen is a next generation WordPress theme. Itโ€™s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.