Rikardo Druškić: Omaž umjetničkim djelima koja predstavljaju vječnu inspiraciju

U stalnoj potrazi za inspiracijom i želji za projenama u svome radu, umjetniku Rikardu Druškiću se nanovo javila ideja o kojoj je odavno promišljao. Prije dvije godine uradio je rad, koji je bio svojevrsni omaž njegovom omiljenom umjetniku Hyeronimusu Boschu i njegovom avangardnom, te najpoznatijem djelu Vrt ovozemaljskih užitaka. Omaž kojem je pristupio sa dosta pažnje je nastajao iz ‘sebične’ potrebe da interpretira djelo koje je na njega ostavilo nevjerovatan dojam i u kojem je iznova pronalazio inspiraciju za prostor, boje, planove i kompozicije. Nakon završetka rada, zadovoljan cjelokupnim rezultatom, nastavlja promišljati o ovakvom načinu rada i šta ono zapravo predstavlja njemu samom, ali i njegovoj okolini.

 

Vrt zemaljske naslade, Hieronymus Bosch, ulje na dasci, oko 1503.
Vrt zemaljske naslade, Hieronymus Bosch, ulje na dasci, oko 1503.

 

Ideja i promišljanja su živjele u meni, ali kako je vrijeme prolazilo pojavljivale su se kroz povremena sjećanja, sve do sada. Naime, vjerujem da je cjelokupno promišljanje nesvjesno sazrijevalo u meni da bi se ispoljilo kroz nevjerovatan fokus i jasnoću upravo sada, kada i počinjem da istražujem i ilustrujem radove drugih autora sa historijskim značajem u vizuelnoj umjetnosti. Serija radova se svodi na deset odabranih dijela. Unutar procesa rada, društveni kontekst koji nije nužno u prvom planu u mojim radovima, počinje da se ispoljava u vidu pitanja zašto? i kome? Kako sam i sam sazrijevao kroz život, počeo sam shvatati važnost pojma prošlosti, ali i njenog učinka na svakodnevni život, te u kojoj mjeri je upravo ona parametar za sadašnjost i uputa za budućnost. Namjera u ovoj seriji radova jeste da kroz svoj stil navedem posmatrača da prepozna orginalno djelo. U današnjem okruženju, gdje pažnja se svodi na minimum i samim time dobija na cijeni, ukoliko moji radovi uspiju donijeti određenu vrstu osvježenja posmatraču i zaustaviti ga na nekoliko minuta u igri proučavanja orginala i kopije kao zasebnih jedinstvenih djela, te promišljanju i doživljaju istih, moj cilj je ispunjen. On nije grandiozan u smislu da želim mijenjati svijet, već želim probuditi pažnju, emociju ili igru misli kroz imaginarni svijet, koji nije nužno ozbiljan i težak kao ovaj naš u kojem bivamo, kaže Rikardo.

 

 

Posljednja večera, Leonardo da Vinci, tempera na ciglenom zidu, 1495.-1498.
Posljednja večera, Leonardo da Vinci, tempera na ciglenom zidu, 1495.-1498.
Adam i Eva, Lukas Kranah Stariji, ulje na platnu, 1528.
Adam i Eva, Lukas Kranah Stariji, ulje na platnu, 1528.
Suncokreti, Vincent van Gogh, ulje na platnu, 1888.
Suncokreti, Vincent van Gogh, ulje na platnu, 1888.
Poljubac, Gustav Klimt, ulje na platnu, 1907-1908.
Poljubac, Gustav Klimt, ulje na platnu, 1907-1908.
Nosač cvijeća,Diego Rivera, ulje i tempera, 1935.
Nosač cvijeća,Diego Rivera, ulje i tempera, 1935.
Guernica, Pablo Picasso, ulje na platnu, 1937.
Guernica, Pablo Picasso, ulje na platnu, 1937.
Sin čovjeka, René Magritte, ulje na platnu, 1964.
Sin čovjeka, René Magritte, ulje na platnu, 1964.
Riba u zraku
Riba u zraku

 

 

 

 

 

 

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Bazerdžan predstavio novu MAZA kolekciju za pse