Vozile smo Toyota Land Cruiser – moćni div koji izgledom i performansama privlači pažnju gdje god se pojavi!

Release Date
18/03/2025
tekst i foto
Adila Salibašić

Nakon testiranja 80 novih automobila WWCOTY (World Women’s Car of the Year) žiri izabrao je Toyota Land Cruiser kao najbolje u kategoriji 4×4 i pick-up vozila.

WWCOTY žiri, jedinstveni globalni panel, okuplja novinarke iz različitih zemalja, uključujući i Bosnu i Hercegovinu. Tokom 2024. godine i početkom 2025. članice žirija ocjenjivale su nove modele u različitim kategorijama, od gradskih automobila do luksuznih i terenskih vozila. Pristižne nagrade temelje se na objektivnim kriterijima poput sigurnosti, kvalitete, cijene, utisaka iz vožnje i utjecaja na okolinu, a ne na specifičnim preferencijama prema ženskim automobilima. Pobjeda Toyote Land Cruiser je dodatno potvrdila njen status jednog od najcjenjenijih terenskih vozila na svijetu.

Testirale smo ga prošlog mjeseca u želji da iz perspektive žene za volanom ovog diva iskusimo i na terenu. No, kako život u prenapućenoj gradskoj sredini ne omogućava istinski užitak vožnje, umjesto brdsko-planinskih krajeva, šumskih puteva i blata, mi smo se otisnule put juga po dozu proljetnog sunca i adrenalina. Nešto više od osam stotina pređenih kilometara je bilo  dostatno da se trajna ljubav i poštovanje rodi prema Toyota Land Cruiseru.

Avantura je započela pozivom u redakciju FBL magazina iz kompanije Toyota Bosna i Hercegovina i ponudom da na sedam dana preuzmemo Land Cruiser na šta smo bez puno razmišljanja pristale. Vidljivo uzbuđene urednica i ja smo otišle da preuzmemo vozilo!

Legenda koja traje

Land Cruiser, jedan od najpoznatijih i najpouzdanijih modela SUV vozila na svijetu, rođen je prije 74 godine kao Toyota BJ. Taj početak bio je samo uvod u legendu koja će oblikovati industriju terenskih vozila. Kratko nakon svog nastanka, Land Cruiser je pokazao svoj pravi potencijal, postavši prvo vozilo koje je uspješno savladalo izazovne uslove na planini Fuji.

Zbog njegove dugovječnosti, tokom decenija na tržištu pojavilo se nekoliko različitih serija, svaka sa svojim specifičnostima. Tako je serija 200, koja je predstavljena 2007. godine, bila luksuzna verzija legendarne robusne Toyota Land Cruiser serije. Ovaj model spojio je izvanredne off-road sposobnosti s modernim dizajnom i vrhunskom tehnologijom. Land Cruiser serija 200 postao je simbol snage, luksuza i pouzdanosti, dokazavši da može obavljati zahtjevne zadatke u svim uslovima.

Serija 300, koja je predstavljena 2021. godine, pomakla je granice mogućeg, nudeći poboljšane performanse, luksuznu unutrašnjost i napredne tehnologije. Ovaj model je postao najsvježiji i najtehnološki napredniji Land Cruiser do tada. Međutim, serija 300 nije bila široko dostupna – bila je namijenjena specifičnim tržištima, poput Ujedinjenih Arapskih Emirata, i predstavlja luksuz na točkovima.

Ipak, za ljubitelje off-road vozila, Toyota je pripremila još jedno iznenađenje – Land Cruiser seriju 250 (na bh. tržište stigla pred kraj 2024. godine). Sa potpuno novom TNGA-F platformom, efikasnijim motorima i još većim naglaskom na dugovječnost i praktičnost, Serija 250 vraća Land Cruiser na korake na kojima je njegova priča počela. Manji i kompaktniji u odnosu na prethodne serije, ovaj model je idealan za sve one koji traže svestranost, robusnost i pristupačnost. Iako je dimenzijama manji, sa 4,92 metra dužine i prostorom za sedam osoba, Serija 250 je odlično pozicionirana kao idealno vozilo za avanture na svim vrstama terena.

Novi turbo dizel motori i planovi za blagohibridne verzije označavaju novi korak u efikasnosti i smanjenju emisije CO2, dok je značajno povećano rastojanje od tla, što dodatno poboljšava sposobnosti na off-road terenima. Uz poboljšanu šasiju i robusnu karoseriju serija 250 ostaje vjerna svom naslijeđu – simbolu pouzdanosti, čvrstoće i neustrašivosti, koji je ujedno pristupačan i za širi krug ljubitelja terenskih vozila.

Testiranje Toyote Land Cruiser

Već pri prvom susretu sa ‘malim’ Land Crusierom i odmjeravanju mojih/naših gabarita, podsvijest se (opet) probudila i onaj glas u meni je progovorio: Ček, ček, jaranice! Možeš li ti to? Ono za prave? Nije prvi put da vozim SUV-a; čak ni prvi put automatika, dizelaša vozim svakodnevno… sve mi je to od ranije dobro poznato. Ali taj osjećaj nelagode se ponovo javio jer nije baš da svakodnevno viđamo ženu za volanom u ovakvom divu. A da je riječ o divu, jasno je svakome ko ga je vidio. I već tu ne možete da se ne zapitate nije li riječ o dobro ukorijenjenoj naučenoj predrasudi da vozila tih gabarita i nisu baš ženska vozila? No, već pri prvoj okuci i pređenom kilometru zaključile smo da su se iz Toyote itekako potrudili dizajnirati novi Land Cruiser da odgovara svima, bez obzira na spol, visinu ili dob. Očigledno je da su imali za cilj napraviti SUV koji će pored dominantno off road upotrebe pružiti i ugodnost vožnje na različitim cestama. Ukratko, da odgovara svim ukusima i potrebama. I moram priznati da su uspjeli.

Dizajn i funkcionalnost: Toyota Land Cruiser kao svestran SUV

Moćan prepoznatljiv izgled Toyota Land Cruiser-a itekako plijeni pažnju bez obzira da li ste ljubiteljica avanture u prirodi ili vam je primorska obala omiljena destinacija. Land Cruiser je prerađen i moderniziran iznutra i izvana.

Klasična linija Land Cruisera podsjeća na ikonske modele iz ’60-ih i ’70-ih godina prošlog vijeka, s naglašenim horizontalnim linijama, dugačkim poklopcem motora i prepoznatljivim trapezoidnim točkovima. Iako se drži dizajnerskih pravila prethodnih modela, noviji Land Cruiser nudi prostranost i udobnost zahvaljujući svojoj uskoj, kvadratnoj kabini.

Testna verzija dolazi u sivoj metalik boji koja naglašava rogobusnu eleganciju (znam, oksimoron!) sa sjedištima u crnoj koži. Opremljen je najnovijom Toyotinom informacijsko-zabavnom tehnologijom i obiljem pomagala, dok je zadržao ozbiljan sistem pogona na sva četiri točka i prepoznatljive detalje ovog legendarnog modela. I pored sve te inovativne tehnologije utkane u LC, u njemu se osjećate kao u dobro poznatom automobilu i prilagođavanje na vožnju traje iznenađujuće kratko. Taj sada već retro feeling ulijeva samopouzdanje i u vrlo kratkom periodu se osjećate kao svoj na svome.

Dizajnerski, Toyota je posvetila posebnu pažnju vidljivosti. Poklopac motora ima podignute bočne stranice kako bi se olakšalo lociranje uglova vozila, a spušteni središnji dio poboljšava pregled ceste i smanjuje mrtve uglove. Za još bolji pregled sa strane, retrovizori su postavljeni na vrata, a instrumentna ploča s naglašenim horizontalnim linijama dodatno olakšava snalaženje u izazovnim uslovima.

Tokom vožnje, već kod drugog prestrojavanja zamjećujete kako vas drugi vozači puštaju da se bez ikakvog srkleta uključite ispred njih, a na autoputu vas naprosto prate, uz rijetke koji žele demostrirati svoju nadmoć u brzini. Ukratko, u LC ne samo da se osjećate ugodno, nego i moćno – bez obzira što vam to nije bila prvobitna želja. Toyotin novi Land Cruiser pobrinut će se da se osjećate udobno i sigurno, a svaku dugu vožnju učiniti jednostavnom. Ovo je naprosto vozilo u kojem dužina putovanja ne predstavlja problem.

Stvoren za svaku avanturu

Pod haubom testnog modela nalazi se 2,8-litreni turbodizelski motor snage 205 KS (151 kW), u kombinaciji s osambrzinskim automatskim mjenjačem, a pogon na sva četiri točka omogućava mu da lako savlada sve prepreke. S maksimalnim okretanjem momenta od 500 Nm, Land Cruiser je stvoren za svaku avanturu, bilo na asfaltu ili izvan njega.

Ono što jesmo pratile je potrošnja goriva jer za vozilo teško skoro 2,5 tone potrošnja može itekako biti važna stavka. Zanimala nas je i ubrzanje, kao i maksimalna brzina. Na oficijelnoj stranici Toyote možete naći da je prosječna potrošnja 10,3 L/100 km što se manje-više poklapa sa potrošnjom tokom našeg puta a koja se kretala od 9,8 L do 11,2 L/100 km, dok brzinu od 100 km/h postiže za 12s. A kada se mašina zagrije onda ni ne osjetite kako u kratkom roku postigne brzinu na koju ja baš i nisam navikla. Stoga je oprez sa nogom na papučici gasa na otvorenom putu novina za mene. Svakako da su se iz Toyote potrudili da uz vizuelne signale šalju i zvučne kada prekoračite brzinu, upozore kada se približavate nekom ograničenju, drugo vozilo se približava… Ponekad svi ti zvukovi znaju iritirati dok se ne naviknetem ali tokom noćne vožnje, gustog prometa zaobilaznim uskim cestama (jer je autoput bio zatvoren zbog radova) je itekako koristilo svrsi i održavalo mi pobuđenost i koncetraciju u sitnim satima za volanom.

Toyota Land Cruiser nudi izvanrednu funkcionalnost kao putni automobil, a njegova prostranost je impresivna. S pet putničkih sjedala, prtljažnik nudi fantastičnih 742 l, pružajući jako mnogo prostora za prtljag.

Investicija koja traje

Toyota pruža impresivnu garanciju, uključujući 10 godina ili 200.000 kilometara, kao i 12 godina na zaštitu od korozije. Uz to, vlasnici uživaju u 5 godina besplatne Eurocare pomoći na cesti, što pruža dodatnu sigurnost i mir. Cijena osnovnog modela iznosi 142.570 KM, dok testirani model bez doplata košta 159.000 KM.

Za kraj, moram priznati da kao jedan od naših favorita u svom segmentu, Toyota Land Cruiser je istinski zaslužila mjesto na našoj listi izbora WWCOTY za 2025. godinu.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.