A$AP Mob: Nova era hip-hop stila

Može li Tumblr blog promijeniti svijet? Naravno da ne, barem ne još uvijek, ali očigledno da može stvoriti dovoljno hypea, interesa, furke oko potpuno nepoznatog mladog repera iz Harlema i od njega stvoriti svjetski poznatu zvijezdu. Dva albuma i nekoliko miliona YouTube pregleda kasnije ASAP Rocky je dobro poznato ime sa vrhova lista popularnosti.

 

ASAP Rocky
ASAP Rocky

 

 

 

A$AP Yams – ulični poduzetnik sa stilom

 

 

Ono što je daleko manje poznato jeste da je RealNiggaTumblr muzički i modni blog pokojnog A$AP Yams doslovno otvorio vrata Rockyju prema uspješnoj karijeri repera i povremenog modela. Iako je Rockyjev muzički talent neosporan, Yamsov marketinški genij je u pozadini čitave priče.

 

Rocky je kao Luke Skywalker, a ja sam Yoda, rekao je Yams kojeg su članovi kolektiva nazivali mozgom iza cijele operacije i hip-hop enciklopedijom.

 

Naime, upravo je on bio ključna figura kod stvaranja specifičnog i prepoznatljivog zvuka te je bio zadužen za njihovu online promociju na početku karijere. Kada se takmičite sa desetinama hiljada jednako kreativnih i vještih morate imati nešto posebno, onaj tajni sastojak koji će vas označiti kao lidera. Ono što je bilo potrebno Rockyju jeste Yams, mladi ulični poduzetnik u eri Interneta sa izuzetnim osjećajem za stil. Nažalost, preminuo je 18. januara 2015. 

 

Njegov životni put od pripravničkog posla kod Dukea Da Goda, menadžera i A&R-a Dipseta, preko pokretanja pomenutog bloga pa sve do okupljanja A$AP Mob grupe 2006. godine, klasična je priča o odlučnosti koja krasi biografiju svakog uspješnog poduzetnika. Sa 17. godina je na ruku istetovirao A$AP –  Always Strive And Prosper, puno prije nego što je uopšte bio u prilici da počne realizovati svoje snove.

 

 

Kolektiv A$AP Mob čine još  A$AP Ant, A$AP J Scott, A$AP Nast, A$AP Twelvyy, A$AP TyY, A$AP Lotto, A$AP Ty Beats i Da$h, svoje prvo izdanje – mixtape Lord$ Never Worry, koji je naišao na većinom podijeljene i negativne kritike, objavio je 2012. godine.

 

 

Yams je učio od najboljih. Inspiracija u životu bili su mu rap moguli kao što su Irv Gotti, Damon Dash ili Eazy-E, ljudi koji su u svoje vrijeme potpuno promijenili muzičku industriju. Yams je bio mnogo toga, ali nikada copycat. Ne slušam ničije savjete, vodim se vlastitom intuicijom, izjavio je za XXL magazin nakon što je Rocky objavio prvi album i postigao zavidan komercijalni uspjeh. Savršen primjer stava nabijenog mladalačkom energijom, DIY (Do-it-Yourself) etikom i IDGAF (I Dont Give A Fuck) životnom filozofijom.

 

Asap-Yams-2

 

 

Priča o munjevitom putu do svjetske slave zapravo je dobrim dijelom priča i o rastućem utjecaju društvenih mreža, ali posebno utjecaju Tumblra. Ima nešto drugačije u tom trenutačnom haosu slika i gifova, visoke mode i pornografije, sa kojim se suočite odmah nakon što registrujete profil. Generacije koje su svoje prve internet korake napravile uz Myspace ili Facebook nemaju problem privikavanja na Tumblr, ali mi nešto stariji imamo prirodan otpor prema kreativnom neredu koji naprosto prijeti da vas proguta i vječno zatoči u vlastitoj uvrnutoj logici. Upravo je ovaj haos omogućio približavanje, a zatim i postepenu mutaciju visoke i ulične mode, dizajnera i muzičara. Kada se na jednom mjestu, slika ispod slike, nađu Gucci Mane i Karl Lagerfeld, i kada njihov susret djeluje kao najnormalnija pojava onda znate da je svijet radikalno drugačije mjesto od onoga u kojem ste vi odrastali. Iz tog susreta prividnih suprotnosti Hip Hop je izašao bogatiji za nove oblike stila i prestiža, ponovo je osnažio svoju magiju zavođenja, a veliki brendovi dobili su direktnu vezu sa nesputanom tinejdžerskom kreativnošću. Rocky i kompletan ASAP Mob oličenje su takvog spoja. Nova era.

 

Ono što je Rockyja od samog početka učinilo drugačijim jeste stil u oblačenju potpuno nekaratkerističan za jednog repera. Njegov prvi veliki hit Peso, prepun je refenci na velika dizajnerska imena. Raf Simons, Rick Owens usually what I’m dressed in, jedan je od sada već kultnih stihova koji su natjerali klince da maštanje o skupim autima zamjene snovima o dizajnerskoj odjeći.

 

 

 

 

 

Stil oblačenja kao potvrda pripadnosti posebnoj grupi

 

 

Dobro, Kanye West i djelimično Jay-Z jesu nekoliko godina ranije isfurali high fashion, pretvorili Maisona Martina Margielu u statusni simbol nove generacije artistički nastrojenih klinaca, ali ASAP ekipa je prvi Hip Hop crew čiji je vizuelni identitet i stil oblačenja jednako važan kao i njihova muzika. Možda i važniji.

 

Nemojte me shvatiti pogrešno, ali odabir odjeće koja će na prvi pogled napraviti razliku između onih koji jesu i onih koji nisu oduvijek je ključna karakteristika svih subkulturnih pokreta. Za hip hop su zlatni lanci i široke pantalone bili ono što je Mohawk frizura i pocjepana odjeća za punk – potvrda pripadnosti posebnoj grupi. Run – D.M.C., Rakim, Wu Tang Clan, prije svih naravno ekscentrični Ghostface Killah i još mnogi drugi su godinama prije Rockyja i Yamsa diktirali trendove. Nekoliko brojeva veće hlače i dukserice i danas skupljaju prašinu u mom i mnogim drugim ormarima zahvaljujući naslovnim stranicama albuma koje smo na piratskim CD-ovima kupovali na sarajevskoj pijaci Sirano. Na lažnim i prečesto odvratno ružnim FUBU ili Wu Wear proizvodima šverceri su vjerovatno zaradili mala bogatstva. Oni koji su imali Phat Farm trenerku ili orginalni Ecko bili su ultimativne face. Mnoge stvari ostale su iste, recimo važnost brandova i markica, ali ne i širina i dužina. Skinny jeans je postao novi baggy.

 

Ghostface Killah
Ghostface Killah

 

Stotine, pa zatim hiljade, a danas i milioni klinaca širom svijeta poželjeli su izgledati jednako dobro kao i Rocky noseći Supreme ili BLVCK SCVLE x New Era Funeral Service kačket. Da i ne spominjemo saradnju Jeremyja Scotta sa Adidasom i sada već kultne patike sa psećim kostima. Ako ste tada imali dovoljno novca odnosno ako ste imali dovoljno bogate roditelje i znali kako ih nagovoriti da vam kupe baš te tene bukvalno ste lebdjeli iznad asfalta praćeni zavidničkim pogledima onih manje bogatih i sretnih.

BLVCK SCVLE x New Era Funeral Service

 

 

Sve počinje poprimati korporativni šmek

 

 

Izuzuetno popularni brendovi poput Hood By Aira svoj uspjeh duguju Rockyju i ostatku njegove ekipe, ali nije besmisleno tvrditi ni obrnuto. U istoj onoj mjeri u kojoj je rap muzika pomogla odrastanju pojedinih streetwear brendova i omogućila im priznanje u krugovima arogantnih kritičara visoke mode, tako su i oni zauzvrat skrenuli pažnju medija i publike na nove generacije repera ne samo kao na talentovane muzičare nego i kreatore ukusa u modi i umjetnosti. Internet underground je postao muzički, a streetwear modni mainstream.

 

Shane Oliver, glavni kreativac HBA-a, u posljednih nekoliko kolekcija odmakao se toliko daleko od svojih “skromnih” početaka sa majicama i šorcevima i upečatljivog, ali i sasvim običnog HBA ispisanog u debelim bijelim slovima. Teško je ne pomisliti barem na trenutak da je stari Hood By Air bio daleko manje pretenciozan, a samim time i puno više autentičan od novijih avangardnih Oliverovih kreacija.

 

Hood By Air

 

Na sličan način ni Rocky nije odolio izazovu. Muzika koju objavljuje u posljednje vrijeme sve više počinje poprimati onaj tipični korporativni šmek koji se osjeća kod velikih popularnih izvođača čija se muzika puno više kreira na sastancima sa izvršnim direktorima izdavačkih kuća i PR agentima, a ne sa kreativno bliskim ljudima. Svaka pjesma mora biti single, a svaki single mora biti hit.

 

Jasno je da Yams fali. Opasno fali.

 

 

 

E.M.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.