Molimao: Važan nam je kvalitet dizajna i ilustracija, ne pravimo kompromise zbog prodaje

Datum objave
22/06/2021
fotografije
Mario Ilić
razgovarala
Besima Svraka

Prije jedanaest godina svoju priču počeo je brend Molimao. Bez pretenzija ka masovnoj proizvodnji, kreiran u limitiranim serijama, Molimao je s pravom postao jedan od najprepoznatljivijih brendova grada Sarajeva. Riječ je o 100% domaćem brendu, koji odlikuju odličan dizajn te originalna pakiranja. Razgovarali smo sa osnivačem, Sandinom Međedovićem o samim počecima, novim projektima i planovima za budućnost.

 

Nedavno ste predstavili novu kolekciju u saradnji sa Mariom Ilićem. Kako je došlo do saradnje?

– Kolaboracija sa drugim kreativcima je jedan od najboljih dijelova ovog posla. Mariova estetika nam je uvijek bila bliska i dogovori za saradnju su trajali dugo jer on ne živi u BiH ali smo se napokon uskladili i zajedno radili na fotografisanju nove kolekcije. Pored fotografija Mario je kreirao i kratki video za Molimao koji možete pogledati na našim društvenim mrežama. Mario radi super svoj posao i nadamo se da ćemo opet sarađivati.

 

 

Jednom si izjavio da: Molimao nastaje kao neki vid ‘ispušnog ventila’, kao mjesto u kojem se nikad neće morati ulaziti u kreativne kompromise da bi se zadovoljile šire narodne mase, ali u kojem će svaki dizajn sigurno morati zadovoljiti standarde publike kojoj je upućen, koliko je teško s takvim stavom opstati na tržištu punih jedanaest godina?

– Sigurno nije lako opstati, ali to je put koji smo izabrali, da težište uvijek bude na kvalitetnom dizajnu i ilustracijama, koji defintivino komuniciraju sa manjim brojem ljudi, mi želimo da ljudi prepoznaju Molimao baš po tome. Naša ciljna skupina i jesu ljudi koji cijene dizajn i to što ne pravimo dodatne kompromise samo radi prodaje.

Koliko je teško insistirati na kvalitetu kada radite u BiH?

– Bilo je jako teško prije 11 godina, kada smo počinjali jer smo bili prvi i nije bilo razvijene svijesti u proizvodnji o standardu kvalitete kojem smo mi težili. Kroz godine smo učili, napredovali i trudili se da dižemo nivo produkcije, od printa do materijala i svega između. Današnja Molimao majica nije slična modelima iz prvih godina i ponosni smo na napredak koji smo napravili. Naravno u cijelom procesu dolazilo je i do nekih grešaka, ali uvijek smo se trudili iskomunicirati takve stvari sa publikom, i praviti korekcije svake sezone. Generalno u BiH se uvijek bavimo nekim improvizacijama jer smo malo tržište što za sebe veže niz izazova koji od vas traže dosta kreativnosti.

Molimao x Mario Ilić

Kad si počinjao da li si mislio da će brend postojati jedanaest godina? U kom trenutku je hobi postao posao?

– Nikad to nisam posmatrao kao projekt koji će se završiti za nekoliko godina, uvijek sam imao želju da se Molimao dugoročno razvija i postane prepoznatljiv gradski brend. Kako smo rasli i priča je postajala kompleksnija, moje obaveze prema klijentima u Studiju Deset i rad za Molimao su se izjednačili. Stvari su postale ozbiljnije kada su se pridružili Damir koji vodi naš webshop, i bavi se videom i studijskim fotografijama, kao i moja supruga Nejra koja je preuzela dio oko kontenta, organizacije i marketinga.

Sigurno nije lako opstati, ali to je put koji smo izabrali, da težište uvijek bude na kvalitetnom dizajnu i ilustracijama, koji defintivino komuniciraju sa manjim brojem ljudi, mi želimo da ljudi prepoznaju Molimao baš po tome

Vi ste puno prije svih kreirali street wear brend, danas je to postalo mainstream, jako puno je sličnih street wear brendova u BiH, kako komentarišeš to? 

– To je normalno, i drago nam je ako smo uticali na stvaranje takve scene kod nas. Smatramo da je kvalitetna konkurencija dobra za sve. Međutim jako puno brendova se pojavi i nestane iste godine, vrlo je moguće da ljudi imaju iskrivljenu sliku o tome šta je sve potrebno da bi se radio ovaj posao jer gledajući sa strane sve izgleda dosta jednostavnije nego što ustvari jeste. Malo je kvalitetnih projekata ali procentulano gledano mislim da je to svugdje prilično slično. Ono što je najbitnije jeste da se u ovih 11 godina dosta razvila svijest kod publike i danas je normalno kupovati proizvode domaćih dizajn brandova.

Dizajn je pun motiva Sarajeva, što čini majice i na neki način suvenirima, zašto samo Sarajevo, a ne još neki drugi gradovi u BiH?

– Odrastao sam na streetwear i skate brandovima koji su pričali neku gradsku priču, bili su inspirisani lokalnom zajednicom i glorifikovali su gradove iz kojih su dolazili bio to New York, LA ili Berlin. Molimao je iz Sarajeva i ovaj grad je naša inspiracija, cilj je da budemo lokalni streetwear brand a ne još jedna kopija američkog.

Generalno u BiH se uvijek bavimo nekim improvizacijama jer smo malo tržište što za sebe veže niz izazova koji od vas traže dosta kreativnosti.

Molimao x Mario Ilić

Kako izgleda put jedne Molimao majice? Gdje kupujete materijale, ko i gdje ih šije?

– Sve počinje skicom koja ako preživi test vremena prerasta u dizajn. Materijale sada već naručujemo dosta unaprijed i uvozimo ih u BiH, a imamo mrežu dobavljača sa kojima radimo različite proizvode, zavisnosti od kolekcije i onoga što nam je u tom trenutku potrebno. Sve se proizvodi u BiH i na to smo veoma ponosni jer je Molimao 100% domaći proizvod. Nakon same produkcije slijedi dosta posla koji je vezan za planiranje, marketing i prodaju jer sama kreativa je mozda 20% rada. Zadnja karika su poštari koji vam dostave vašu narudžbu.

Vremenom ste počeli da pravite i druge stvari osim majica, što se pokazalo kao pravi potez. Kako ste se odlučili za to?

– Od početka smo imali želju da se Molimao dizajn primjenjuje na različitim proizvodima, i ponuda se godinama organski širila. Generalno se ne opterećujemo mnogo formatima, trudimo se da pravimo stvari koje bi mi voljeli da imamo. Dizajn i ilustracija su u centru svega i to je ono što je bitno.

Koji je najprodavaniji komad od početka nastanka brenda?

– Vjerovatno naš repetitor dizajn sa mjesecom, zato jer postoji već 11 godina u raznim oblicima.

Da li ste ikada razmišljali o otvaranju fizičkog shopa?

– Da, ta potraga traje već duže vremena. Prije tri godine smo krenuli u otvaranje shopa međutim zbog nekih problema sa papirologijom se ta priča izjalovila. Ali uskoro bi naša publika napokon mogla imati priliku da dođe u Molimao shop. Javimo vam na vrijeme.

Ono što je najbitnije jeste da se u ovih 11 godina dosta razvila svijest kod publike i danas je normalno kupovati proizvode domćih dizajn brandova.

Od kolekcija izdvajamo onu koju ste radili u saradnji sa brendom Mireldy iz Zagreba, reci nam više o toj saradnji.

– Imeldu znam jako dugo, od prve godine akademije i bila je uvijek tu u planu za neku kolaboraciju od samog početka Molimaoa. Njena estetika je komplementarna sa našom, tako da je to bila zaista veoma prirodna kolaboracija. Kad su nam se rasporedi poklopili a i kad smo pronašli ideju koja nam odgovara kolaboracija se desila.

Šta možemo očekivati dalje od brenda Molimao?

– Trenutno smo fokusirani na projekt otvaranja shopa i nadamo se da ćemo veoma brzo moći podijeliti više informacija o tome. Pored toga konstantno se radi na novim proizvodima i kolaboracijama o kojima ćete najbrže saznati na našem instagram profilu Molimao.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
U novembru treće izdanje studentskog festivala POSTFEST