Modni dizajner Raf Simons neočekivano je napisao na svom Instagram profilu da će njegova nedavno predstavljena kolekcija proljeće-ljeto 2023. ujedno biti i posljednja.
– Nedostaju mi riječi kojima bih rekao koliko sam ponosan na sve što smo postigli. Zahvalan sam na nevjerojatnoj podršci svog tima, saradnika, novinara i kupaca, prijatelja i porodice te naših odanih obožavatelja i vjernih pratitelja. Hvala vam svima što vjerujete u našu viziju i što vjerujete u mene, napisao je Raf Simons na Instagramu.
Razmišljajući sad o kolekciji Corps, Coda koja je prikazana u Londonu i o zagrljajima koje je dizajner poklonio publici, moglo se predvidjeti da će to biti posljednja kolekcija ovog dizajnera, ali i ne njegova zadnja.
Simons se oprostio od obožavane javnosti i ugasio svoj brend dok je još uvijek bio relevantan, te spriječio da njegov historijski brend dođe do istog kraja kao i brendovi njegovih duhovnih učitelja, Helmuta Langa i Martina Margiele, čiji su životi nastavljeni bez njihovih kreatora.
Iako je razlog zatvaranja brenda nejasan, upućeni nagađaju da bi to moglo biti zbog turbulentnog financijskog tržišta s kojim se modna industrija suočava. Naime, u novembru 2019. američki dizajner Zac Posen ugasio je svoj brend nakon 20 godina poslovanja, dok je u junu 2020. njujorški brend Sies Marjan objavio da se gasi zbog financijskog utjecaja Covida 19.
Black Palms / proljeće-ljeto 1998.
Proljeće 1998. je bila šesta kolekcija Rafa Simonsa—i druga revija na pisti. Pod nazivom Black Palms, kolekcija je predstavljena u parking garaži u blizini Trga Bastilja uz glasnu muziku benova Lords of Acid, Permanent Fatal Error, Reese & Santonio i The Sisters of Mercy. Reviju su nosili modeli iz cijele Evrope, vitki mladići, uglavnom bez iskustva u modelingu. Kolekcija u kojoj su figurirane prljave patike, majice bez rukava ispisane anarhističkim simbolima i grafikama starih rok bendova, miješa otmjenost krojenih revera sa svijetom skejtera i pankera.
Riot! Riot! Riot! / jesen – zima 2001.
Remek-djelo stajlinga, sveti gral arhivske mode, vrhunac, Simonsova revija FW01 predstavljala je prekretnicu za dizajnera koji je, kao nezavisna zvijezda belgijske scene, ušao u mainstream modni diskurs sa svim njegovim nabojem. Organizirana nakon jednogodišnjeg odmora od mode, inspirisana outfitima istočnoevropskih tinejdžera. Kolekcija je odbacila njegovu klasičnu mršavu, oštru siluetu i pred oči svijeta iznijela orgomnu odjeću.
Woe Onto Those Who Spit On The Fear Generation…the Wind Will Blow It Back / proljeće – ljeto 2002.
Modeli su bili maskirani u buntovnike koji vitlaju bakljama; crvene i bijele boje govorile su o hiper-sublimiranom konceptu koliko i o urbanoj uniformi. Čuveni Kollaps duks, uz brojne druge grafike, debitovao je upravo u ovoj kolekciji, čija su ogorčena i gorka raspoloženja sažeta u moto We are ready and willing to ignite, just born too late.
Raf Simons & Sterling Ruby / jesen – zima 2014/2015
Izuzetno trijumfalna kolekcija, koja je obilježila definitivan ulazak Rafa Simonsa u rastuću streetwear kulturu koju čine reperi i multidisciplinarni kreativci. Označila je potpunu fuziju dizajnera sa radovima Sterlinga Rubya. Dizajner je nakon revije kolekciju nazvao naše dijete, jer je čitav asortiman nastao u saradnji sa umjetnikom.
Nightmares and Dreams / jesen – zima 2016./2017.
Tri mjeseca nakon što je napustio Dior Simons je kreirao kolekciju koja je predstavljala njegov identitet i utjecaje. Kolekcija je koliko osvrt na Simonsovu prošlost, toliko i odraz njegovih utjecaja, a posebno Martina Margiele. Sa ovom kolekcijom se i javila pomisao da će se povući sa scene i nestati i postati nevidljiv baš kao i njegov idol. Kolekcija je predstavila legendarne uništene mega-džemere u koledž stilu koji su možda jedan od najreprezentativnijih komada te veze između prošlosti brenda i njegovog tadašnjeg toka.
Youth in Motion / jesen-zima 2018/2019
Slobodno možemo reći da je to Simonsova kolekcija za vjekove. Youth in Motion je, jednostavno rečeno, prekrasna. Modeli su šetali pistom kroz bujne eksplozije cvijeća i boca Côtes du Rhône, praznih pehara, raskošnih košara grožđa, slatkiša i čokolade koje su podsjećale na dekadentne, iscrpljene i pogrebne atmosfere u kojima se miješala flamanska mrtva priroda ili na after partyje nakon što su svi gosti otišli. Posjećala je na neki čudan način na čuveni Nirvanin Unplugged.