Dramatičan porast pljački luksuznih butika: Moda na meti!

Release Date
17/06/2024
naslovna fotografija
Avan Wathman / Pexels

Prije osam dana, zlatarnica Bulgari na Via Condotti u Rimu postala je poprište drske pljačke. Lopovi su odnijeli dragulje vrijedne pola miliona eura. Alarm se oglasio nešto iza ponoći, ali kad je policija stigla, zatekli su zaključana vrata. Ispostavilo se da su lopovi iskopali rupu u podu, kroz koju su ušli i pobjegli. Istraga je u toku, a policija koristi snimke internih kamera i drugih nadzornih uređaja u potrazi za počiniteljima.

Manje od dvadeset i četiri sata kasnije, četvorica lopova izveli su spektakularnu pljačku butika Chanel na Avenue Montaigne u Parizu. Upotrijebivši automobil kao udarni ovan, razbili su izlog i zapalili vozilo, te pobjegli s plijenom procijenjenim između šest i deset miliona dolara. Samo nekoliko dana kasnije, ista avenija bila je poprište još jedne pljačke, ovog puta draguljarnice Harry Winston, gdje su lopovi uzrokovali milionske štete.

Posljednjih dana maja, dvojica maskiranih muškaraca uspjela su opljačkati hotelski butik u Miamiju za samo 43 sekunde, odnoseći Hermès torbe u vrijednosti 1,8 miliona dolara. Nekoliko sedmica ranije, butik Bottega Veneta u Bellevueu, SAD, opljačkala je grupa maloljetnika, dok su u New Yorku naoružani pljačkaši odnijeli Gucci robu vrijednu 50.000 dolara. U martu je skupina kalifornijskih lopova uhapšena nakon što su u nizu pljački ukrali robu vrijednu 300.000 dolara iz raznih butika duž istočne obale. Milanski džeparoši nisu poštedjeli ni F1 vozača Carlosa Sainza, kradući mu sat Richard Mille sat.

Je li svijet mode suočen s epidemijom pljački?

Ako su slike maskiranih pljačkaša koji razbijaju izloge draguljarnica postale gotovo očekivane, novost je da lopovi sada ciljaju i na torbice, cipele i odjeću iz butika poput Chanel i Gucci. Dok se nakit može rastopiti, a drago kamenje lako preprodati, ukradena odjeća i torbe mogu se značajno obezvrijediti ako se prodaju ispod pulta. Ipak, takve krađe često su dio međunarodnih lanaca – primjerice, jedan ukradeni Richard Mille sat u Milanu praćen je sve do Kine.

Ponekad, rješenje je jednostavnije. Kad su Pradini zaposlenici otkrili krađe u njihovoj radionici, shvatili su da ih čistačica krade kako bi ih rođaci preprodali na velikim platformama za korištenu robu. Ukupna vrijednost krađa: 300.000 eura. Uprkos tome, preprodaja na platformama poput Vinteda pokazala se kao spor proces.

Nedavne krađe u Rimu i Parizu djeluju kao dobro isplanirane operacije. Primjerice, u slučaju Chanel pljačke, lopovi su koristili dva automobila – jedan za razbijanje izloga, drugi za bijeg.

Ove organizirane pljačke naglašavaju kako su kriminalci shvatili da iza svakog butika u luksuznim četvrtima poput Montenapoleonea leže skladišta puna skupocjenih proizvoda, lako preprodajivih kroz manje-više sljedive kanale. Modni brendovi su savršene mete jer su pripremljeni za sitne krađe, ali ne i za naoružane pljačke. Mnogi butici imaju minimalne sigurnosne mjere, s tek nekoliko vrata koja ih dijele od ulice, dok su unutar njih prostorije pune potencijalnog plijena. Jedna torba može se preprodati za nekoliko hiljada eura.

Pitanje sigurnosti dodatno je istaknuto prošle godine kad je prije Balmain revije 50 komada odjeće ukradeno u Parizu. Tim brenda je morao sve ponovo praviti prije same revije. Ukradeni komadi još nisu pronađeni, a detalji krađe ostaju nejasni.

Studija objavljena u Forbesu prošle godine nije dala optimističnu sliku ovog problema. Anketirani rukovoditelji luksuznih trgovina predviđaju porast kriminala, pri čemu 31% očekuje dramatično povećanje krađa. Iako 24% smatra sigurnost odličnom, većina ocjenjuje stanje kao samo dobro ili prosječno. Sigurnosni troškovi očekivano će porasti između 28% i 40%, odraz mjera koje brendovi usvajaju u svijetu gdje je novac rijedak, a lopovi nikad kreativniji.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.