Moja novootkrivena strast su pub kvizovi. Prije nekoliko sedmica, dok sam se borila sa svojom ekipom za pobjednički vrh, došlo nam je pitanje: Godine 1895. osnovana je kompanija Laurin & Klement u Austrougraskoj Monarhiji. Kompanija je na početku proizvodila bicikla, ali se kasnije spezijalizirala na proizvodnji automobila. Godine 1925. preuzima je jedna kompanija koja se danas nalazi u sklopu velike njemačke auto grupacije. Kako se zvala ta kompanija? Nakon mnogo vijećanja, logiciranja, pa čak i spominjanja ispravnog odgovora, mi smo izabrali pogrešan i izgubili dragocijeni bod. Pravi odgovor glasio je: Kompanija se zvala ŠKODA. I naučih ja nešto o Škodi, sasvim slučajno uz izgubljeni ponos.
Samo par dana nakon toga shvatila sam da je to bilo predskazanje, jer mi se urednica ovog našeg najdražeg portala javila sa upitom da li želim testirati novu Škoda Kodiaq, prvo auto koje je stiglo u redakciju namijenjeno FBL ženskom drivers clubu. Hoću, kako neću!
Dakle, ja sam jedna sasvim obična žena, moje poznavanje automobila i mehanike istih nije nista posebno, ali jako volim voziti. Pri kupovini auta najvažnije mi je kako se osjećam u autu dok vozim. Prilikom kupovine, naravno, da mi je i boja važna, a važna mi je i audio oprema, volim slušati muziku dok vozim.
Škoda Kodiaq, klasične sive boje, koju sam dobila na tesitranje ima sljedeće oznake:
- 200 konjskih snaga, odličan početak za mene, volim stisnuti gas kada mi se ukaže prilika
- DSG7 – 7-stupanjski mjenjač sa dvostrukom spojkom, oduševljena sam što je automatic. Zašto više iko vozi auta koja nisu automatic?
- 4X4 pogon na sva četiri točka
Auto sam preuzela od ljubaznog osoblja u salonu Das Welt u Ulici Džemala Bijedića br.177. (preko puta Fisa u Halilovićima). Sjedam u auto i prvo zapažanje – riječ je o prostranom automobilu sa kožnim enterijerom, sjedala pola platno, pola koža. Kako sam već rekla volim slušati muziku i čim sam ušla s lakoćom spajam telefon sa sound systemom u autu i lagano se isparkiravam dok muzika trešti. U Sarajevu je topao novembarski dan, i ja s merakom krećem iz Halilovaća prema centru grada.
Škoda Kodiaq postavlja standarde u konkurenciji i drži se u odnosu na jaku konkurenciju. Uključujući Tiguan iz matične kompanije Volkswagen. U opisu ovog automobila stoji da je riječ o SUV-u koji nudi prostranost, udobnost i raznovrsnost. Automobil je poznat po svojoj funkcionalnosti, vrhunskoj unutrašnjosti i svestranoj upotrebljivosti. Da, tako je!
Dužina auta varira od oko 4.7 do 4.8 metara, širina oko 1.9 metara, visina oko 1.7 metara. Kako sam ja visoka 184cm volim velike automobile, jer mogu lijepo smjestiti noge. Ovaj Kodiaq je prostran i veoma udoban. Probala sam sjediti i iza, ima nevjerovatno mnogo prostora. Prostor za noge pozadi pruža prvoklasni osjećaj. Posebno važno za veće porodice ili ako putujete često. Opušteno putovanje sa puno prtljage, nije nikakav problem, čak ni sa četiri ili pet osoba. Brutalno velik prtljažnik ima čak 720 litara.
Sa svojim ogromnim dimenzijama i visokim položajem sjedenja, prenosi osjećaj veličine i dobar pregled drumskog saobraćaja. Kodiaq također nudi još jednu prednost koja može biti presudna za kupovinu: opciju od sedam sjedišta.
Negativna strana njegove veličine je parking u automobilima pretrpanom Sarajevu i mimoilaženje na uskim, brdovitim cestama, što je realno problem svakog većeg auta u Sarajevu.
Njegove performanse se obično smatraju solidnim za ovu klasu vozila. Uobičajene performanse uključuju ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 8 do 10 sekundi, sa maksimalnom brzinom od oko 200 km/h, mada se ovo može razlikovati u zavisnosti od motora i modela.
Efikasni motori, kao i dobre performanse, često se spominju kao prednosti, posebno kod novijih modela. Prosječna potrošnja na testu iznosila je 7.1l, što je zaista fenomenalno.
Bez obzira gdje je vozite, bilo van puta, u gradu ili na seoskom putu ili autoputu, Škoda Kodiaq predstavlja osjećaj ugodnog putovanja. Možete prilagoditi programe vožnje, situacijama vožnje. Verzije 4×4 imaju off-road način rada. Kontrola spuštanja niz brdo me podržava pri vožnji i garantuje sigurnost. Jako mu dobro leži vožnja uzbrdo i jasanje po off road terenu. Da mi nije bilo nezgodno baš bih ga lomila off road. Putuje se ugodno, bez naginjanja karoserije.
Kodiaq se često ističe svojim modernim dizajnom i opremom visoke kvalitete. Posebno su mi se svidjele sljedeće stvari:
- Grijanje volana i sjedišta – Yes, please! Kakva genijalna stvar za nadolazeću zimu. Nikad nisam vozila auto sa grijanjem za volan volana, ali sam sa zadovoljstvom probala
- Sound system – Odličan! Slušala sam sve od rapa do Mansona
- Air-care – Mnogo važna stavka za jednu alergičarku, jako zgodna stvar koja čisti zrak koji ulazi u autu
- Tipke na volanu – jako zgodne tipkice za pojačavanje muzike, navigaciju i promjenu screena.
- Ima ugrađene mrežice za prozore – odličan detaj ako putujete, a sunčano je
- Full led matrix farovi – osiguravaju optimalno osvjetljenje i povećavaju sigurnost
- ambijentalno osvjetljenje – Umotana u različita svjetlosna raspoloženja, Škoda dodatno proširuje funkcije LED ambijentalnog osvetljenja
U osnovi, Škoda se smatra pouzdanim brendom, a Kodiaq je zreo model koji je na tržištu već duže vrijeme. Škoda Kodiaq nije jeftina, ali nije ni skupa. Izrada i kvalitet prate Volkswagen standarde, a zbir njegovih dobrih karakteristika čine Kodiaq atraktivnim porodičnim vozilom.
Mislim da se nekako kod nas Škoda jos uvijek ne smatra nekom luksuznom opcijom, ali vjerujte da će vaše iskustvo vožnje biti luksuzno, mega prijatno i da će vas Škoda iznenaditi kako ćete se osjećati dok je vozite.