U Norveškoj influenseri po zakonu moraju naglasiti koje fotografije su fotošopirane

Datum objave
07/07/2021
fotografija
@Polinaloves via Twenty20
Kako bi sačuvali mentalno zdravlje i samopuzdanje svojih građana, vlasti u Norveškoj unijeli su promjene u zakon o oglašavanju i marketingu. Novi zakon zahtijeva od influensera i oglašivača da naglase koje fotografije objavljene na društvenim mrežama su obrađene, odnosno fotošopirane. Retuširanje i dorada slika koje se objavljuju društvenim mrežama mogući su samo ukoliko se naznači da su fotografije uređene u fotošopu ili kroz filtere.

Ministarsvo za zaštitu dece i porodice zaduženo je za sprovođenje ovog zakona jer se vjeruje da su upravo djeca i adolescenti pod ogromnim uticajem influensera, poznatih i uopšte društvenih mreža. Pokazalo se da je trenutno stanje u društvu takvo da mreže izazivaju veliku nesigrnost kod mladih i negativno utječu na njihovo mentalno zdravlje.

– Mladi ljudi su izloženi ogromnom pritisku da moraju da izgledaju savršeno a taj pritisak je dijelom izražen preko društvenih mreža i oglasa i modela koji su gotovo uvek prikazani nakon što budu digitalno retuširani. Ovako su mladi izloženi ideji ljepote koju je nemoguće dostići, stoji u saopštenju Ministarstva.

Iako je ideja prihvaćena, ostaje i dosta nepoznanica u tome kako će sve u praksi izgledati. Odredba retuširanje ili korekcija može, zavisno od definicije da se odnosina prepravljanje crta lica ili oblika tijela oba na slikama, ali i doradu svjetla, sjenki ili boja na slikama kako bi se ispravile nepravilnosti na licu modela, na primer. Nije definirano koje su granice između uobičajenog procesa obrada slika i mijenjanja fotografija tako da se promijeni izgled osobe koja se na njoj nalazi.

Ovo je samo prvi korak koji najavljuje da promjene stižu. Nešto slično je već postala obaveza u Francuskoj i pitanje je vremena kada će početi da se primjenjuju i u drugim državama.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
Frexinet, najpopularnije špansko pjenušavo vino, stiglo na bh. tržište