foto_Hana Elezović

Predstavljamo Udruženje ORHIDEJA iz Stoca

Udruženje Orhideja iz Stoca osnovano je prije prije trinaest godina. Njegova misija je osnaživanje žena kroz edukaciju i razvoj vještina, te razvijanje kolektivne svijesti o zajedničkom radu i razvoju zajednice. Udružnje radi na mnogo projekata koji su usmjereni na radionice suvenira, šivanje, poljoprivredne i ekološke edukacije, organiziraju seminare o ravnopravnosti spolova i pravima žena. Veliki dio svog rada Udruženje je posvetilo uzgoju eko hrane, pa tako u saradnji sa Zadrugom Hercegovka nude jedinstveni izbor hrane s područja Hercegovine.

 

Osim toga u sklopu Udruženja djeluje i Dnevni centar Gnijezdo, koji nudi pomoć pri učenju, izradi domaćih zadaća, kreativne, sportske, muzičke te razne druge radionice. Nedavno su otvorili i hostel Vodopad.

 

O svemu ovome razgovarali smo sa direktoricom Udruženja Orhideja Minvom Hasić i koordinatoricom Centra Gnijezdo Ernom Kohić.

 

 

 

Šta Vas je navelo da osnujete Orhideju?

Minva Hasić_Prije četrnaest godina imali smo jedan seminar na kojem sam prisustvovala, a na kojem se govorilo o podršci ženama u povratničkoj populaciji. I ja sama sam bila povratnica u to vrijeme i željela sam napraviti jednu organizaciju koja će pomagati ženama kako psiho-socijalno, tako i ekonomski kroz razne projekte.

 

Šta je misija Udruženja?

Minva Hasić_Misija udruženja je napraviti bolji ambijent za življenje, za žene i za sve stanovnike grada Stoca.

 

Orhideja postoji već 13 godina, šta Vam je bio najveći izazov do sada?

Minva Hasić_Najveći izazov predstavlja (ne) saradnja sa lokalnom vlašću, s kojom evo kroz ovih trinaest godina nismo mogli uspostaviti fer odnos. To je generalno problem, a drugi problem se tiče same organizacije, njene strukture i unutrašnjeg rada, problem predstavlja motivacija mladih ljudi i žena. Cjelokupna situacija u našoj zemlji utječe na ekonomski razvoj grada i svi problemi koji se sreću danas u BiH, posebno maloj zajednici kao što je Stolac, odražavaju se na jednu malu organizaciju kao što smo mi i sve što pokušavate raditi, zapravo, predstavlja izazov.

 

foto_Udruženje Orhideja
foto_Udruženje Orhideja

Ipak, ne odustajete, u fokusu su projekti koji imaju ekonomsko osnaživanje žena. Da li, bez obzira na nedostatak motivacije, vidite odraz svog rada u vašoj lokalnoj zajednici?

Minva Hasić_Da, već je više od 100 žena obučeno za neke vještine kroz razne kurseve, radionice i projekte. Mi smo se nekako fokusirali na dvije teme, to su turizam i poljoprivreda, tako da možemo reći da se dosta žena osamostalilo i počelo neke svoje aktivnosti unutar svog porodičnog biznisa ili samostalno, neko radi suvenire, neko nakit, neko proizvodi jaja, mlijeko… Pomogli smo brojnim ženama u području poljoprivrede, preko raznih međunarodnih organizacija donirana im je oprema, repromaterijal i sl.

 

Kako se postaje član/članica Udruženja?

Minva Hasić_ To može postati svaka punoljetna osoba, ona treba da donese svoje podatke i dobija člansku karticu. Članarina se ne plaća, svaki član sa sobom donosi svoju pozitivnu energiju i svoje ideje. Uvijek smo otvoreni za sve članove i članice, svi su dobrodošli.

 

Na koje projekte ste posebno ponosni?

Minva Hasić_Za nas, jedan od najvećih projekata koji smo radili je YES EQUALITY, projekt koji smo radili sa svim školama na području opštine Stolac, osnovne i srednje i po bosanskom i hrvatskom planu i programu i opštini Berkovići (obje škole). Tu smo radili Dane crtanja u osnovnim školama i video radionice u srednjim školama.Na kraju tog projekta smo napravili jednu izložbu gdje su sve škole došle. Izložba je bila u Muzeju. Bio je to lijep projekt sa više od 500 djece.

 

foto_Hana Elezović
foto_Hana Elezović

 

Jako mnogo radite s mladim ljudima. U sklopu Orhideje djeluje i Centar Gnijezdo. Kako ste došli na ideju osnivanja centra i koja je njegova misija?

Erna Kohnić_Prije 3 godine bila je aplikacija za osnivanje Dnevnog centra koji je izdala fondacija iz Banja Luke u saradnji sa organizacijom Kinder post zegel iz Holanndije i Minva Hasić, direktorica Orhidej me pozvala da zajedno sa dva volontera popunim aplikaciju i projekt je odobren. Misija je u biti osigurati za djecu zdraviju okolinu za odrastanje, te pomoći njihovim svakodnevnim školskim problemima, kao i životnim.

 

Na šta ste najviše ponosni kad je riječ o Centru Gnijezdo?

Erna Kohnić_Najveći uspjeh su definitivno ta djeca s kojom radimo. Mislim da je najveći uspjeh što smo im osigurali bolji i zdraviji način odrastanja, osim toga dobijaju pomoć koju mnoga od te djece ne mogu dobiti kod kuće. Cilj su djeca i njima se uvijek prilagođavamo.Tako da, ovisno o potrebama djece mi ćemo svoje ciljeve prilagoditi osiguravanju njihove bolje budućnosti i izvođenja na pravi put. Najveći problem je što opština Stolac i gradonačelnika Stoca ne pružaju nikakvu podršku iako smo pokušavali nekoliko puta stupiti s njima u kontakt. Jedinu podršku koju imamo je podrška škole koja surađuje sa nama.

 

Da li u budućnosti planirate još neke projekte koji će više angažovati mlade?

Minva Hasić_Nekih sedam godina smo u Mreži razmjene volontera, IVC volonterska mreža mladih u Evropi i i mamo priliku da pošaljemo mlade ljude iz Stoca u Evropu, od tri mjeseca do godinu dana. Osim toga primamo volontere iz raznih zemalja. Nažalost, za ovih sedam godina nikad niko iz Stoca se nije prijavio da ide negdje vani, a mi svake godine ugostimo najmanje dvoje volontera iz stranih zemalja.

 

Cilj projekta Vrtovi Stoca, vrtovi Evrope imao je cilj razmjene studenata iz Francuske sa đacima iz Stoca. 

Minva Hasić_To je jedan lijep projekat koji je nastao prije desetak godina i zamišljen je kao evropski projeat koji će stanovnike Stoca odvesti prema Evropi, na način da građani Stoca otvore svoje avlije na tih nekoliko dana i prime goste koji će moći vidjeti njihove vrtove, te popričati sa njima. Projekt je zamišljen da studenti iz Francuske dolaze na praktičnu nastavu u Stolac. Međutim, ni tu nismo naišli na suradnju lokalne zajednice, tako da taj projekt sa godinama gubi smisao i pretvara se samo u tu praksu, jer lokalna zajednica ne daje podršku.

 

foto_Hana Elezović
foto_Hana Elezović

Udruženje Orhideja i Zadruga Hercegovka kroz zajedničku saradnju nude jedinstven izbor eko hrane sa područja Hercegovine. Od koga kupujete namirnice za proizvodnju i šta sve proizvodite?

Minva Hasić_Orhideja je registrovala zadrugu da bi mogli prodavati sve te proizvode koje pravimo. Širom BiH imamo trgovine zdrave hrane koje kupuju od nas te proizvode i plasiraju na bh. tržište, a što se tiče sirovine kupujemo iz Stoca i okoline, nešto iz Berkovića, uglavnom su to naši kooperanti, ljudi koji proizvode za nas. Otkupljujemo voće i povrće od naših članica, prerađujemo ga i prodajemo uglavnom na tržištima bh. gradova. Proizvodi su raznovrsni, od džemova od domaćeg voća poput jabuka, breskvi, šipka, trešanja, smokvi, do ajvara, mariniranog bijelog luka, sušenog paradajza u maslinovom ulju, tu je i sirće sa smokvama i brojni drugi proizvodi.

 

Iako više puta naglašavate kako nemate podršku zajednice, nedavno ste otvorili i hostel. Kako ste došli na ideju?

Minva Hasić_Ideja je došla jednostavno iz naše potrebe, jer smo i kroz Vrtove Stoca i ostale projekte za koje smo partneri u Stocu imali problem gdje smjestiti te ljude i onda smo pisali projekt, aplicirali sa jednim od njih za Unicredit fondaciju i dobili novac od njih da rekonstruišemo kuću koju smo već bili kupili. Kuća je bila u ruševnom stanju, ali smo je osposobili i tako smo počeli širiti prostor.

foto_Udruženje Orhideja
foto_Udruženje Orhideja

 

Lokalna vlast Vam ne pruža dovoljno podrške, ko vam je do sad bio najveća podrška u radu? Kako opstajete?

Minva Hasić_Do sad smo imali jednog najvećeg partnera CCFD koja nas je podržavala svih ovih desetak godina.Tu su bili još Američka ambasada, Kanadska ambasada, UNDP i Handicap International.

 

tekst_ Ajla Šarić, Lejla Eminović, Amar Turajlić, Adelisa Subašić, Sara Elezović, Harun Pirić

foto_Hana Elezović i Udruženje Orhideja

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
10 najvrijednijih modnih brendova na svijetu