Upoznajte SEGORA KARIĆA, 21-godišnjaka koji zna sve o parfemima

Datum objave
14/11/2022
razgovarala
Besima Svraka
fotografije
Semir Pehlić

Danas smo posjetili jednu posebnu lokaciju u centru Sarajeva, koja za cilj ima kupcima istančanog ukusa pružiti iskustvo potpunog uživanja u najvećem izboru vrhunskih niche parfema na ovim prostorima, okupljajući više desetina najprestižnijih svjetskih brandova i više stotina jedinstvenih parfema na jednom mjestu. Radi se o niche dijelu Plaza parfumerije.

Kada zakoračite u niche dio u Plaza parfumeriji, tu će vas dočekati nasmijano lice domaćina, uvijek vedrog i spremnog za razgovor, najmlađeg parfemdžije Sarajeva, Segora Karića. Svoju strast prema parfemima otkrio je na ekskurziji u srednjoj školi, a danas je već kreirao svoj vlasiti parfem. Njegove recenzije i prijedloge parfema možete pratiti na Plazinom TikTok profile čiji pregledi prelaze i 200 hiljada, a definitivno su mu osigurala status vrlo cijenjenog parfemskog insajdera. A čitava priča je posebno interesantna kad saznate da Segor ima samo 21 godinu.

Bilo nam je veliko zadovoljstvo i čast da o parfemima popričamo sa Segorom i pitamo ga sve što nas interesuje o ovoj temi.

Poznajete parfeme jako dobro. Kako je počela Vaša parfemska priča? Kada i kako ste ušli u ovu neobičnu disciplinu proučavanja mirisa?

– Konkretno počinje prije 3, 4 godine na ekskurziji u Barseloni. Imate ono slobodno vrijeme od nekoliko sati koje dobijete da radite šta hoćete kad vas vodiči napokon popuste sa informacijama koje osamnaestogodišnjaka na ekskurziji baš i ne interesuju toliko. I sada sam tu u jednoj metropoli, slobodan 3 sata, prvi put u životu sa pozamašnom količinom novca u džepu koja baš svrbi. I tako hodajući sa tadašnjom djevojkom put nas nanese u jednu Sephoru koja je bila veličine osrednje sportske hale. Najprije je to bila potraga za parfemom za nju. Probao sam ja sve i svašta al mom neškolovanom nosu CK One je bio #1 i to je to. A i da se ne lažemo, cijena je isto pomogla da miriše baš dobro. A otprilike je to bilo to od onoga za što sam ja uopšte i znao. Eh, malo po malo ja ću eto kao bacit’ pogled na muške parfeme. Mirišem ja sve i svašta, gledam sad za sebe pa sad više CK ne miriše striktno najbolje već se probavaju i daleko skuplje zezancije. Probavam i probavam i uporno govorim, ma ovo sve miriše isto. Ubijeđen da je svijet parfema jedna farsa neznajući za anozmiju i to da moj neutrenirani nos ne može probati 50 parfema u komadu. I kako ja probavam sve moguće a ne osjetim ništa u čitavoj toj gomili namirišem negdje nešto u pozadini, Burberry For Men edt. To je baš onako gospodski, sandalovina, menta, lavanda, cedar, slatkasti parfem iz malo drugačijeg parfemskog vremena. I uzmem ja njega za sebe. Zaljevam se njim ostatak ekskurzije na temperaturama 30+ gdje je to jedan dosta težak parfem kojem treba vlažna i niska temperatura, ali…. kad sam došao kući bacim se ja na guglanje, jer eto prvi put imam nešto tako skupo, nešto značajnog imena. I tako otkrijem da postoje neke gornje, srednje note, da postoje stvari kao parfem bolji za određenu situaciju i malo po malo se uvalim u sve ovo.

Šta je za Vas miris?

– Hmm. I prije nego će se desiti gore pomenuta situacija i ulazak u parfemski svijet uvijek sam duboko uživao u mirisima i provlačenju asocijacija za iste. I dan danas to je nešto što konstantno radim, gdje parfemima koji nemaju neku konkretnu situaciju ili emociju koju je kreator istog predvidio za taj parfem, onda ću je ja izmisliti. Nekada se ljudi stvarno oduševe i pronađemo zajednički jezik dok nekada im moje asocijacije budu apsurdne. Ali i to je jedna ljepota ovog svijeta da određeni mirisi, ne striktno parfemi, su tako različiti za dvoje ljudi. Neka nota je za određenu osobu sreća, nekom pak sjećanje na loš trenutak i izbjegavaju je na sve načine… Da ne idem previše od pitanja, miris je za mene najautentičniji prikaz. Za mene, naglašavam ovo za mene, nijedan fotoaparat, nijedna muzička skladba ili likovno djelo ne može prikazati vjerodostojnije ono što želi od jednog izvrsnog parfema. A sada imate i sa druge strane obične mirise, neparfemske tako da kažem, koji vraćaju uspomene i lijepe momente.

 

Interesantna je priča kako ste dobili posao u Plazi?

– Krajem aprila ove godine, nakon nedjeljnog ručka sa svojim bližnjima u Vučku koji je odmah pored Aria centra, zaputim se do Plaze da isprobam neke za mene nove parfeme i eto eventualno dodam nešto na wish listu. Tog dana tu je bila moja sada kolegica Zarina koja me kroz priču upita, da li bi ti radio kod nas? Nije mi dugo trebalo da kažem da. I evo me danas tu.

Miris je za mene najautentičniji prikaz. Za mene, naglašavam ovo za mene, nijedan fotoaparat, nijedna muzička skladba ili likovno djelo ne može prikazati vjerodostojnije ono što želi od jednog izvrsnog parfema

Šta bi trebalo znati kada donosite odluku koji parfem odabrati? Koja je najčešća greška koju pravimo? Koji su Vaši savjeti za odabir pravog mirisa, ali i vrste?

– Ima nekoliko stvari koje bih volio da kupci znaju. Najprije da parfemi u prosjeku uglavnom ne traju neki nevjerovatan broj sati i da neće nuklearno projektovati. Kada osjetite snažan trag parfema na nekom u većini slučajeva to znači da je osoba se ili baš nedavno namirisala, ili da je na njima itekako velika količina parfema. Naravno ima određeni broj parfema koji stvarno jesu nenormalnih performansi ali ne volim prilaziti parfemu sa te strane jer djelomično ubija to pronalaženje sebe u parfemu već postaje samo neki vid neverbalne komunikacije vas sa okolinom gdje govorite ja sam tu, vidite me. Osim toga, volio bih da kupci znaju, pogotovo muškarci, da parfem ne odrađuje nikakvo pola posla ili kako već to biva i da komplimenti zaista neće pljuštati sa svih strana.

Šta Vas najčešće pitaju kupci?

– Jako su česta pitanja oko trajnosti parfema. Vjerovatno i najčešća. Koliko dugo parfem određeni traje, da li projektuje. Malo mi bude žao kada kupac donese odluku da odustane od parfema koji im se dopao jer performanse istog nisu na nekom zavidnom nivou. Svjestan sam da je parfem većini ljudi nejeftina kupovina i nisu baš voljni platiti relativno visoku cijenu ukoliko se isti neće pretjerano osjetiti ali to nije način na koji ja prilazim parfemu. Naravno, to ne umanjuje validnost njihovog pristupa, da ne ispadam snob. (smijeh)

Koje proizvođače parfema privatno volite i šta po Vama pažljivo promišljena, kvalitetna bočica treba da sadrži?

– Izuzetno uživam u kreacijama brenda Etat Libre d’ Orange. Gotovo svaki njihov parfem je za mene remek djelo. Naravno iz gotovo svakog brenda nađem nešto, za mene gotovo savršeno, ali oni kroz svaki parfem uspiju da me oduševe. Izdvojio bih tu Nasomatto, CDG, Nishane, Liquides Imaginaires… A mislim da ne postoji sada neki set pravila šta kvalitetna bočica parfema treba da sadrži. Jedino bih rekao da parfem da bi bio izvrstan, mora biti unikatan. Sve ostalo je promjenljivo i može varirati.

Da li je važno u koje doba dana probate miris? Da li bi ga trebalo probati na koži i postoje li mjesta na tijelu na kojima se parfem najbolje razvija?

– Jako dobro pitanje za doba dana i utjecaj na miris. I da, definitivno da ima uticaja. Najveću razliku, bar za mene, pravi situacija zatvoren-otvoren prostor. Parfemi nerijetko mirišu sasvim različito u ovisnosti od toga jesam li u zatvorenom prostoru ili pak vani. Također i doba dana, jačina sunca, toplota, vlažnost vazduha, pa i okolinski mirisi… Ja uvijek predlažem ljudima da prvo probaju parfem na bloteru te ukoliko im se tu dopadne da ga prsnu na kožu. Često ljudi prsnu parfem direktno na kožu bez da uopste znaju sta da očekuju od mirisa, onda im se on nikako ne svidi i sada više nemaju mjesta gdje testirati neki drugi parfem koji im se možda dopadne. A parfemi trebaju toplotu tijela da bi dali svoj maksimum tako da tačke iza uha, zglobovi, vrat su otprilike najbolje pozicije za nanošenje parfema.

I da li Vaši kupci više teže uniformisanosti ili jedinstvenosti?

– Pola – pola, iskreno. Ima tu dosta ljudi koji uđu sa idejom da žele mirisati drugačije što ja lično preferiram. Volim kada kupcu nađem, pa neću reći idealan parfem, ali parfem koji im se stvarno dopada, a da nisu došli sa nekom striktnom idejom u glavi. A postoji i često sa druge strane ljudi koji dođu sa jasnom namjerom da kupe određeni parfem, svidio se on njima ili ne.

Kako reagujete kad neka osoba želi da kupi samo brend, bez obzira kako joj taj parfem stoji?

– Pa hajde sad ne bih komentarisao kako nekome parfem stoji jer smatram da je najbitnije kako oni njega vide na sebi. Ali kada pričamo o onima koji kupuju parfeme određenog brenda iako ih nužno ne oduševljava, to je već nešto što me stvarno rastužuje. Mislim da je to, usudio bih se reći, objektivno loš pristup pronalasku parfema. Mada moram priznati da je vjernost brendu ipak češća u svijetu skincarea i makeupa.

Težak je zadatak kupiti parfem na poklon, kako to uraditi na pravi način?

– Izuzetno težak. Obično prvo pitam da li znaju šta osoba voli, pa ukoliko žele promijeniti pravim poveznice onoga što bi se toj trećoj osobi moglo dopasti. Ako to ne znaju, onda idemo po godinama otprilike neke takozvane sigurice, ali da je težak zadatak, jeste.

 

Jedino bih rekao da parfem da bi bio izvrstan, mora biti unikatan. Sve ostalo je promjenljivo i može varirati.

Koji ženski i muški mirisu su najpopularniji u Plaza parfimeriji? Koji miris kupci najčešće traže?

– Iz dizajnerskog svijeta muškarci baš dosta vole Dior. I Sauvage i Homme linije. Žene pak nisam primijetio da se jedan parfem ili linija izdvaja u prodaji. Dok u niche svijetu Creed Aventus i Tiziana Terenzi Kirke su nedodirljivi.

Imate samo 21 godinu, u svijetu parfema ste četiri godine, a već ste kreirali svoj parfem, možete li nam reći više o tom parfemskom čudu?

– Da, kreirao sam već vlastiti parfem. Nije na prodajnim policama nažalost, i nisam ga kreirao za brend već kao jedan komad za sebe. Inspirisan je voćnim šišmišom. Kombinacije je zemljastih nota mahovine i kašmira i voćnih nota breskve i marakuje. Tu je još i med koji mu daje određenu ljepljivu slatkoću. Poprilično sam ponosan na taj parfem, mislim da je sasvim solidno odrađen i nadam se da će nekada biti na prodaju za šire narodne mase.

Koji parfemski klasik Vas savršeno opisuje?

– Savršeno nijedan. Ne samo klasik nego nema parfema koji me savršeno opisuje i nadam se da ga neće nikada ni biti jer se bojim da će tada stati za mene dalja potraga. Ima ih koji su na tragu savršenstva ali kao za neki parfem da kažem to je to nema. A klasik koji bi mi bio omiljeni je Givenchy Gentleman koji sad ide pod nazivom edt originale. Pačuli, old school funky mošus, med… Goootovo savršen.

Razbijte nam neku čestu predrasudu o parfemima.

– Parfem odrađuje pola posla. Nekako mi je to baš grozan pristup i parfemu, a i međuljudskim odnosima.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

možda će vas zanimati
CORBANSICK promovirao album SHATTERED SKIN